top of page

פסטיבלים בהודו

עודכן: 9 באפר׳

בהודו חיים למעלה ממיליארד תושבים שיודעים להפוך כל חג לפסטיבל מרשים , זו דרכם של ההודים לקחת פסק זמן מהחיים ולהתעלות מעל להבדלי במעמדות והקסטות לפחות למראית עין. ואלו העיקריים שבהם:

פסטיבל ההולי בהודו ענת גרוס לאור

פסטיבל ההולי

פסטיבל זה מאופיין בהרבה צבעים וססגוניות שמרעיפים אחד על השני. האגדה מספרת כי מסורת זריקת הצבעים בפסטיבל ההולי נובעת מכך שהאל קרישנה חשק ברדהה, אך זו לא ממש נענתה לחיזוריו בעיקר בשל צבע עורו הכחול.

אבל קרישנה לא ויתר בקלות, ולכן צבע את פניה של רדהה בצבע אחר בכדי שתהיה שונה כמוהו ועל הדרך תקבל גם שיעור בסובלנות. החג נחגג במשך יומיים, בערב החג נוהגים להדליק מדורות, אבל תהלוכת הצבעים המיוחדת הזו תלווה אתכם למשך הרבה זמן.

ההולי נחגג במשך יומיים בחודשים פברואר מרץ ,בכל רחביי הודו, אך פחות בדרום.

פושקר שבמדינת רגסטאן הוא מקום מאור מומלץ לחוות בו את חג ההולי .

פסטיבל ההולי  פסטיבל זה מאופיין בהרבה צבעים וססגוניות שמרעיפים אחד על השני. האגדה מספרת כי מסורת זריקת הצבעים בפסטיבל ההולי נובעת מכך שהאל קרישנה חשק ברדהה, אך זו לא ממש נענתה לחיזוריו בעיקר בשל צבע עורו הכחול
פסטיבל ההולי צבעים בהודו

פסטיבל האונאם

האונאם נקרא פסטיבל הקציר . המיתולוגיה המקומית בקרלה מספרת על מלך אהוב ששלט במדינה. היות והאלים ידעו עד כמה אהוב המלך על נתיניו הם התירו לו לחזור אליהם לאחר מותו אחת לשנה, ולכבוד חזרתו נחגג פסטיבל האונאם. במהלך הפסטיבל תוכלו למצוא ברחבי מדינת קרלה תהלוכות ענק מקושטים בזרי פרחים מרשימים, מנדלות, סעודות, מירוצי סירות, ריקודים ושירה.

הפסטיבל אורך כ-10 ימים, בין אוגוסט לספטמבר . הוא נחגג ברחבי מדינת קרלה שבדרום .

ממולץ לחוות אותו בכפרים בכפרים טריצ'ור, צ'רוטורטי, קוטאיאם וארנמולה. 

פסטיבל הדיוואלי

הדיוואלי מסמל את ראש השנה ההינדי ואת חג הקציר .במהלך הפסטיבל נערכים מופעי ריקוד מסורתיים ומרהיבים של גברים סיקים (על ראשם יש מצנפת כתומה) , מופעי מוזיקה מסורתית, סעודות עשירות שכוללות את המאכלים המסורתיים של המטבח הפנג'אבי וכמובן קישוטי רחוב ססגוניים ..

הפסטיבל נחגג בכל מקום בהודו בו יש קהילה סיקית. ומלץ במיוחד לחגוג את הפסטיבל בפנג'אב עצמה ובערים הגדולות שלה, כמו עיר הבירה צ'אנדיגאר או אחת מהערים הגדולות כמו לודהיאנה או אמריצר, שם תוכלו לשלב גם חוויה של צפייה בחילופי המשמרות החגיגיים בין ההודים לפקיסטינים בגבול וביקור במבצר הזהב .

פסטיבל נערך במשך 5 ימים בין אוקטובר לנובמבר , בכל הודו אך בעיקר איפה שיש ריכוזים של סיקים , כגון באמריצר

הדיוואלי מסמל את ראש השנה ההינדי ואת חג הקציר .במהלך הפסטיבל נערכים מופעי ריקוד מסורתיים ומרהיבים של גברים סיקים (על ראשם יש מצנפת כתומה) , מופעי מוזיקה מסורתית, סעודות עשירות שכוללות את המאכלים המסורתיים של המטבח הפנג'אבי וכמובן קישוטי רחוב ססגוניים
פסטיבל הדיוואלי בהודו
פסל של פיל בפסטיבל בהודו ענת גרוס לאר

פסטיבל גנש צ'אטורתי

פסטיבל זה הוא לכבודו של האל גנאש, בעל ראש הפיל וארבע הידיים, הוא אחד האלים האהובים בהינדו . במהלך החג נערכות תהלוכות ענק בהן נושאים המאמינים פסלים עשויים חמר בצורתו של גנש, כאשר בסוף כל תהלוכה מטביעים המאמינים את הפסלים במים עד שהם מתמוססים ונעלמים.

התהלוכות צבעוניות להפליא ובמהלכן שרים, רוקדים, מתלבשים בבגדים חגיגיים ומשגרים זיקוקים. הפסטיבל נערך במשך 10 ימים, בין אוגוסט לספטמבר בכל רחביי הודו אך בעיקר בעיר מומבאי .

דיוואלי מסמל את ראש השנה ההינדי ואת חג הקציר .במהלך הפסטיבל נערכים מופעי ריקוד מסורתיים ומרהיבים של גברים סיקים (על ראשם יש מצנפת כתומה) , מופעי מוזיקה מסורתית, סעודות עשירות שכוללות את המאכלים המסורתיים של המטבח הפנג'אבי וכמובן קישוטי רחוב ססגוניים
פסטיבל הדיוואלי הודו

פסטיבל דורגה פוג'ה

לפי האגדה המקומית שד הבאפלו הצליח לצבור כוחות אדירים ובכך האפיל על כוחם של האלים והוציא את העולם מאיזון.

בכדי לנצח אותו בראו האלים אלה בדמות אישה וחיזקו אותה בכלי נשק, האלה שנוצרה היא כמובן דורגה. דורגה יצאה למסע ציד חסר פשרות אחרי שד הבאפלו וגברה עליו כאשר הצליחה לכרות את ראשו ובכך להחזיר את היקום לאיזון הרמוני.

הפסטיבל נחגג במשך 10 ימים בין ספטמבר לאוקטובר , במערב בנגל , קולקטה (כלכותה)

אלו הם הפסטיבלים העיקריים בהודו . חוויה בלתי נשכחת של ריחות , צבעים וטעמים .

אל תפספסו .

למעוניינים להצטרף לטיול מאורגן בהדרכת ענת גרוס לאור או בכל התייעצות התקשרו 0522780730


פסטיבל ההולי  פסטיבל זה מאופיין בהרבה צבעים וססגוניות שמרעיפים אחד על השני. האגדה מספרת כי מסורת זריקת הצבעים בפסטיבל ההולי נובעת מכך שהאל קרישנה חשק ברדהה, אך זו לא ממש נענתה לחיזוריו בעיקר בשל צבע עורו הכחול
פסטיבל ההולי


פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page