top of page

מאכלים באזרבייג'ן

עודכן: 4 באפר׳

אזרבייג'ן ארץ האש, ממוקמת בצומת הדרכים-דרך המשי בין אסיה לאירופה. המיקום הזה הוליד הוליד מגוון של מנות הכוללות השפעות הודיות, סיניות, טורקיות וים תיכוניות. האוכל באייזרביז'אן עתיר בצבעים ותבלינים שנוצר כתוצאה מהמפגש הרב לאומי של סוחרים שהיה בה מאות בשנים.

כשמתיישבים במסעדה ומחליטים מה לאכול באזרבייג'ן, נוגסים מהיסטוריה רבת הלאומים והתבלינים של דרך המשי. מאכלים באזרבייג'ן


פלופ מאכלים באיזרבייגאן טיול בהדרכת ענת גרוס לאור
פלופ

פלוב או פילאף- PLOV

פילאף/ פלוב הוא אחד המאכלים האזרים האופייניים ביותר . הוא מזכיר את האורז הביריאני ההודי. זו מנת אורז מתובל שמגיע לרוב עם פירות יבשים ואגוזים. התבלינים המגוונים כולל זעפרן והפירות היבשים נותנים לו טעם אקזוטי ומתקתק . האורז יוגש בדרך כלל עם בשר, לרוב בשר כבש או טלה שהם השילובים המועדפים. אם תבקשו יפה יביאו לכם גם עם מנת עוף.

קוטאב - QUTAB

קוטאב היא שילוב של פנקייק ובורקס, מעדן לאוהבי הבצקים. אלו שכבות של בצק מרוחות בשפע של חמאה (דומה מאוד לפראתה ההודית) המרקם מלוח במגוון מילויים לבחירה: בשר, גבינה או ירקות וכמובן תרד. הקוטאב מגיע עם יוגורט מעורבב עם כוסברה, שומר וסומאק .

מאכלים באיזרבייגאן טיול בהדרכת ענת גרוס לאור קוטאב
קוטאב

דולמה – DOLMA

הדולמה מזכירה עלי גפן ממולאים מהמטבח הלבנוני. הם חלק חשוב בקולינאריה באייזרביג'אן . למעשה אלו מיני ירקות או עלים הממולאים בד"כ בבשר ואורז, כאשר המילוי מכיל בשר בלבד הן מוגשות חמות , כאשר הוא אורז הן מוגשות קרות. מקור המילה "דולמה" היא מטורקית ופירושה מילוי.תיעודים עתיקים מראים כי ביוון העתיקה התבשיל היה נפוץ ונקרא פילאס.

דושברה DUSHBARA

כופתאות קטנות ממולאות במילויים שונים ששוחות בתוך מרק בשר/טלה חמים. הן דומות להפליא למומו הנאפלי או הגיוזה היפנית .באזרבייג'ן הם קטנים יותר ובצק הכיסונים עבה יותר. טעים ולא רק בחורף.

דושברה מאכלים באיזרבייגאן טיול בהדרכת ענת גרוס לאור
דושברה

קבאב

הקבאב הוא מאכל נפוץ מאוד באגן הים התיכון . באייזרביז'אן הוא עשוי לרוב מבשר כבש שומני.

פיטי- PITI מנת פועלים נפוצה מאוד. זהו מרק מהביל העשוי מבשר כבש שומני, חומוס, עגבניות, ערמונים ופירות יבשים. הוא מבושל בקנקני חימר קטנים בתנור שמעצימים את טעמו המיוחד .

דובגה DOVGA

המנה הזו קצת ביזארית אבל טעימה מאוד . מרק יוגורט ובתוכו מנת אורז, עשבי תיבול למינהם ואפונה. ניתן להזמין חם או קר . המנה מאוד נפוצה במסעדות ומזכירה מעט מאכל טורקי נפוץ.

דובגה  מאכלים באיזרבייגאן טיול בהדרכת ענת גרוס לאור
דובגה

קינוחים

בד"כ יציעו לכם בסוף הארוחה תה עם ריבה מתוקה עם מתכון סודי ויחודי לאיזור. בנוסף תמצאו שפע רב של בקלוואה מתוקה ועסיסית .

הכותבת: ענת גרוס לאור מדריכה וותיקה ומקצועית באייזרביג'אן . לטיול הקרוב בהדרכתה, או בכל התייעצות אתם מוזמנים לשלוח הודעה לווצאפ 0522780730


מאכלים באיזרבייגאן טיול בהדרכת ענת גרוס לאור פלופ

כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור@anat gross laor

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page