top of page

אאושימה יפן אי החתולים

אאושימה הוא אי קטנטן ביפן שרוחבו כ-2 ק"מ ואורכו כ-1.6 ק"מ, שוכן כ-12 ק”מ מחופיה של העיר אוזו ביפן, האי מחובר ליבשת באמצעות גשר ומוקף בחופים לבנים המקיפים ג'ונגל סובטרופי. ניתן להגיע לאי באמצעות מעבורת בלבד. באי הזה השליטים הם החתולים ולא בני האדם. לפני כמה עשורים היה זה כפר דייגים קטן שפרנסת תושביו היתה מחקלאות ודייג, עם השנים וכחלק מתהליך ההזדקנות של התושבים באי וביפן בכלל, התמעטו התושבים והחתולים תפסו את מקומם, היום נותרו באי כ- 6 גמלאים ומאות חתולים.



עד שנת 1945 חיו באי כ-900 בני אדם אך במהלך השנים האוכלוסייה הזדקנה והצעירים נטשו את  האי ובזמן שאוכלוסיית בני האדם הולכת ומתמעטת דווקא אוכלוסיית החתולים צומחת וגדלה, וכעת על כל אדם שחי באי יש לפחות 11 חתולים. החתולים הובאו לאי לפני שנים רבות במטרה להתמודד עם מכת עכברים והחולדות שפקדה את האי ומאז התרבו בקצב מסחרר. החתולים ניזונים בעיקר מתרומות מזון מכל רחבי יפן

מה תראו באי – אואשימה אינה מציעה חנויות, מלונות או בתי קפה, כל מ שאתם צריכים תביאו איתכם. כיאה ליפן אין באי אין פחי אשפה, כל אחד נושא את האשפה שלו עימו כאן לא תראו חתולים נוברים בפחי אשפה. לאור כמות התיירים העולם מידי שנה ישנה סכנה שחתולים ישמינו מאוד. רוב החולים ידידותיים אבל ניתן למצוא גם פראיים שהמשחק איתם עשוי להיות לא נעים. להאכיל אותם ניתן רק במקומות הייעודיים לכך.

אמונות- בני אדם מפתחים מטבעם אמונות סביב נושא מסויים עד שהוא הופך לאמת מוחלטת. באאושימה התפתחה אמונה שהאכלת החתולים תביא אושר ומזל טוב.

תופעת טבע- כאשר יש שפל והים נסוג נחשפת בים מעין תצורה גיאולוגית של שורות שורות של אבן מחורצת, יש החושבים שזהו מעשה ידי אדם אבל זו למעשה תוצאה של פעילות גיאולוגית רבת שנים.

עיקור- כדי להלחם בהתרבות חסרת הרסן החלה ממשלת יפן לעקר מחצית מאוכלוסיית החתולים.

מי שסובל מאלרגיה לחתולים לא מומלץ עבורו לבקר באי .

הכותבת: ענת גרוס לאור מדריכה מקצועית ביפן, להצטרפות לטיול הקרוב או בכל שאלה התקשרן 0522780730


אאושימה יפן אי החתולים


2 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page