top of page

ליסבון אטרקציות חובה והיסטוריה

עודכן: 7 באפר׳

ליסבון היא שילוב מושלם של עיר אירופאית קלאסית עם אווירה דרום אמריקאית . מהיפות ביותר באירופה השוכנת מעל שפך נהר על גבעות נישאות וגולשת לים . במאות ה-15 וה-16 יצאו ממנה טובי הספנים כדי להפליג אל הלא נודע בחיפושם אחר זהב ותבלינים . תוכלו ללכת לאיבוד בין סמטאות העיר ולהתפעל מהאדריכלות האירופאיות המפוארת לצד בתים מחופים באריחי אז’ולז’ו (Azulejo) צבעוניים, חשמליות צבעוניות ,תלבושות ססגוניות , קולינאריה משובחת משופעת במאכלי ים, וכמובן טוק טוקים מהירים.

מקומות היסטוריים מרכזיים שחובה לבקר בהם:

קסטלו דה סאו חורחה (Castelo de Sao Jorge) –על גבעה נישאת שוכנת לה טירת סאו חורחה. זהו אחד המקומות היפים והחשובים ביותר בליסבון .מבנה מפואר והיסטוריה רבת שנים מאחוריה . במקום יש מוזיאון שמספר את סיפורה של הטירה שמתחיל עוד בעידן הברזל, אז זו היתה טירה ש"המורים" הגנו עליה מפני פלישת הנוצרים. במקום נבנה ארמון למלכים .תוכלו להנות מנופים יפים הנשקפים מתצפית המרפסת, שמעניקה מראה פנורמה בלתי רגיל של העיר ,נהר טאגוס והאוקיאנוס האטלנטי הרחוק.

מגדל בלן (Torre de Belem) –מגדל בלן שנמצא בסמוך לנהר טאגוס מסמל את עידן הגילוי של פורטוגל במהלך המאה ה-16. החזית מעוטרת במוטיבים ימיים מפוארים המגולפים באבן, כולל חבלים וסוגים שונים של נשקים. הוא הוכר כאתר מורשת עולמית אונסק"ו ומשמש כאנדרטה חשובה מאוד בפורטוגל כולה. הוא ניבנה במקור כדי לשמש ש כשער הכניסה העיקרי לליסבון וכחלק ממערכת ההגנה על הנהר. תוכלו לבקר הן בבפנים והן מבחוץ .

מגדל בלן (Torre de Belem)
מגדל בלן (Torre de Belem)

נזר ז'רונימוש (Mosteiro dos Jeronimos) – אטרקציה שהיא אם כל האטרקציות בליסבון .מנזר עתיק מהמאה ה-16 ומהווה אחד מציוני הדרך הגדולים של פורטוגל . המנזר, הוכר כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. הוא נבנה לבקשתו של המלך מנואל הראשון בשנת 1501 כדי לכבד את מסעו ההירואי של ואסקו דה גמא להודו בשנת 1198, ששם הוא גם נקבר בסופו של דבר. הקשתות בחלונות והקישוטים העדינים הרבים מעידים על השפעות מהאמנות המורית.

נזר ז'רונימוש (Mosteiro dos Jeronimos ליסבון
נזר ז'רונימוש (Mosteiro dos Jeronimos ליסבון

האקווריום של ליסבון (Oceanario de Lisboa) – האקווריום הוא בין הגדולים ביותר בעולם . הוא נבנה לכבוד תערוכת העיצוב העולמית Expo 98. יחודו הוא בכך שהוא מייצג 4 בתי גידול ימיים : האוקיינוס האטלנטי, השקט, ההודי ואנטארקטיקה. בבית הגידול באנטארקטיקה, למשל, תוכלו לראות פינגווינים חביבים ובבית הגידול של האוקיינוס השקט תראו מקרוב לוטרות ים משתעשעת וגונבת את ההצגה כולה .

מעלית סנטה חוסטה (Elevador de Santa Justa) – מה יותר מיוחד מלראות את העיר מתוך מעלית עתיקת יומין? . מעלית סנטה חוסטה, מעוצבת בסגנון ניאו-גותי והיא נמצאת בחלק העתיק של ליסבון. היא ניצבת אנכית בגובה של 32 מטרים, בנויה מעץ ומלוחות נחושת מקוריים לטושים. קחו בחשבון שבחודשי בקיץ בתור אליה עמוס במבקרים .

מעלית סנטה חוסטה (Elevador de Santa Justa)
מעלית סנטה חוסטה (Elevador de Santa Justa)

אנדרטת התגליות (Padrao dos Descobrimentos) –אנדרטה מרשימה המעוטרת באלמנטים מספינותיהם של הנווטים הפורטוגלים ממאה ה-15 שיצאו לחקור ולגלות יבשות. האנדרטה נבנתה בשנת 1960 לכבוד 500 שנה למותו של הנרי הנווט ומהווה אות כבוד לכל מגלי הארצות של אז .משני צדי האנדרטה ניצבים פסליהם של :וסקה דה גמה, פרנאו דה מגלהס ופדרו אלבס קבלר. פסלו של הנרי הנווט ניצב בקדמת האנדרטה. עלו במעלית לראש האנדרטה לתצפית על הנהר וסביבותיו.

אנדרטת התגליות (Padrao dos Descobrimentos)
אנדרטת התגליות (Padrao dos Descobrimentos)

הקתדרלה של ליסבון (Sé) – ברובע קסטלו (Catelo), לא רחוק מהרובע העתיק אלפמה (Alfama) ניצבת מאז 1150 הקתדרלה המבוצרת של ליסבון . רעידת אדמה הרסנית בשנת 1755 גרמה להרס, וכיום מה שנראה זה למעשה תערובת של סגנונות אדריכליים.תוכלו לראות את מגדלי הפעמון התאומים המעטרים את קו הרקיע של העיר ומשתלבים נהדר בעת השקיעה עם השמיים. בתוך הקתדרלה עצמה אפשר למצוא ממצאים עתיקים מעניינים, למשל כלי כסף, אפודים מעוטרי רקמה, פסלים וגם כתבי יד מאוירים ועתיקים. במקום יש גם חפירות ארכאולוגיות.

מנזר קרמו (Igreja do Carmo) –המנזר נבנה בין השנים 1389 ל-1423.עיצובו מאופיין בסגנון הגותי.בוקרו של יום ראשון ה-1 בנובמבר 1755, שהיה במקרה גם יום כל הקדושים, שינה את התמונה כולה. רעידת אדמה הרסנית פגעה בבירת פורטוגל והרסה את רוב הבניין כאשר מאות מתפללים שבו ניספו למוות . הבסיס והשלד עצמו שרדו אך הכנסייה מעולם לא נבנתה מחדש. כיום יכולים המבקרים במקום לשוטט בחלל הפתוח ולהתרשם מהקשתות ששרדו ומשרידים שלא רואים במקומות אחרים. שווה ביקור בהחלט.

הכותבת: ענת גרוס לאור מדריכה מקצועית וותיקה בפורטוגל. לשאלות או להצטרפות לטיול התקשרו- 0522780730

ליסבון
ליסבון

כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור@anat gross laor

ליסבון אטרקציות חובה והיסטוריה


פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page