top of page

קרקסון צרפת - Carcassonne

עודכן: 4 באפר׳


קרקסון צרפת - Carcassonne anat gross laor ענת גרוס לאור
קרקסון צרפת - Carcassonne

קרקסון היא פנינה יפה ומבוצרת כמו באגדות מימי הביניים, היא ממוקמת במערב צרפת בדרך בין הים התיכון לאוקיינוס האטלנטי . העיר העתיקה, המבצר הצלבני מהמאה ה-13 ואיזור הבילוי הטרנדי הם לב העיר. העיר שייכת למחוז לנדוק-רוסיון וגודלה כ-66 קמ"ר. סיור בין החומות העיר העתיקה עושה חשק ללבוש שריון לעלות על סוס ולדהור אל האופק. שערי העיר המבוצרת נותרו כפי שהיו עם שלשלאות שהיו חלק מהמנוף שסגר את השער מידי לילה מפני שודדים וחורשי רעה אחרים.

בשנת 1997 הוכרזה העיר קרקסון כאתר מורשת עולמי על ידי ארגון אונסק"ו.

העיר קרקסון נחלקת לשניים "העיר הנמוכה" ו"העיר העתיקה" והן מופרדות ביניהן על ידי נהר האודה הזורם במרכזה. אזור העיר הנמוכה תיירותי ובו פחות אתרים היסטוריים, שם תוכלו ללון במחיר סביר. אזור העיר העליונה העתיקה הוא גולת הכותרת של הביקור ומכיל כאמור את המבצר הנפלא, הצריחים המחודדים והקתדרלה המרשימה והמשומרת להפליא.

קרקסון – מה לראות ולעשות? העיר העתיקה נבנתה במאה ה-12 על ידי הצלבנים שביצרו אותה היטב מאחר והיא היתה במקום גיאורגפי אסטרטאגי חשוב ביותר בדרך היבשתית שעברה בין האוקיינוס האטלנטי לים התיכון.

כשתגיעו למרגלות המבצר , קחו נשימה עמוקה ותתחילו לצעוד במעלה השביל שמוביל לתוך המבצר. העיר המרשימה הזו היוותה תפאורה לסרט "רובין הוד", ולא סתם ניתן לחוש ולשמוע את קולות האבירים ששועטים ברחובות העיר.

הכניסה למתחם העיר העתיקה אינו כרוך בתשלום, אך כניסה לאתרים שיפורטו מיד כרוכה בתשלום ובכל אחת מהן מדובר באתרים מוסדרים עם שעות פתיחה (בדקו לפני הביקור)

קתדראלת סן נז'אר -Snt.Nazarire

בלב העיר ממוקמת קתדלה יפה שנבנתה במאה ה- 12 לערך. היא בנויה בסגנון בניה גותי עם חלונות הויטראז'ים שנחשבים מהמרשימים שבצרפת כולה.

ארמון שאטו קומטאל Chateau Comtal

גולת הכותרת של העיר העתיקה הוא ללא ספק הארמון המבוצר . בשונה מארמונות וורסאי וארמונות מפוארים אחרים, ארמון זה הוא טירה מבוצרת היטב ניתן לערוך סיור בין החדרים השוממים, עלו לסיור על החומה המרשימה והציצו מבעד לחרכי הירי שדרכם ניתן לראות את העיר התחתונה ואף רחוק מזה. במקום מתקיימים סיורים מודרכים.

קפה בככר העיר

ככר העיר העתיקה הפכה היום לאיזור טרנדי. בתי קפה ומסעדות שמגישות ממיטב מאכלי צרפת . האווירה במקום נעימה ושוקקת, כמו כן מזג האויר בין החומות נעים וקריר. אז קחו נשימה ועצרו לקפה או מאכל שעועית ובשר בקר שבושל שעות בקדירה.

ענת גרוס לאור מדריכה וותיקה בצרפת. מוזמנים לשאול שאלות או לקבל מידי על הטיול הקרוב בהדרכתי 0522780730


קרקסון צרפת - Carcassonne anat gross laor ענת גרוס לאור
קרקסון צרפת - Carcassonne

קרקסון צרפת - Carcassonne anat gross laor ענת גרוס לאור
קרקסון צרפת - Carcassonne anat gross laor ענת גרוס לאור

קרקסון צרפת - Carcassonne

כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור@anat gross laor

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page