top of page

קזבגי גיאורגיה

עודכן: 7 באפר׳

תחילה נעשה סדר בבלאגן, כל האזור של צפון-מערב גאורגיה, מכונה על פי רוב המטיילים "קזבגי" (Kazbegi). , תכלס זה בדיוק כפר אחד יפייפיה ששמו קזבגי בלב הרי הקווקז .

קזבגי גיאורגיה
קזבגי גיאורגיה

במרחק של כשלוש שעות מטיבליסי תגיעו לעיירה כפרית ושלווה בשם קזבק. תרימו את העיינים ותראו באופק את פסגתו המושלגת של הר קזבק .

העיירה קזבק מהווה בסיס מצויין ליציאה לטרקים של כמה ימים ולטיולי יום בהרים שמסביב., מטיילים רבים מאמצים להם לינה בבתי התושבים שמאוד מקובלת באיזור, בנוסף תוכלו לסעוד את ליבכם או בבתי התושבים (בתשלום זעום יחסית אלינו ) או במסעדות והחנויות הנפלאות שבעיירה .

שלג אישה בגיאורגיה קזבגי

אנחנו יצאנו למסע של מספר שעות לכנסיית סמבה (Sameba) שנמצאת על גבעה בגובה 2,600 מטרים מעל פני הים. לאחר עוד מספר שעות הליכה, הגענו לתצפית יפהפייה על קיר קרח בגובה של קרוב ל-1,000, מטר, על קרחון גרגטי (Gergati) שאורכו כ-7 ק"מ – פלא הטבע בהתגלמותו . הדרך רצופה בירוק ואדמה בתולית , תחצו נהרות שוצפים ותוכלו אף לבקר בכפרים מבודדים שתושביהם עוסקים בחקלאות, בשיטות שהיו מקובלות בעולם לפני כ־70 שנה.

מעל קרחון גרגטי, מבצבצת בהדר פסגתו המושלגת של הר ה"קזבק". האגדה מספרת שכאן ממש גנבו אש מהאלים והביאו אותה לעולם כולו . אם תשארו מספר ימים ויהיה לכם ציוד טיפוס מקצועי תוכלו להעפיל אל פסגת ההר. לא ניסיתי.

קזבגי גיאורגיה בטבע

ממולץ לשתות בחינם, מים תוססים בצבעים מרהיבים של אדום וצהוב, שפורצים ישירות ממעיינות , המקומיים מיחסים למים אלה סגולות מרפא שונות. ולטעות גבינה גיאורגית טעימה בשם סולוגוני.

שתדעו שבאזורים הכפריים מקובלת מאוד שינה בבתי המקומיים (Home stay) שמוצעת לרוב בתוספת ארוחות בוקר וערב לפחות. האירוח חם ולבבי, האוכל ביתי וטעים בדרך כלל והמחיר נע בין 10 ל־25 יורו לאדם ליום בהתאם למקום, לעונה ולתנאים.

אישה בקזבגי גיאורגיה

הכותבת: ענת גרוס לאור מדריכה וותיקה בגיאורגיה לפרטים 0522780730

קזבגי גיאורגיה

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page