top of page

מונטנגרו מסלול

מונטנגרו מדינה קטנה ומגוונת. הספנים הוונציאנים שהגיעו אליה במאה ה- 13 ראו לנגד עיניהם הרי גרניט גבוהים ושחורים, כתוצאה מעצי האורן הכהים, ומכאן השם מונטה=הר נגרו=שחור. עד שנת 2006 הייתה מונטנגרו חלק מיוגוסלביה, בתהליך הפירוק של הגוש ויגוסלבי הפכה המדינה הקטנה (כ-13.000 ק"מ) עצמאית, משנת 2006 היא החלה לצעוד את דרכה שישות עצמאית. המטבע במדינה הוא האירו למרות שהם לא שייכים לאיחוד האירופי, זאת מתוך מטרה להצטרף בעתיד.

המדינה הקטנה הזו היא היפה בין מדינות הבלקן, יש בה 5 שמורות טבע, אגמים ועיירות מימי הביניים . כל תייר ימצא בה את שאהבה נפשו, בנוסף בשנים האחרונות השלטון הנוכחי פועל במרץ לפיתוח ענף התיירות שהפך להיות הענף העיקרי במדינה.

מונטנגרו בהדרכת ענת גרוס לאור האי סווטי סטפן
מונטנגרו בהדרכת ענת גרוס לאור

נמל פורטו מונטנגרו שבמפרץ קוטור

אם נחתתם בנמל הקטן של העיר טיווט המסלול המומלץ הוא להתחיל בנמל החדשני או כפי שהוא מכונה "מונקו של בלקן". בשנת 2006 רכש את הבסיס המי של האיחוד היגוסלבי יהודי בשם מונק שהיה מניצולי רשימת שינדלר, הוא פיתח אותו להיות בית למאות יאכטות לעשירי העולם. בשנת 2008 הוא נמכר לתאגיד מדובאי שממשיך לפתח אותו. במקום תוכלו לראות את צוללות הצי היגוסלבי שהפכו למוזיאון , מלון ריג'נט , מיטב יצרני האופנה הכי יוקרתיים בעולם, טיילת יפה למול הרים שחורים, ויוקרה שניכרת בכל פינה.

בודווה

בודווה היא עיר תיירותית עם עבר מימי הביניים. בעיר חופים מדהימים מהם ניתן לצאת לשייט לאיי הסביבה. העיר העתיקה – סטארי גראד מוקפת בחומות מבוצרות עם רחובות מרוצפים ומבנים יפהפיים. תוכלו לצעוד על חומות העיר ולבקר באתרים היסטוריים כמו המצודה ושלל כנסיות מרשימות. מבצר המצודה נמצא בנקודה הגבוהה ביותר של העיר העתיקה, הוא נבנה כדי להגן על בודבה מפני התקפות. בניית המצודה החלה בתחילת המאה ה-9 אך המבנים שרואים היום הם בעיקר מהמאה ה-15.המצודה שימשה כצריף צבאי במהלך מלחמת העולם השנייה וכיום היא ביתם של מוזיאון העיר וכן מסעדה וספרייה.

חיי לילה מאוד מפותחים בבודווה, יש בתי קזינו, מועדון טופ היל הטוב ביותר במונטנגרו ופתוח בחודשים יולי אוגוסט.

הבלרינה – על הסלעים בעיר העתיקה ,נצבת גאה הבלרינה העירומה שמחכה לאהובה המלח שישוב מן הים וישא אותה לאישה .

האי סווטי סטפן והאי סווטי ניקולא

סווטי סטפן היה בעבר כפר דייגים קטן ששימש בעברו מחסום כנגד פלישת העותומנים במאה ה – 16. האי מחובר ליבשה בסוללת עפר שנקראת "טומבלו". לימים הוא שימש כדיוטי פרי הראשון ביוגוסלביה. בשנים האחרונות לריזורט יוקרתי בו נוהגים להתארח ידוענים מרחבי העולם. רצועת החוף שלו מאופיינת במי טורקיז צלולים והטיילת הרומנטית יפה בכל שעות היום. לצידו האי סווטי ניקולא ששוכן כ-קילומטר מחוף בודווה, מול פלאזה סלובנסקה. האי אינו מיושב ויש בו חופים שיש המכנים אותם "הוואי" . אפשר להגיע לשני האים בשייט קצר מהעיר בודווה.

 פודגוריצה

היא בירתה הצעירה של מונטנגרו וגם העיר גדולה. עיר ששינתה את שמה חמש פעמים במהלך ההיסטוריה ובעבר נקראה "טיטוגרד" ע"ש טיטו בריץ המנהיג של יגוסלביה הגדולה. פירוש שמה הוא "מתחת לגבעה" ואכן הרים וגבעות סביב לה. העיר שוכנת בהצטלבות 5 נהרות ואגם סקאדר אותו היא חולקת עם אלבניה. זו הבירה הצעירה ביותר באירופה משנת 2006.היא נחשבת לעיר חדשה ומודרנית. ללא ספק המקום הטוב ביותר במדינה לקניות עם שפע של מסעדות, ברים, חניות, אווטלטים שכל אחד ימצא בה את מבוקשו. היא הלב הכלכלי של המדינה. ממנה ניתן לצאת לטיולים לבירה הרוחנית צ'טינייה או לאחת מחמשת שמורות הטבע.

הכותבת:ענת גרוס לאור מדריכה וותיקה במונטנגרו , אשמח עזור בכל שאלה מונטנגרו מסלול




13 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page