top of page

מרסיי צרפת אטרקציות מרכזיות

עודכן: 4 באפר׳

מרסיי הוקמה על ידי היוונים בשנת 600 לפנה"ס כעיר נמל מסחרית בשם מסליה. היא הייתה עיר הנמל הראשונה באירופה. היום היא נחשבת לעיר נמל השניה בגודלה בצרפת לחופי הים התיכון כבר למעלה מ - 2400 שנה. יוליוס הקייסר התאהב בה והכיר את היתרונות האסטרטגיים שלה ובחר בה לאחת מערי הנמל החשובות בכל אירופה. קירבתנה לחופי אפריקה, הביאה אליה מהגרים רבים ממרוקו, טוניס ואלג'יר, דבר שהעלה את רף הפשע בעיר. בשנים האחרונות נעשים מאמצים רבים למגר את תדמית הפשע שדבק בה. אולם דבר לא פוגם ביופיה הרב של "בירת הפרובנס" שטופת השמש.

נמל הדייגים העתיק- Vieux Port

בכל בוקר מתקיים שוק דגים , הדגים נמכרים הישר מהסירות –אין יותר טרי מזה, מסביב יש מסעדות דגים רבות ונפלאות , שמגישות גם אספרסו טעים כמו שהצרפתים יודעים להעריך. ליד הנמל בקרו במוזיאון הים התיכון - Museum of European.ובהמשך תראו את רובע פאנייה על סמטאותיו הצרות. שני מבצרים שומרים על הנמל : סנט ניקולס וסנט גון.סנט-ז'אן נבנה על ידי לואי ה-14 בשנת 1660 . תוכלו לעלות ולבקר במבצרים המרתקים הללו, או להשתזף לאורך החוף כפי שאנשי מרסי נוהגים.


ענת גרוס לאור anat gross laor מרסיי פרובנס צרפת נמל
נמל עתיק במרסיי

בזיליקת נוטרה דאם דה לה גארד- Basilique Notre-Dame de la Garde

על גבעה נישאת מעל העיר נמצאת הבזיליקה שנקראת גם "גבירתנו השומרת". ניתן לראות אותה מכל מקום בעיר והנוף הנשקף ממנה עוצר נשימה . הטיפוס במעלה ההר שווה את המאמץ ,אך ניתן להעפיל למעלה גם עם קלנועית שמוצעת למבקרים.הבזילקה שנישאת לגובה של 162 מ' נבנתה בין השנים 1853-1864 דרומית לנמל הישן, על גבעת גרדה, שמהווה את הנקודה הגבוהה ביותר בעיר וחולשת על הנוף . בראשה ניצב מגדל פעמון שעליו פסל מוזהב של הבתולה מריה שמכונה גבירתנו השומרת או אמא. בתוכה מוצגים איקונות גדולים של ישו והשליחים מהברית החדשה, ויטראז'ים וציורי קיר מרשימים ולצידם עשרות דגמים עתיקים של אוניות.


ענת גרוס לאור anat gross laor מרסיי פרובנס צרפת
נוטר דם דה לה גארד מרסיי

ארמון לונגשאן - Longchamp

ארמון מרשים ביופיו , שתוכנן ע"י אותו אדריכל שתכנן את בזיליקת נוטרה דאם דה לה גארד . חזיתו פונה לכיכר ברנה, עם המזרקה בחזיתה ושורות העמודים הרומיים שמאחור, הנפרסות ככנפיים. בניתו הושלמה בשנת 1860.

ארמון לונגשאן מרסיי צרפת


ענת גרוס לאור anat gross laor מרסיי פרובנס צרפת
ארמון לונגשאן מרסיי

מצודת איף - Château d’If

זהו מבצר היסטורי מול חופי מרסיי, על האי איף. זהו אי קטן וסלעי בן 30 דונם, שהמצודה שעליו שימשה בתחילה כדי להגן על מרסיי מפני התקפות מהים. זמן קצר לאחר סיום בנייתו הוא הפך לאחד מבתי הכלא האכזריים והמפחידים ביותר בצרפת. זרמי הים החזקים סביבו הפכו את הבריחה ממנו לקשה ביותר עד בלתי אפשרית. מצודה קנתה את פירסומה העולמי כשהסופר אלכסנדר דיומא מיקם בה את עלילת ספרו "הרוזן ממונטה כריסטו". הפלגות רבות אל האי יוצאות מדי יום מהנמל הישן.

ענת גרוס לאור anat gross laor מרסיי פרובנס צרפת
מצודת איף מרסיי

הקתדרלה המרכזית- la major

אלו למעשה שתי קתדרלות, אשר המרשימה יותר היא החדשה מביניהן אותה בנה נפוליאון במאה ה- 19. לצדה נמצאת הקתדרלה העתיקה מהמאה ה-11. הקתדרלה החדשה היא אחד המבנים הראוותניים והיקרים ביותר שנבנו במרסיי, ויש בה שפע צריחים .הקתדרלה החדשה היא אחד המבנים הראוותניים והיקרים שנבנו במרסיי, הסגנון האדריכלי הוא רומאי-ביזנטי, עם צריחים מחודדים וכיפות. היא מעוטרת ברצפת מוזאיקה ופרסקאות מרשימות. כדאי לבקר בה ולהשקיף מהצריחים העליונים על הנוף של הנמל הישן והעיר. תוכלו להגיע אליה גם באמצעות המטרו.

ענת גרוס לאור anat gross laor מרסיי פרובנס צרפת
הקתדרלה המרכזית במרסיי

מוזיאון הציוולזציות - MuCEM

המוזיאון נבנה בשנת 2013 ונחשב למוזיאון הציווליזציה הטוב באירופה ובמזרח התיכון. הוא שוכן במבנה עוצר נשימה על קו המים ומחובר בשני גשרים למבצר Saint Jean. במוזיאון תצאו למסע בזמן ותוכלו להבין כיצד התפתחו תרבויות לכדי מה שהן היום.י המוזיאון מביא את ההיסטוריה וההתפתחות של תרבויות  הים התיכון וכיצד הפכו למה שהן היום. תערוכות הקבע כוללות מוצגים ארכאולוגים והיסטוריים, פריטי אמנות, צילומים, סרטים ועוד בשלל נושים הקשורים לתרבויות הים התיכון – אלים ומיתולוגיה, דרך הבשמים, שבעת פלאי עולם ונושאים מרתקים נוספים.

קניות במרסיי

במרסיי יש מרכזי קניות רבים. שווקים מסודרים וחניות זולות תוכלו למצוא ברחביי הנמל. הזול מבינהם הוא פרימק בו תמצאו הכל ובזול . מרכזי קניות וסניפים של רשתות אופנה צרפתיות ובינלאומיות פופולאריות רבות ממוקמות בסמוך לנמל, שמציעות בגדים, נעליים ואקססוריז במגוון סגנונות ומחירים.

הכותבת: ענת גרוס לאור מדריכה מנוסה בריביירה ובפרובנס . מוזמנים לשאול כל שאלה 0522780730


מרסיי צרפת טיול לצרפת בהדרכת ענת גרוס לאור
נמל מרסיי

מרסיי צרפת אטרקציות מרכזיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page