top of page

טיול מאורגן 15 ימים למרכז וצפון הודו

עודכן: 8 באפר׳

טיול חוויתי במרכז וצפון הודו. נתחיל את המסע שלנו במקדש האהבה העולמי – הטאג' מאהל . ומשם נעלה צפונה למחוזות למקומות פסטורלים ואוריאנטיליים עם ריחות , צבעים וטעמים לא מהעולם הזה נחווה סדנאות בישול, איורוודה ועוד . מסע שיעצים את היכולות שבך .

יום 1 – טיסה מתל אביב – לדלהי נחיתה יום למחרת

יום 2 - דלהי - אגרה

לאחר הנחיתה נצא לכיוון העיר אגרה בה נמצא המומנטום המפורסם בעולם – טאג' מאהל .נתמקם לנו במלון מפנק בעיר , ננוח מהטיסה , ונצא לטייל במצודה האדומה – מצודת אגרה .זו למעשה מצודה שבנויה מאבן חול אדומה ושנבנתה ע"י שליטים מונגוליים .בערב נתכנס לארוחת ערב הודית עם שפית מקומית ונצלול למנוחת לילה .

טאג' מאהל הודו
טאג' מאהל הודו

יום 3 - אגרה - דלהי

היום נצא לביקור בטאג' מאהל שנחשב לאחד המבנים המפורסמים והחשובים בעולם. לאחר סיור מעמיק נצא חזרה לדלהי. דלהי היא עיר סואנת ומאוד סואנת בה תוכלו למצוא הכל מהכל . עשירים מאוד לעומת עניים שגרים על קרטון. נצא לסיור בעיר ונבק ב- שער הודו, גני טילרי, הפרלמנט, מקדש הסיקים, מקדש לאלת השפע לאקשמי (ברוב המשפחות ההודיות תמצאו בת ששמה לאקשמי) , ונסיים בשיטוט חופשי בחנויות הרבות במיין באזר .

יום 4 - דלהי –הארידוואר - רישיקש

לאחר ארוחת בוקר נצא לכיוון הארידוואר . זו אחת הערים המקודשות להינדו , וממנה מתחיל לזרום נהר הגאנגאס . באמצע הנהר תוכלו לראות את פסלו הענק של בודהה . נבקר בהגאט- המדרגות שיורדות ישירות לגנגאס ובאמצעותן מטהרים ממימי הנהר הקדוש. משם נמשיך הנסיעה לרישיקש- היא נחשבת לבירת היוגה . בערב נחווה סדנאת יוגה צחוק , ונרגיע את מערכות הגוף והנפש כאחד.

הארידוואר הודו - העיר הקדושה על גדות הגאנגס
הארידוואר הודו - העיר הקדושה על גדות הגאנגס

יום 5 - רישיקש

נתעורר לבוקר עם נוף של נהר הגנגאס . לאחר ארוחת הבוקר נתרגל יוגה באחד ממרכזי היוגה הרבים ברישיקש.עם מורה מצויין ליוגה . לאחר מכן נצא לסיור לאשראם הגדול מעבר לגשר הלאקשמן גולה . נמשיך לאשראם שיווננדה ונחווה מדיטציה להתכנסות ורגיעה . נמשיך לטייל בין שני הגשרים מעל הגאנגאס כשבדרך נוכל לבקר בחנויות הבזאר הרבות , נגיע אחר הצהרים המאוחרות לטקס ה"גאנגה ארטי", המפורסם המתקיים על שפת הגאנגס. נחזור למלון למנוחה וארוחה.

יום 6 - רישיקש

לאחר ארוחת בוקר נתרגל יוגה צחוק להעלאת האנרגיה הקבוצתית . לאחר מכן נצא לבקר באשראם שביקרו בו חברי הביטלס ולכן נקרא היום על שמם – אשראם ביטלס. ומשם נצא לשייט על הגנאגס ונחווה את הטבע הקסום שמקיף את רישיקש. אם ישאר זמן נטייל חופשי בבאזר .ובערב נחווה סדנאת בישול הודית .

רישיקש הודו לאקשמן גולה
רישיקש הודו לאקשמן גולה

יום 7 - רישיקש - צ'אנדיגר

רגע לפני שנשאיר את רישיקש מאחורינו ונתקדם , נתרגל יוגה בהדרכת מורה מיומן מבבית ספר ליוגה .ונצא לאחת הערים היפות - צ'נדיגאר שהיא עיר בירה של 2 מדינות בהודו – האריאנה ופנג'אב .נבקר בגן הפסלים,גן הוורדים ועוד מונומנטים . כמו כן, בעיר יש רחוב חנויות גדול שכיף לבקר בו . נאכל ארוחת ערב אצל משפחה מקומית ונחווה את מטעמי המטבח ההודי .

יום 8 - צ'אנדיגר - פלמפור

לאחר תירגול מדיטציה לחיבור נצא בנסיעה צפונה למדינת הימאצ'ל פראדש, שמשמעותה "ארץ הפסגות המושלגות תמיד". לקראת ערב נגיע לפלמפור- עיירה יפייפיה המוקפת שדות תה ירוקים ונופים עוצרי נשימה. נלון במלון עם נוף אל ירוק העד של שדות התה .

