top of page

ליסבוס לחוות את יוון האותנטית

עודכן: 10 באפר׳

זה לא עוד אי יווני, זה אי עם שם מרתק ועסיסי שמיד נעמוד על טיבו .ליסבוס שוכן למול חופי טורקיה ומציע שפע של טבע , חופים זהובים, אוכל נפלא וחיי לילה סוערים.

האי ליסבוס ביוון חופשה לכל גיל
האי ליסבוס ביוון

אם אתם רוצים לחוות את יוון האמיתית, בואו לאי היווני לסבוס. אי ירוק, שופע נחלים הזורמים כמעט כל השנה, מעיינות מרפא חמים טבעיים , עיירות ציוריות נפלאות כמו למשל העיירה מוליבוס בצפון לסבוס, או לוטרה בדרומו. מכל מקום שתמצאו בו אפשרות לינה באי לסבוס תוכלו לצאת מדי יום לטיולי כוכב באי ולהגיע לפינות קסומות ויפות. מרבית מותגי האוזו המפורסמים ביוון מיוצרים באי לסבוס. כמו כן יש למעלה מ-15 מליון עצי זית מהם מפיקים את שמן הזית הטוב ביותר ביוון. ליסבוס בשונה ממרבית האיים היווניים פעיל גם בחורף, לא מעט בזכות המעיינות החמים ומסלולי ההליכה המאפשרים טיולים נפלאים לאורך השנה כולה.

ליסבוס אי של חופש טבע ומעיינות חמים
ליסבוס

הקשר בין האי לסבוס ולסביות

המשוררת המפורסמת סאפפו בת המאה ה-7 לפני הספירה נולדה וחיה בלסבוס. חלק משירי האהבה שכתבה מוקדשים לנשים ולכן היא נחשדה כלסבית. המושג לסבית נולד כתוצאה מתוכן שירתה של סאפפו מהאי לסבוס. כמו כן, המילה סאפפית משמשת לעיתים כמילה נרדפת ללסבית אך מתייחסת גם לנשים ביסקסואליות מכיוון שסאפפו כתבה שירה ארוטית גם על גברים, ולכן אין בעצם ראיות היסטוריות לגבי העדפותיה המיניות. מכל מקום, הכנסייה הקתולית דחתה את יצירתה וכתוצאה מכך כמעט ולא נשארו עדויות לכתביה. סאפפו מצאה את מותה כאשר קפצה מצוק גבוה בשל אהבה נכזבת לגבר, אז כנראה לסבית היא לא היתה אבל השם ליסבוס נותר שמו של האי .

פלומרי

הכפר הקסום פלומרי נמצא כ30 דקות נסיעה מהשדה תעופה. זהו יעד מועדף באי לסבוס לכל סוג של חופשה שתחפשו. בדרך לפלומרי תוכלו לעצור ולהינות מהחופים הזהובים שהאי מציע, מכפרים קטנים, שווקים על אם הדרך של מקומיים שמוכרים את מרכולתם. הכפר פלומרי שוכן ממש על הים ומציע כל מה שרק תדמינו – חופים מדהימים, מסעדות הדגים הכי טובות באי, טברנות ובתי קפה לאורך קו החוף ,ברים מקומיים למי שמעוניין בחיי לילה. זו חוויה מרגיעה לשכור בית על חוף הים או להשתכן באחד מהמלונות הטובים שבאזור .

ליסבוס חופים
ליסבוס חופים

מטיליני

מטיליני היא עיר הבירה של האי. עיר יוונית טיפוסית עם ניחוח אירופאי עם שפע של מסעדות, קניונים כמו בערים באירופה וכמובן הרבה אפשרויות בילוי. תוכלו להנות מאטרקציות שונות כמו סיור מסביב לאי על ספינה, רכיבה על סוסים, ספורט ימי, או סתם לשוטט בין הסימטאות הציוריות. בעיר יש בתי מלון רבים , אבל היא גם סמוכה מאוד לכפרים שסביבה כגון פלומרי ומומלץ לשכור וילה בכפר ולצאת לבילוי בעיר מטיליני. תרוויחו טבע וחיי לילה סוערים.

ליסבוס אי של חופשה
ליסבוס אי של חופשה

סקאלה אריסוס

סקאלה אריסוס היא עיירת החוף במרחק נסיעה של כשעה וחצי מהשדה תעופה. עיירה צבעונית ויפה עם מגוון רב של מסעדות וחנויות. בעיירה תוכלו להנות ממסיבות באמצע היום על החוף עם מוזיקה מגוונת , ולעיתים גם מופעי תופים. על החוף יש שפע אפשרויות לספורט ימי. הלינה בעיירה זולה במעט משאר האיזורים וההיצע רחב .

היום ישנה קהילה גדולה של ישראלים שהשתקעו באי כי ראו בו פנינת טבע עם פוטינציאל נדלני אדיר .

לאי מגיעים בטיסה של חצי שעה מאתונה. האי מתאים לכל סוגי הנופשים, ממשפחות וקבוצות שמחפשות נופש בחופים או בהרים, לצעירים שמחפשים חיי לילה וספורט ימי. המקומיים חביבים וחייכנים ותוך כמה ימים תרגישו כמו בבית ולא תרצו לעזוב את המקום המדהים הזה.

הכותבת: ענת גרוס לאור מדריכה מקצועית ביוון. בכל שאלה או להצטרפות לטיול התקשרו 0522780730

ליסבוס
ליסבוס
ליסבוס
ליסבוס


כל הזכויות שמורות@ענתגרוס לאור@anat gross laor

ליסבוס לחוות את יוון האותנטית

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page