top of page
  • תמונת הסופר/תlaortravel9

נאפולי דרום איטליה אטרקציות

עודכן: 31 בינו׳ 2023

לונה פארק של חוויות תמצאו בדרום איטליה . עיירות קטנות שתלויות מצוק, הרי געש , אתרים ארכיאולוגיים מהחשובים בעולם ,שווקים ססגוניים, אוכל משובח ומסעדות מישלן .ריכזתי עבורכם את המיטב .. אז נתחיל .

Naplesנאפולי בדרום איטליה
Naples נאפולי בדרום איטליה

נאפולי

נאפולי בירת מחוז קמפניה שוכנת בחלקה הדרומי של איטליה .עיר תוססת עם 4 מיליון תושבים ממונעים על וספות.

היא העיר השלישית בגודלה באיטליה מוקפת ביופיו ההפכפך של הר הגעש וזוב ומפרץ נאפולי. מרכזה ההיסטורי של העיר הוכרז כאתר מורשת של אונסק"ו. האתרים המרכזיים בעיר הם : מצודת דל'אובו, הקתדרלה הגדולה, פאלאצו ריאל, המוזיאון הארכאולוגי אחד החשובים בעולם ע המון ממצאים מפומפיי, רובע ספאקנאפולי , ולקינוח מופע בתיאטרון סן קרלו לחובבי האופרות.

נאפולי מפורסמת בפיצה הדקה עם רוטב עגבניות ובגבינת מוצרלה בופאלו. תושבי בעיר מתגאים בפיצות שלהם עד שאיגוד הפיצות המקומי קבע תו תקן למה באמת נחשב- "פיצה נפוליטנית", אחד החוקים הוא בין היתר הוא היחס בין העגבניות והגבינה, טמפרטורת התנור וכמובן התוספות.

אזור קמפניה ידוע בלימונים משובחים שמהם מכינים לימונצ'לו -ליקר לימונים איטלקי מופלא שהפך לאחד מהסמלי האזור. בכל חנות או מסעדה תוכלו לקבל טעימה מהליקר הייחודי שלה שהם מתגאים בו כלכך.

ואזוב הר געש פעיל באיטליה
ואזוב הר געש פעיל באיטליה

הר געש וזוב

במרחק של כ-16 ק"מ ממזרח לנאפולי, תגיעו להר געש פעיל – וזוב. הר הגעש התפרץ קרוב לארבעים פעם, וההתפרצות המפורסמת ביותר השנת 79 לספירה החריבה את פומפיי והרקלונאום.משנת 1944 ההר שקט. צאו במסלול יפה ומסודר שמוביל ללוע הר הגעש ומהפסגה תוכלו לראות את הנופים המרהיבים של מפרץ נאפולי. הטיפוס להר נחשב בטוח ומדובר בחוויה ייחודית ומרתקת.

פומפיי והרקלונאום

רחוב בפומפיי
רחוב בפומפיי

בשנת 79 לספירה התפרץ הר הגעש וזוב והחריב עד יסוד את הערים פומפיי והרקולנאום. למעלה מ-1,700 היו ערים אלו קבורות עד שנתגלו במקרה במאה ה-18. מאז ועד היום נמשכות בהן החפירות הארכאולוגיות. האפר הוולקני שקבר אותן גם הקפיא אותן בזמן. תוכלו ממש לקבל הצצה לחיי היום יום בזמן ההוא ולהתרשם מבתי מגורים, חנויות ושווקים, פרונוגרפיה , חמאם, אמפיתיאטרון, מקדשים ואפילו בתי בושת . ממצאים רבים נמצאים גם במוזיאון הארכיאולוגי בנאפולי . זו עיר שקפאה בזמן .

חוף אמלפי

חוף אמלפי
חוף אמלפי

גולת הכותרת של מחוז קמפניה היא רצועת חוף שמשתרעת מסאלרנו עד לנאפולי , היא מהווה אחד ממוקדי המשיכה הבולטים בכל איטליה . חוף אמלפי מאופיין במצוקים שצונחים בתלילות אל הים הכחול עמוק, כפרי דייגים, עיירות עם בתים שנראים כתלויים מעל המים, מטעי לימון המפורסמים באיכות הלימונים, יערות עד ,וכביש שמתפתל באחת מדרכי הנוף הססגוניות בעולם. האיזור כולו נחשב לאחד מהיעדים הרומנטיים ביותר באיטליה כולה ומשמש תפאורה לסרטים רומנטיים רבים. בין העיירות היפות של חוף אמלפי כדאי לבקר בעיירה היוקרתית היפיפיה - פוזיטאנו ששוכנת על מצוק תלול הצופה על מפרץ מהמם.

