top of page

מאכלי רחוב באמסטרדם הולנד

עודכן: 4 באפר׳

אמסטרדם היא גן עדן למאכלים משובחים. שווקים מסודרים שמציעים מכל טוב הארץ ובאיכות גבוהה. יש שוק דגים, שוק פירות וירקות, שוק גבינות וגם שווקים של יום ראשון, שבהם אפשר להשיג תוצרת ביתית של גבינות, דגים מעושנים ובירות מקומיות בשלל טעמים.

המטבח ההולנדי המסורתי מגוון מאוד וספג טעמים ממטבחים נוספים שהנפוץ בהם הוא המטבח האינדונזי. מסעדות שמצהירות על עצמן כהולנדיות מגישות בדרך כלל שילוב בין המטבח ההולנדי לצרפתי, עם דגש על הצרפתי.

 סטרוּפּוָואפֶל וופל הולנדי טיול בהדרכת ענת גרוס לאור
סטרוּפּוָואפֶל וופל הולנדי

‏‏‏ סטרוּפּוָואפֶל - Stroopwafel אוהבי המתוק ישמחו מאוד להכיר את המעדן העגול הזה. זהו מעין סנדוויץ' המורכב משני וופלים דקיקים וחמאתיים וביניהם דבש סמיך. את המאכל הזה אפשר להשיג בכל חנות בגירסה התעשייתית שלו, אבל מומלץ מאוד לחפש דוכן שמכין אותם על המקום, טריים וחמימים.פשוט לכו בעקבות הריחת. ממולץ לאכול אותו בליוי תה מהביל


פּאנֶקוּקֶן פנקייק הולנד
פּאנֶקוּקֶן פנקייק הולנדי

פּאנֶקוּקֶן - Pannenkoeken הפנקייקים ההולנדיים שונים בטעמם ובמרקם שלהם מהפנקיים האמריקאיים. בכל בית תוכלו למצוא את אותו מחבת שקעים בו מטגנים אותם.

המנה המסורתית מורכבת בדרך כלל מערימה של כמה פנקייקים קטנטנים הספוגים בחמאה ועליהם סוכר. הסוג השני דומה יותר לקרפ הצרפתי ותוכלו לטעות אותו בבתי קפה ומאפיות שמתמחים בהם ומציעים סוגים רבים של עם תוספות מלוחות ומתוקות, החל מדובדבנים ועד לנקניקים וגבינות.

קרוֹקֶטֶן - kroketten

זהו סוג אוכל מהיר ומוכר מאוד . אלו קציצות בשר בפירורי לחם ומטוגנות בטיגון בשמן עמוק. פרט לגרסה המסורתית קיימים מילויים נוספים, ובפאבים ובברים תמצאו גרסה של קרוקט במילוי ממרח בוטנים ובשר קצוץ. תוספת נהדרת לצד בירה קרה או כל משקה אחר . מאכלי רחוב באמסטרדם הולנד

פּאטאט -ציפס הולנדי חלומי
פּאטאט -ציפס הולנדי חלומי

פּאטאט - Patat בכל פינה תראו אנשים הולכים עם קונוס צ'יפס ביד. זו גירסה מיוחדת של צ'יפס הולנדי עם רטבים מיוחדים . יש האומרים שהמתכון של כל מוכר היא סוד שעובר במשפחה . הוא נימוך ועליו מזלפים רוטב בטעם קארי או מיונז איכותי

הרינג הולנדי

הרינג הוא מאכל עתיק יומין . האופן שבו ההולנדים אוכלים את הרינג שלהם הוא יוצא דופן. הם משרים אותו בבצל קצוץ ומגישים עם מלפפון חמוץ על לחמנייה. או שתוכלו לאכול דג הרינג בשלמותו עם בצל ומלפפון חמוץ בצלחת ולנהוג כמו הולנדי אמיתי ולאחוז בקצה הדג ולנגוס בו כשהוא נישא באוויר.

אז יהיה לכם בתאבון גדול.

הרינג הולנדי
הרינג הולנדי

לחם סוכר Suikerbrood

אם אתם מחובבי המאפים והבצקים ולא סופרים קלוריות זה הלחם שעליכם להכיר וכשמו כן הוא - מלא בסוכר. כמה סוכר? ביחס של 300 גר' קמח ו-200 גר' סוכר בלחם אחד - והוא בהחלט מצדיק את שמו. מקור הלחם הוא בצפון הולנד, ובעבר היה נהוג להביא אותו ליולדות טריות - השילוב של סוכר עם סגולות הקינמון והג'ינג'ר, העניק ליולדת הטרייה את האנרגייה הדרושה לשינויים שחלו בחייה זה עתה.

גבינות הולנדיות

מידי שנה מיוצרים בהולנד ומיוצאים לרחבי העולם מיליוני טונות של גבינות הולנדיות.הולנד התפרסמה במבחר הגבינות שלה עוד מימי יוליוס הקיסר.לתושבים יש חיבה לא קטנה לגבינות משובחות, מדובר במקור לגאווה לאומית ועסק רווחי .הולנדי הממוצע צורך לא פחות מ-15 ק"ג (!) .מבחר סוגי הגבינות הוא רחב וכדאי לטעום מכה סוגים שרק אפשר , החל מגאודה הידועה וכלה בברי משובח .

הכותבת: ענת גרוס לאור היא מדריכה וותיקה בעולם כולו. לייעוץ או להצטרף לטיולים שלחו הודעה לווצאפ 0522780730 .

חנות גבינות בהולנד אמסטרדם
חנות גבינות בהולנד אמסטרדם
פנקייק הולנדי
פנקייק הולנדי

#טיולמאורגן_טיולנשים_מסע חוויתי_לאורטיולים_אטרקציותבהולנד# קולינאריה באמסטרדם הולנד

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page