top of page

אודייבה אי מלאכותי ביפן אטרקציות מרכזיות

עודכן: 10 באפר׳

האי המלאכותי אודאיבה ממוקם בחלק הדרומי של מרכז טוקיו. גשר הקשת בענן מקשר את האי לייתר חלקי טוקיו.

האי אודאיבה נבנה בשנת 1853 על ידי שוגונת טוקוגאווה כסדרה של 6 מבצרים כדי להגן על טוקיו מפני התקפה מהים, האיום העיקרי הוא הספינות השחורות של קומודור מתיו פרי, שהגיעו באותה שנה.ואיימו על יפן להפתח לאחר 250 שנות "סוקוקו" – סגירות. דייבה . פירוש השם אודייבה  הוא שמן סולללות .

גשר קשת בענן הוא גשר תלוי, באורך 798 מטר, המחבר בין האי המלאכותי אודאיבה ליבשת, הוא חוצה את מפרץ טוקיו. בנייתו החלה בשנת 1987 והסתיימה בשנת 1993. בשעות הערב מוארים העמודים הלבנים בקרן אורות צבעונית המזכירה קשת בענן ומכאן מקור השם. בעבר נהגו להציב שומר שירשום שם של כל מי שחצה את הגשר כדי לוודא שהוא לא התאבד בדרך.את הגשר חוצים שתי הקרונות וגם הרכבת האוטומטית,  וניתן גם לחצות אותו ברגל באמצעות שני שבילים להולכי רגל משני צידי הגשר.


יפן, טיול ליפן בהדרכת ענת גרוס לאור anat gross laor
האי אודייבה יפן

 מטה הטלוויזיה של פוג'י

בשנת 1996 נחנך באודאיבה המטה החדש של Fuji TV, אחד חברות הטלוויזיה היפניות העיקריות. הבניין תוכנן על ידי אדריכל בשם Kenzo Tange  והוא בעל  ארכיטקטורה מאוד ייחודית שהופכת אותו לאחד המבנים האייקוניים ביותר בטוקיו. גובה הבניין 123 מטר, עם 25 קומות. האלמנט המובהק ביותר הוא הכדור הגדול בקוטר 32 מטר בצד אחד של המבנה, שכיום שוכנת בו מרפסת תצפית הפתוחה לציבור (בעלות של כ - 700¥). הקומות הראשונות של הבניין פתוחות ללא עלות וניתן לטייל בהן בין תערוכות של תוכניות טלוויזיה המפורסמות ביותר . כניסה חופשית, שעות פתיחה 10-18, סגור ביום שני

 פסל החירות

באפריל 1998 הובא פסל החירות הצרפתי של Île aux Cygnes לאודייבה כדי לחגוג את "שנת צרפת" ביפן, בטקס שבו נערך גם ביקורו הרשמי של נשיא הרפובליקה הצרפתית. הפסל שהה באודאיבה קצת יותר משנה, עד מאי 1999. בסוף התקופה חזר הפסל לצרפת, אך הוחלט לזייף העתק שיוקם באותו מקום. גובה ההעתק כ- 12 מטר ומשקלו 9 טון. הפסל ממוקם פחות או יותר מול הקצה הדרומי של מרכז הקניות Aquacity, וניתן לצפות בו מקרוב ולהצתלם במרפסת שצופה אליו

פסל גאנדאם

מול מרכז הקניות המודרני DiverCity, ממוקם פסל ענק של אחת הדמויות האיקוניות ביותר באנימציה היפנית; הרובוט גאנדאם.  הוא הושק לראשונה בשנת 1979 כסדרת טלוויזיה, זכיינית Gundam א  Series  אשר להצלחה גדולה שכללה בין היתר גם מנגה, סרטים ודגמי אספנות. הסדרה מדמה את העתיד כאשר בני אדם יהתיישבו בחלל וישתמשו בכלי רכב קרביים דמויי אדם הנקראים 'חליפות גנדאם ניידות'. אודייבה יפן אטרקציות


יפן, טיול ליפן בהדרכת ענת גרוס לאור anat gross laor
אודייבה הרובוט גאנדאם

מוזיאון טקויאקי

אזור זה ממוקם בקומה הרביעית של קניון החוף ב-Decks Tokyo Beach. אל תלכו שולל על ידי המילה "מוזיאון", זה לא מוזיאון אמיתי. מוזיאון טאקויאקי הוא אזור אוכל עם כניסה חופשית, בו תמצאו שש מסעדות טקויאקי שונות, המציעות טונות של וריאציות של אוכל רחוב יפני פופולרי זה. יש גם פינה שבה אפשר לקנות מזכרות וכל מה שצריך כדי לבשל טאקויאקי בבית.