והעיירה רוולו, שנראית כמו תמונת נוף מושלמת ומפורסמת בווילות גדולות המוקפות בגנים יפהפיים.

האי קאפרי

בסמוך לחוף אמלפי בים הטירני שוכן האי קפרי . המוני תיירים מגיעים לאי כדי לצאת לשייט למערה הכחולה היפהפייה המוקפת מי ים ומוארת בגוון כחול שמימי . דעו שיש המון מה לראות בקאפרי. תוכלו לעלות לראש הר סולרו, ומשם לנסוע ברכבל עם מתצפית פנורמית מרתקת על נופי האזור ומפרץ נאפולי, לבקר בגני אוגוסטוס המרהיבים או סתם לשוטט בין חנויות היוקרה ובתי הקפה . ואם חשקה נפשכם וזו עונת הרחצה אז אל תפספסו טבילה בים טורקיז בחוף הכי מפורסם - מרינה פיקולה.

המערה הכחולה באי קאפרי
המערה הכחולה באי קאפרי

סאסי די מטרה

העיר סאסי די מטרה שבמחוז בזיליקטה נחשבת לאחת הערים העתיקות הראשונות המיושבות באירופה, כנראה מתקופת האדם הקדמון. תוכלו לראות מערות פרהיסטוריות חצובות בסלע ששימשו כנראה למגורי אדם. המערות שהוכרזו כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו היו בעבר כשכונות עוני. כיום הוסבו חלקן לחדרי אירוח ברמה גבוהה.

לצ'ה

לצ'ה נמצאת בעקב של מגף איטליה במחוז פוליה . לצ'ה נקראת לפעמים גם פירנצה של הדרום הודות למונומנטים הבארוקיים הרבים שבעיר. העיר נקראת ע"ש אבן לצ'ה שממנה בנויים חלק מהמבנים בעיר .תוכלו לבקר במבנים מרשימים כגון כנסיית סנטה קרוצ'ה ,מבצר קסטלו והאמפיתיאטרון הרומי העתיק. בלצ'ה יש כיכרות מלאות בהיסטוריה וארכיטקטורה כגון פיאצה דל דואומו. וכמובן אוכל דרום איטלקי משובח.

בארי

פיצה נפוליטנה
פיצה נפוליטנה

עיר נמל במחוז פוליה היא בארי השוכנת על שפת הים האדריאטי. לבארי יש מרכז היסטורי עם אדריכלות מפוארת עם מבוך של סמטאות והרבה מבנים היסטוריים כמו קתדרלת סן סבינו, בזיליקת סן ניקולה הרומנסקית וקסטלו סוובו. חיי הלילה בעיר מאוד שמחים

אלבורלו

בסמוך לבארי נמצאת העיירה אלבורלו שנראית כאילו יצאה מסרט, וזאת הודות לאדריכלות הטרולי המיוחדת. מבני הטרולי הם מבנים הבנויים מאבן גיר לבנה, ללא שימוש במלט, ולהם גגות בזלת חרוטיים המחוברים ישירות לקירות. הם נבנו כך כדי שניתן יהיה לפרקם במהירות ולהתחמק מתשלום מס. כשגובי המסים היו מתקרבים, השמועה היתה רצה ואז התושבים היו מפרקים את הבתים, ולאחר לכתם של הגובים היו מקימים אותם שוב. באלבורלו יש למעלה מאלף בתי טרולי, חלקם הוסבו לחנויות, בתי קפה, מסעדות וחדרי אירוח.

לטיול ברמה אחת מעל כולם או לעיצה , התקשרו לענת מלאור טיולים 0522780730


נאפולי
נאפולי


מבחר לימונצ'לו
מבחר לימונצ'לו

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page