יום 9 - פלמפור - מקלוד גאנג' (דהרמסלה)

לעת בוקר נצא להליכה נעימה לכיוון כפר סמוך בו נבקר באחוזת מטעי תה שהוקמה במאה ה-19 , עברה מספר גילגולים ולבסוף שייכת היום למשפחה הודית עם היסטוריה עשירה בתעשיית התה. נסייר במטעים ובאחוזה , נבקר במפעל התה ונבין את תהליך יצירת התה בטרם הגיע לכוס שלנו . אם הזמן יאפשר נבקר במכון נורבולינגקה שתוכנן ע"י אדיכל יפני – זהו מתחם קסום שבו יש כיתות אומן שניתן להתבונן באומנים יוצרים . משם נמשיך בנסיעה לדרמסלה – מקום מושבה של הממשלה הטיבטית הגולה עם מנהיגה – הדלאי למה.

יום 10 - מקלוד גאנג' (דהרמסלה)

לאחר ארוחת הבוקר ניסע לכפר הילדים הטיבטים- הכפר משמש כפנימיה לכ- 1900 ילדים. משם נמשיך בנסיעה בתוך נוף הררי פראי לתצפית על רכסי ההימלאיה המושלגים. נשוטט לנו בין הכפרים המאופיינים במסורת עתיקת יומין של תושבי ההרים, ואף נבקר במקומות שבהם הנזירים פורשים להתבודדות . נתרגל מדיטציה בטבע. אם הזמן יספיק נבקר בשני כפרים ציוריים - בבהגסו ובדרמקוט . נהנה מזמן חופשי בכפרים ונמשיך לטיול הליכה נעים למפל.

יום 11 - מקלוד גאנג' (דהרמסלה)

נצא לביקור במנזר הנחשב לאתר הבודהיסטי החשוב בעיירה ובמוזיאון המציג את מאבקה של טיבט בכיבוש הסיני. נפגוש ונשוחח עם נזיר בודהיסטי ונלמד ממנו על אורחות חייהם. נמשיך לסייר ביער המקיף את המתחם המקודש.בזמן החופשי נוכל להסתובב בין החנויות, לשבת במסעדה עם כוס צ'אי מתוק וליהנות מהנוף הנהדר. נאכל אוכל טיבטי אצל משפחה מקומית .

יום 12 - מקלוד גאנג' - אמריצר

נתחיל את הבוקר במקלוד גאנג' - במתחם המנהלה טיבטית, נלמד כיצד פועלת הממשלה הטיבטית בגלות, ונבקר בספריה המיועדת לכתבים טיבטים אשר בה שמורים טקסטים שניצלו ממהפכת התרבות. נצא בנסיעה לאמריצר שהוא מרכז למאמיני הדת הסיקית; דת אשר מחברת את הטוב שבאיסלאם עם הטוב שבהינדואיזם. נתמקם במלון ולקראת ערב נצא למקדש הזהב בעל כיפה מזהב טהור ומוקף בריכת מים קדושים בה טובלים המאמינים. נחזה בטקס המתרחש מידי ערב כשמובילים את הספר הקדוש של הסיקים, למקום "לינת הלילה" שלו. חוויה בלתי נשכחת במקום מעורר יראה, ענווה והוד.

יום 13 - אמריצר

אמריצר חבל פונג'אב הודו
אמריצר חבל פונג'אב הודו

יום 14 אמריצר

נצא לטיול להכיר את אורח החיים של תושבי הכפר במדינת פנג'אב. נתארח אצל משפחה מקומית לכוס תה. נבקר במקדש הינדי המנציח את לאל דווי שהיא קדושה הינדית מהמאה ה-20. מי שירצה יתנסה בציורי חינה על טהרת האומנים ההודים. לקראת ערב ניסע לטקס סגירת הגבול בין הודו לפקיסטן. נצפה בטקס התיאטרלי הכולל מפגן ראווה, תרגילי סדר וקיפול הדגלים, הכל בו זמנית בשני הצדדים.

קוברה רוקד לצלילי חליל של הודי
קוברה רוקד לצלילי חליל של הודי

לאחר ארוחת הבוקר , נתרגל יוגה צחוק להעלאת אנרגיות השמחה . נצא לבקר שוב במקדש הזהב שנראה שונה חוויתית באור יום. נבקר בחדר האוכל ובמטבח המשותף בו מכינים אלפי מנות ללא תשלום.בזמן החופשי נטייל באזור הבאזר ונוכל לרכוש מתנות , מוצרי הימלאיה ותבלינים.

וזהו להפעם ...בשעות הערב נצא לשדה לטיסה חזרה לארץ

יום 15 - אמריצר - תל אביב

בהדרכת ענת גרוס לאור למעוניינים להצטרף לטיול מאורגן עם כל הנוחות והחוויות , בקבוצה קטנה ואיכותיתהשאירו פרטים או התקשרו עכשיו 0522780730



מקדש הזהב של דת הסיקים באמריצר
מקדש הזהב של דת הסיקים באמריצר
אוכל הודי , טאלי הודי
אוכל הודי , טאלי הודי

טיול מאורגן 15 ימים למרכז וצפון הודו

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page