top of page

טיול בעין חרדלית וכפר ג'ת בצפון הארץ

עודכן: 11 באפר׳

עין חרדלית היא פנינה בנוף בדרך למושב עבדון בצפון הארץ . המעיין היפיפה זורם כל השנה ומזין את נחל כזיב. פירוש השם “חרדלית” הינו “זרם מים מהיר וגועש היורד מן ההר” אולם הזרם במעייין אינו גועש ואינו מהיר, אולי בגלל הנביעה החלשה או שאיבה מבוקרת של המים.

עין חרדלית
עין חרדלית

כביש הגישה לחניון משובש , אבל אל דאגה כי הוא עביר . סעו עד שתפגשו בחניון הראשון, חניון זה מרוחק כ200מטר מנקודת הכניסה לתוך ערוץ הנחל . באפשרותכם להמשיך לנסוע עד למתקן השאיבה של מקורות , גם שם יש חניון גדול שמתמלא מהר מאוד בסופי שבוע עמוסים .

המסלול קליל מאוד וכולל הליכה במים בערוץ הנחל במים, והוא מתאים לכולם אפילו לתינוקות במנשא . חשוב להצטייד הסנדלים או נעליים נוחות להליכה שאינן מחליקות במים .

תוכלו לרדת לערוץ באיזור החניה (ליד אוהל הפיתות הדרוזיות) ולהתחיל לצעוד בערוץ הנחל הרדוד. אם תבחרו ללכת לצידי ערוץ הנחל בתוואי היבש , צעדו כ-10 דקות מהחניה לבריכות השכשוך הראשונות ועוד כ-20 דקות הליכה לבריכה העמוקה עם צינור המים, מרחק של כקילומטר.

עין חרדלית הליכה בתוך ערוץ הנחל
עין חרדלית הליכה בתוך ערוץ הנחל

צמחיה : האיזור כולו מוצל ומוקף בעצי דולב ענקיים ,שיחי פטל קדוש וקוצני , תאנים, שיח אברהם , ואפילו נענעת הנחלים .

אני ממליצה לא לוותר על המסלול שעובר במים מאחר וזו האטרקציה היחודית של הנחל , חוויה של צמחיה, דגיגים קטנים וכמובך שכשוך במים קרירים ונעימים כל השנה שלרוב לא יעברו את קו הברך . בסוף המסלול תגלו בריכה אחת שהיא עמוקה יותר, כדאי מאוד להגיע אליה ולהשתכשך בה במיוחד בקיץ . לאורך המסלול יש מספר מקומות עצירה בהם תוכלו לנוח, לנשנש ולהנות מהנחל הצלול. מבט קטן ותוכלו לראות דגיגונים ששוחים להם במים הצלולים.

זמן הליכה של כמחצית השעה יוביל אתכם מהרכב אל הבריכה העמוקה בסוף המסלול. המסלול אינו מעגלי והחזרה לרכב היא באותה הדרך ממנה הגעתם. תוכלו לבחור ללכת לכיוון אחד בתוך ערוץ הנחל ולחזור לרכב בתוואי היבש לשולי הנחל . הכי חשוב שתהנו מהנוף והשקט שהטבע מציע .

בעלי חיים : באזור הנחל מסתובבים כמה מאות יחמורים,בעל חיים תנ"כי שכמעט נכחד בעולם ועבר שיקום וחזרה לטבע בישראל בצורה מאוד מוצלחת. דגיגים נראים היטב במים הצלולים , צפרדעים חביבות , שפיריות כחולות כנף ועוד .

עין חרדלית טיול בתוך המים בנחל ענת גרוס לאור

כפר יאנוח ג'ת

אחרי בילוי של כ-3 שעות בנחל , הבטן החלה לקרקר. נסענו כ- 15 דק' למסעדה דרוזית בשם חומוסיית הנוף

המסעדה ממוקמת על צלע ההר ומגישים בה ממיטב המאכלים הדרוזים ואף יותר. המנות גדולות, טעימות ונדיבות והמחיר זול. זו חוויה קולינארית מהשורה הראשונה.

לאחר ששבענו נסענו לכפר ג'ת , שם פגשנו את פהים (מדריך מקומי שהזמנתי מראש) שעשה לנו הדרכה על ההיסטוריה והתרבות של הדרוזים והכפר בפרט . עלינו לתצפית על אחד הגגות שממנה יכולנו לראות את רכס הכרמל והסביבה כולה . ביקרנו בבית דרוזי עתיק , במערה עתיקה חצובה בסלע בתוך מבנה דתי של העדה

הדרוזית . שמענו את סיפורו של עץ זית עתיק שמחולל ניסים , וקינחנו בבית בד ישן שאינו פעיל עוד .

חזרנו הביתה שמחים ומלאי חוויות.

הכותבת: ענת גרוס לאור מדריכה וותיקה בארץ ובחו"ל להתייעצות התקשרו 0522780730


חומוסיית הנוף ביאנוח ג'ת
חומוסיית הנוף ביאנוח ג'ת

טיול בעין חרדלית וכפר ג'ת בצפון הארץ

סיור עם המדריך פהים בג'ת
סיור עם המדריך פהים בג'ת

טיול בעין חרדלית וכפר ג'ת בצפון הארץ

42 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page