מוזיאון טוקיו לאמנות

מוזיאון Tokyo Trick Art הוא "מוזיאון" קטן עם מיצבים תלת מימדיים שונים, אפקטים אופטיים ועוד דברים מאוד מוזרים. מטרת הביקור במוזיאון הזה היא לעשות כיף לצלם הרבה תמונות מצחיקות באמצעות האפקטים האופטיים בתוך המוזיאון. הוא ממוקם גם בקומה הרביעית של קניון החוף. הכניסה ממוקמת בין מוזיאון Takoyaki ו-1-Chome Shoutengai.

מאדאם טוסו

מוזיאון השעווה המפורסם ביותר בעולם ובמקור מלונדון. בפנים תמצאו כשישים פסלים בגודל טבעי. בחלקו מדובר בסלבריטאים זרים מפורסמים מכל רחבי העולם, בחלקם מדובר בסלבריטאים יפניים שנעשו בלעדית עבור הסניף הזה בטוקיו של מאדאם טוסו. הכניסה ממוקמת בקומה השלישית של קניון האי ב-Decks Tokyo Beach.

מרכז גילוי לגולנד

פאלט טאון

Palette Town הוא מרכז קניות ובידור נוסף באודאיבה, בצד השני של האי מחוף Decks Tokyo. המרכז כולל גלגל ענק ומספר מבנים, המאכלסים מרכז קניות, מוזיאון לאמנות דיגיטלית, אולם קונצרטים, אולם תצוגה של טויוטה.

מבצר ונוס

זהו הוא מרכז הקניות של חנויות אופנה וכמה מסעדות. הסגנון של המרכז הזה מאוד מיוחד: הפנים משכפל את הסגנון של רחוב קניות טיפוסי של עיר רנסנס אירופאית אלגנטית, בעוד שהתקרה נותנת אפקט של שמיים כחולים אמיתיים מעל ראשך, ואתם חשים כאילו אתם הולכים באוויר הפתוח.

גלגל ענק

הגלגל הענק של העיר פאלט הוא אחד מנקודות הציון ההיסטוריות של אודאיבה. הוא נחנך ב-1999, וגובהו של 115 מטרים הוא הפך לגלגל הענק הגבוה בעולם באותה תקופה. אחרי כל כך הרבה שנים, זה עדיין הגלגל השלישי בגובהו ביפן והשישה עשר בעולם.

Megaweb Toyota

ה-Megaweb הוא שילוב של מוזיאון ואולם תצוגה של טויוטה , יצרנית הרכב הגדולה בעולם. בקומת הקרקע תמצאו תערוכה של כל הדגמים המוצעים כעת למכירה, ומתחם המוקדש למכוניות מירוץ הכולל גם מספר סימולטורים לנהיגה. בקומה העליונה תמצאו תערוכות על החידושים הטכנולוגיים האחרונים וכמה מכוניות קונספט של טויוטה. בבניין נפרד במרחק מטרים ספורים מהמרכזי תגיעו למוסך היסטורי עם אוסף שלם של מכוניות עתיקות ובית קפה.תוכלו להזמין נסיעת מבחן.

ישנם מרכזי קניות רבים ונוספים באודייבה , כמו כן תוכלו לקחת שייט מהמרינה ולשוט במפרץ. האי יפה גם ביום וגם בלילה, החופים שלו אסורים לרחצה.

הכותבת ענת גרוס לאור מדריכה וותיקה, חוקרת וכותבת של תרבות יפן . בכל שאלה התקשרו


יפן, טיול ליפן בהדרכת ענת גרוס לאור anat gross laor רובוט גאנדם
פסל החירות באודייבה


18 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page