top of page
  • תמונת הסופר/תlaortravel9

רומא בירת איטליה אטרקציות מרכזיות

עודכן: 2 במאי 2023

רומא היפה בערים , עיר שכל פינה ואבן מספרות סיפור . בירת מחוז לאציו ובירתה של איטליה .




רומא היוותה ועודנה מוקד מרכזי דתי לנצרות הקתולית, וזכתה לכינוי "הנצחית". היא אבן שואבת למיליוני תיירים שתרים בין ארמונות , מוזיאונים , כיכרות , פסלים קולינאריה וג'ילטו מהטובים בעולם . אז בואו נתחיל

המדרגות הספרדיות 138מדרגות שמהוות מקום מפגש חברתי לתיירים ומקומיים .הן נבנו בין השנים 1723-1727 . המדרגות התלולות מחברות את הכיכר הספרדית לפיאצה טריניטה דיי מונטי וכנסיית טריניטה דיי מונטי. בתחתית המדרגות, תוכלו להתרשם מפסלו המרשים של פייטרו ברניני וממזרקת הסירה המפורסמת. אל תשכחו לתצפת ממעלה המדרגות על הכיכר היפה.כתובת Piazza di Spagna

מדרגות הספרדיות ברומא
מדרגות הספרדיות ברומא

הפורום הרומאי אפשר לומר כי הפורום היה מרכז החיים של האימפריה הרומית. מקום אירועים עצום שאירח בעבר את האירועים המפורסמים בהיסטוריה . במקום קבור יוליוס קיסר אשר בנה את הפורום לפאר את שמו ובסמל לעוצמתו. פסל של קיסר רכוב על Bucephalus, סוסו הנודע של אלכסנדר הגדול, ממוקם בחזית המקדש.


הפורום הרומאי
הפורום הרומאי

מזרקת טרווי (Trevi Fountain)

מזרקת במשאלות המפורסמת בעולם. המזרקה עשויה כולה שיש לבן, ובמרכזה ניצב פסלו של האל נפטון. מזרקה מפוארת שהאגדה אומרת שמי משליך מטבע משאלתו מתקיימת . אז זרקו מטבע עם הגב לכיוון המזרקה, מעבר לכתף ואלוהים יודע. תוכלו להתרשם מהפסלים המרתקים . לידיעתכם, הכסף נאסף מידי יום ונתרם לנזקקים .

מזרקת טרווי רומא
מזרקת טרווי רומא

פיאצה ברבריני

פיאצה ברבריני ממוקמת בגבעת הקווירינאליס. בכיכר נוכל להתרשם ממזרקת טריטו שתוכננה על ידי ברניני, אחד האומנים המפוסמים של רומא. בסמוך לפיאצה ממוקם ארמון הקווירינל, המשמש כבית מגורים לנשיא איטליה

הפנתאון זהו מבנה אדריכלי בין המרשימים בעולם, הוא נבנה בשנת 27 לפני הספירה וב-608 הוא הפך לכנסייה. האלמנט המרכזי היא כיפה גדולה שנבנתה ללא עמודים שאוחזים אותה . בפנתיאון קבורים מלכי איטליה וכן הצייר רפאל.


הפנתאון ברומא איטליה
הפנתאון ברומא איטליה

Plazza della Rotonda 12

Tempio di Giove Ottimo Massimo מקדש יופיטר מקדש יופיטר ב-509 לפנה"ס ומרביתו מכוסה על ידי הפלאצו דיי קונסרווטורי. אם תלכו בחלקים הגלויים תגלו פרטים ארכיאולוגיים מעניינים פיאצה נבונה (Piazza Navona)

פיאצה נבונה נחשבת ליצירת מופת בסגנון הברוק . הככר מקושטת במספר מזרקות מאוד מפורסמות .

אומרים שהג'ילטו הטוב ברומא – גלידה , נמצא בככר הזו.

פיאצה נבונה רומא איטליה
פיאצה נבונה רומא איטליה

Roman Insula אינסולה בית דירות מהעת העתיקה . בוודאי תתפלאו לגלות שכבר לפני 2,000 שנה פשוטי העם גרו בבנינים משותפים על ידי בעל בית "גרידי" ותאב בצע. בנין הדירות היחידי שתוכלו לבקר בו נמצא בכיכר ארצ'לי שוק טריאנוס הגעתם אל השוק המקורה המתוכנן הראשון באירופה או אם תרצו הקניון הראשון בעולם

עמוד טריאנוס Colonna di Traiano הקיסר טריאנוס ציווה לבנות עמוד שיש זה. לכל אורכו מגולפות תמונות משתי המערכות הצבאיות הגדולות שניהל הקיסר נגד מדינת רומניה של היום ובהן ידו הייתה על העליונה. קשת קונסטנטינוס Arco di Costantino הקיסר קונסטנטין בנה לעצמו שער כדי לפאר את ניצחונו על יריבו מקסניוס. התחריטים והעיטורים שעל השער נלקחו ממונומנטים פגאניים קודמים.

שער הניצחון של טיטוס Arco di Tito שער טיטוס נבנה לכבודו של טיטוס שכבש את ירושלים. גובההשער כ- 15 מטר , בחלקו הפנימי של הקשת שני לוחות עם תבליטים המתארים את ניצחון טיטוס.

קשת טיטוס רומא
קשת טיטוס רומא

גני וילה בורגזה

בתוך פארק שקרוי על שם משפחת בורגזה, ממוקמת וילה בורגזה.ברחבי הוילה והפארק תוכלו לראות פסלים רבים של האומן ברנני שנוצרו במיוחד עבור הוילה וניצבים בדיוק במקום בו הניחם האומן . כמו כן,יצירות של האומן רפאל וציוריו המופלאים של קאראווג’ו. אלו אחד המקומות היפים ללכת בהם לאיבוד ברומא .

גני וילה בורגזה רומא
גני וילה בורגזה רומא

סלע טארפיאן Rupe Tarpea זהו סלע בקצה גבעת הקפיטול, שממנו השליכו את אלו שהורשעו בבגידה .האגדה מספרת שטרפיאה, בתו של ספוריוס טרפיאוס, אפשרה ללוחמים סבינים לחדור לרומא כדי להחזיר אליהם את נשותיהם החטופות. הלוחמים הפנו לה עורף והרגו את טרפיאה, והנשים הסביניות אילצו את אחיהן ובעליהן החדשים לפתור את הסכסוך בדרכי שלום. וברומ כמובן אסור לפספס את הוותיקן המדינה הקטנה בעולם עם הכנסיה הגדולה בעולם – כנסיית פטרוס הקדוש . הקפלה הסיסטינית ועוד ... במאמר הבא .

למדע על הטיול המאורגן לרומא עם כל הנוחות ,האטרקציות, והמדריכים הטובים ביותר התקשרו היום ללאור טיולי בוטיק - 0522780730

קרית הותיקן
קרית הותיקן

כל הזכויות שמורות@Anat gross laor



פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page