top of page

מזג אויר בהודו לפי איזורים

עודכן: 9 באפר׳

אז מתי כדאי לבקר בכל איזור בהודו? בהודו ניתן לבקר בכל עונות השנה מאחר ויש בה גיוון אקלימי . כל עונה או חודש בשנה מתאימים לאזור אחר בהודו .מומלץ לבנות מסלול טיול שיהיה מותאם למזג האוויר של אותו איזור.

רישיקש בהודו , בירת היוגה העולמית
רישיקש בהודו , בירת היוגה העולמית

באופן כללי, בהודו יש שלוש עונות: העונה החמה, העונה הרטובה והעונה הקרה. החודשים דצמבר - פברואר הם חודשי החורף כמעט בכל רחבי הודו, חודשי הקיץ הם מרץ - יוני, הטמפ' הממוצעת בחודשים אלה היא 32 מע' אך במערב המדינה היא יכולה לטפס יותר (בדלהי הבירה יכולה הטמפ' להגיע ל- 45 מע'). החודשים יוני-ספטמבר הם חודשי המונסון כמעט בכל חלקי המדינה והם מאופיינים על ידי לחות גבוהה וסערות, בספטמבר המונסון נחלש ובנובמבר נעלם, למעט אזורים בדרום כמו טאמיל נאדו או קרלה בהם מוסיף לרדת גשם ומזג האוויר הופך מחם לחמים.

החורף בהודו אינו בהכרח העונה הגשומה. בהודו ישנה תופעה בשם גשמי המונסון – גשמי הקיץ, המתרחשת בכל רחבי המדינה. המונסון מתחיל בדרום, בתחילת יוני ומתפשט צפונה. אז מתי כדאי לבקר ואיפה?

צפון הודו (ההימלאיה ההודית)

צפון הודו הוא החלק הצפוני הקר והגבוה של הודו. זהו אזור כפרי ברוב אזוריו עם טבע שנפרס כמו גלויה .התקופה המומלצת לביקור בצפון הודו היא בין תחילת אפריל ועד לסוף אוקטובר, כאשר באזורים הגבוהים והמרוחקים יותר, כגון לה, לדאק, עמק ספיטי ומקורות הגנגס ניתן לבקר רק מתחילת יולי ועד אמצע ספטמבר וזאת בשל גובהם הרב ומזג האוויר הסוער השורר בהם. יש לקחת בחשבון שבעונה הזו, המתאימה לטיול באזור ניתן להיתקל בגשמי המונסון, בעיקר בחודשים יולי-אוגוסט. יש לקחת בחשבון שבעונה הזו, המתאימה לטיול באזור ניתן להיתקל בגשמי המונסון, בעיקר בחודשים יולי-אוגוסט. מטריה קטנה עושה את העבודה .

צפון הודו החלק הצפוני הקר והגבוה של הודו. זהו אזור כפרי ברוב אזוריו עם טבע שנפרס כמו גלויה .התקופה המומלצת לביקור בצפון הודו היא בין תחילת אפריל ועד לסוף אוקטובר
צפון הודו (ההימלאיה ההודית)

מרכז הודו

אזור זה הוא המאוכלס ביותר בהודו. כאן זורם נהר הגנגס הקדוש, היורד מפסגות ההימלאיה ועושה את דרכו לכיוון מפרץ בנגל. הגאנגס אפשר מגורים והמחייה באזור הזה וייתכן בשל כך ההודים מחשיבים אותו כקדוש כבר אלפי שנים.

באזור המרכז של הודו מומלץ לבקר החל מאמצע אוקטובר ועד לסוף מרץ. בתקופה זו האקלים נוח. למרות שזהו החורף, זוהי לא העונה הגשומה . המקומות בהם בהם כדאי לבק בעונה הזו הם: מדינת רג'סטאן המדברית, (פושקר, ג'איפור, אודאיפור), דלהי הבירה, מדינת אוטאר פרדש, (אגרה והטאג' מאהל, ורנאסי הקדושה) וגם בחלק הנמוך של מדינת אוטאראנצ'ל, (רישיקש והארידואר).

האגם הקדוש בפושקר שברג'יסטאן הודו
האגם הקדוש בפושקר שברג'יסטאן הודו

אזור דרום הודו

זהו חלקה ה"תחתון" של הודו, המוקף רצועת חוף משני צידיו ובמרכזו ישנם אזורים מישוריים ואזורים הרריים. אזור זה עשיר ביערות גשם טרופיים, חופי ים בתוליים עטורים עצי קוקוס, ערי ענק עמוסות בני אדם מתרבויות, דתות ומעמדות שונים, שבטים פרימיטיביים החיים בג'ונגל וערי היי-טק, שהן הדבר הבא בעידן המחשוב הבינלאומי. העונה המומלצת לטיול בדרום הודו היא בין החודשים אוקטובר למרץ, כאשר אלו החודשים הפחות חמים בדרום. מאמצע אוקטובר עד סוף דצמבר ייתכנו גשמים פתאומיים. המקומות המוכרים בדרום הם: במדינת קארנאטאקה – האמפי, מאיסור ובאנגלור, במדינת טאמיל נאדו – הערים הגדולות וההומות צ'נאי ומדוראי, במדינת קרלה – העיר קוצ'ין ובמדינת גואה – החופים הקסומים.

למעוניינים להצטרף לטיול מאורגן בהדרכת ענת גרוס לאור עם כל הנוחות והחוויות , בקבוצה קטנה ואיכותית השאירו פרטים או התקשרו עכשיו 0522780730

חוף הגואה שבהודו
חוף הגואה שבהודו

בקווטרס באלפי שבקרלה הודו. חוויה באוויר טרופי עם המון מונסונים
בקווטרס באלפי שבקרלה הודו

מזג אויר בהודו לפי איזורים

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page