top of page

כריתים יוון אטרקציות בילויים וקניות

עודכן: 7 באפר׳

כרתים הוא האי היווני הגדול ביותר והשני בגודלו בים התיכון אחרי האי קפריסין. הוא ללא ספק אחד מיעדי הנופש הפופולאריים לישראלים, בזכות משך הטיסה הקצר, הכפרים הציוריים , החופים היפים, האוכל המשובח וטבע פראי .
כריתים
כריתים

זו יכולה להיות חופשת בטן גב או חופשה משפחתית מפנקת , ואפילו טראק בהרים בא בחשבון .

האי נחלק ל-4 מחוזות: הקרליון, בה נמצאים שדה התעופה ובירת האי. חאניה, רתמינו ולסיטי, בהם נמצאים רוב המלונות והקלאבים שבאזור אגיוס ניקולאוס.

חאניה (Chania)

העיר היפה ביותר בכרתים לדעתי, היא העיר חאניה הממוקמת בחלק הצפון מערבי של האי . השוק המקורה

שבעיר שנקרא ה - Agora הוא אחד האתרים המומלצים ומפורסם כאחד השווקים היפים באירופה כולה. גם רחוב הלידון, שבו שורה של בתי קפה ומסעדות המציעות מנות אוטנטיות טעימות, וכן שפע של חנויות המוכרות מכל טוב .העיר העתיקה של חניה על סמטאותיה המפותלות שווה ביקור .

אי המצורעים

האי ספינלונגה המכונה גם "אי המצורעים", נמצא בצפון מזרח של כריתים .זהו אי סלעי שבו שכנה בעבר מושבת מצורעים (ומכאן גם שמו) וכיום הוא אתר תיירות מעניין. הוא זכה לתשומת לב רבה לאחר שהופיע בספרה המפורסם של הסופרת ויקטוריה היסלופ – "האי של סופיה", שם תוארו חיי קהילת המצורעים שעל האי. המצורעים הוגלו לשם עד לשנת 1953 וכיום הוא נטוש. באי יש מצודה יפה, שנבנתה על ידי הוונציאנים בשנת 1579 ולאחר 400 שנה לערך עברה לטורקים. הנופים מרשימים והמקיפים את האי מכל עבריו. כדי להגיע אליו יש לעלות על שייט מהעיירה אלונדה, שייט שאורכו כ-15 דקות בלבד.

matala כריתים
matala כריתים

אגם קורנס (Kournas)

האגם נמצא בצד המערבי של כרתים, במרחק של 3.5 ק"מ מגיאורגיופוליס .פנינת טבע שקטה שהמקומיים נוהגים לערות בו פיקניקים לרוב . . יש בו מים מתוקים וסביבו הרים וגבעות קטנות. שווה לעצור בו להפסקה בדרך לעיר חניה וליהנות ממאכלים בטברנות הנפלאות . אפשר גם לשכור סירת פדלים ולצאת לשייט קצר באגם.

חוף אלפוניסי (Elafonisi

זהו אחד החופים היפים והמבודדים במערב האי כרתים ביוון, מי הטורקיז שלו צלולים ומפתים והוא כמעט ואינו מתויר, כיוון שהוא לא נמצא ליד שום ישוב או כפר , פירוש שמו הוא חוף הצבאים והוא נחשב לפנינה לחובבי ים, מתבודדים והרפתקנים.

שייט בכריתים
שייט בכריתים

קניות בכרתים

במהלך הביקורים שלכם בעיירות ובכפרים תמצאו שווקים רבים שבהם מוצעים למכירה תוצרת מקומית ומזכרות. האי ידוע בתוצרת מקומית של שמן זית, יין משובח, גבינות , מיני סבונים, מוצרי עור, שטיחים ועוד. בכפר מרגריטס אשר במחוז רתמינו תמצאו קרמיקה משובחת. אם חשקה נפשכם במוצרי עור מצויינים תוכלו לרכוש בשוק העור המפורסם של העיר חאניה, ואילו שטיחים ומוצרי טקסטיל תמצאו בשווקים אשר במחוזות רתמינו והרקליון או בעיר העתיקה של חאניה.אלו מכם שחובבים קניונים תוכלו לבקר ברשת ג'מבו, שלה שני סניפים באי - אחד בחאניה והשני בהרקליון. בחנויות אלו אפשר למצוא כמעט הכל, החל מצעצועים ובגדי ילדים, ועד למתנות ואביזרים . וכמובן קניון מרכזי עם מיטב המותגים האירופאים תמצאו בהרקליון ובחאניה .

כריתים
כריתים

קולינאריה בכריתים


המטבח היווני מוכר לישראלים היטב בטעמיו. הוא כולל בתוכו שילוב של הרבה, תבלינים, שמנים וניחוחות. בין המאכלים היווניים הפופולריים, אפשר למצוא את הסופלאקי, גירוס, מוסקה, מאכלי ים מגוונים ובייחוד דגים, ציזיקי, סלט יווני, גבינת פטה, כבש צלוי. ברחבי האי כרתים תמצאו מגוון רחב של מסעדות וטברנות, קטנות וגדולות, זולות ויקרות, רועשות ואינטימיות, כך שכל אחד יוכל למצוא את מה שמתאים לו. ובעיקר טעים ושמח בטברנות של הכותבת: ענת גרוס לאור מדריכה מקצועית בכל שאלה 0522780730 http://bit.ly/3VurjTf

כריתים חופים בתוליים
כריתים חופים בתוליים

טברנה יוונית בכריתים
טברנה יוונית בכריתים



כריתים יוון אטרקציות בילויים וקניות


פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page