top of page

פושקר ראג'יסטאן הודו

עודכן: 4 באפר׳

פושקר שבמדינת רג'אסטאן בהודו נחשבת לעיירה קדושה שממוקמת בנווה מדבר מוקף הרים. במרכזה אגם מלאכותי הנחשב לאגם קדוש אליו ההודים מאמינים שיש לעלות ברגל לפחות פעם בחיים ולטבול במיימיו. האגם נחשב לאחד מחמשת המקומות הקדושים ביותר ועל כן תמצאו בסביבת העיירה אינספור מקדשים ובתי תפילה שונים, האמונה אומרת שטבילה במי האגם הקדוש מסייעת לריפוי מחלות ומצבים נפשיים קשים, למרות שלפי מצב המים באגם המלאכותי הזה לא מומלץ להכנס לתוכו . בפושקר יש נציגות של כל הדתות, אפילו בית חב"ד גדול ומאובזר יש בעיירה.


חינה בפושקר רגיסטאן הודו טיול בהדרכת ענת גרוס לאור
חינה בפושקאר

הישראלים נוהגים לומר שאם ביקרת בהודו ולא היית בפושקאר אז החוויה אינה שלמה.המקום רוחני באופיו ולכן לפעמים תשמעו הערה כגון: פה זה לא גואה!! אז פשוט תתלבשו צנוע ובלי בלגאן".

במהלך השנים פושקר הפכה למרכז תיירותי המושך אליו מטיילים מכל העולם, המחפשים מקום שקט, מבודד ובעל משמעות רוחנית, ואכן כל אחד ימצא פינה שקטה להתבודד בה , אם זה בשעת השקיעה סביב האגם לצלילי נגינה וריקודים שונים אל תהססו והצטרפו אל הרוקדים , זו חוויה נפלאה.

לתחומה של פושקר אסורה כניסת רכבים ועל כן מסתובבים שם ברגל, משימה לא קשה בהתחשב בגודלה הקטן. משימה קשה יותר היא להתרגל לרעיון שבעקבות קדושתה אין בה מזון מן החי, כלומר לא תמצאו שם עוף, בשר או ביצים. המסעדות בעיירה ממוקמות ברובן על גגות הבתים והגסטהאוסים ומשקיפות על האגם הקדוש ועל נוף ההרים שמסביב. מסעדות בופה (אכול כפי יכולתך) מאוד נפוצות בפושקר והרבה תיירים נוהגים לסעוד בהן מידי יום.

קניות בשוק בפושקר

מי שנוהג לטייל בהודו יודע שהקניות הכי משתלמות הן בפושקר. בשוק הענק והססגוני תוכלו למצוא מגוון של חנויות המוכרות מכל הבא ליד – בדים, תכשיטים, מזכרות וחפצי אמנות לצד דוכני מזון מקומיים. זה המקום לקנות אבנים טובות , חפשו את המוכר האמין ביותר עם החנות הגדולה בסמטאות השוק , ורכשו אמטיסט, אמרלד ועוד אבנים טובות, רק היו עיירניים לסחור אותה מציעים לכם, זאת בכל זאת הודו!.

הרבה מהמטיילים בוחרים לשמור את 'זמן הקניות' לפושקר ולשוק המדהים שבה, וכמובן את משקה היוגורט "לאסי" הכי טעים בהודו תמצאו בשוק הזה .

יריג הגמלים נערך בעיירה בחודש נובמבר מידי שנה, מאות אלפים מגיעים לעיירה לצפות במחזה .

טיול בהודו אינו שלם אם לא ביקרתם בפושקר . אז העונה המומלצת לביקור בפושקר היא בין החודשים אוקטובר למרץ.

הכותבת ענת גרוס לאור מדריכה וותיקה בהודו, מוזמנים לשאול שאלות, וכן לגבי טיול הבוטיק הקרוב שלי 0522780730

פושקר ראג'יסטאן הודו


 טיול להודו בהדרכת ענת גרוס לאור פושקר ראג'יסטאן הודו
פושקר

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page