top of page

יפן קולינאריה

עודכן: 4 באפר׳

יפן זה לא רק סושי שגם הוא שונה ממה שאנחנו מכירים, היא שפע של קולינאריה משובחת. שאנחנו מכירים שונה בטעם ובהגשה. היפנים מאוד מערכים ומכבדים את האוכל שלהם, הכל טרי ומעוצב באופן מושלם אפילו בשווקי האוכל אז בואו נכיר חלק מהם ובתאבון .

 סושי

מי לא אוהב סושי? ביפן הסושי הוא בעיקר ניגירי, זה רצועת דג טרי טרי על אורז טעים, וסשימי שאלו רצועות דג חי שאותו טובלים בסויה מקומית . חלק מהמסעדות התאימו את עצמן להכין רולים ססגוניים ומתוחכמים כמו במערב. אפילו בחנויות הנוחות הסושי שאכלתי יותר טעים מכל סושי מתחכם בעולם .


יפן אוכל ענת גרוס לאור anat gross laor
סשימי וניגירי ביפן

ראמן

מרק הראמן זו ארוחה מלאה ממש שנקראת ע"ש האיטריות. ראמן הן איטריות ביצים. זו קדירה עמוקה שהיא למעשה ארוחה שלמה של בד"כ חזיר, שורש במבוק, ביצה רכה. ניתן לבקש קומבינציות שונות של מרכיבים, אבל מה שחשוב שתסיימו את האכילה "ביניקה/שאיבה" קולנית של המרק, כך השף ידע שנהנתם.

אודון

בדומה לראמן יש את האודון! גם כאן השם מיוחס לאטריות ולא למרק, אלא שבניגוד לאטריות הביצים של הראמן, אודון הן אטריות חיטה. מדובר באטריות עבות יותר שמוגשות בציר נוזלי וצח בדרך כלל, עם תוספות של טופו, ירקות בטמפורה, פירות ים וכו'.

יפן קולינאריה בהדרכת ענת גרוס לאור anat gross laor
איטריות אודון

סובה

הסובה כמו הראמן והאודון הן אטריות. הסובה עשויה מכוסמת .את אטריות הסובה מגישים בשתי דרכים – בתוך מרק חם  לעיתים עם פיסת דג משומר או טופו או כמנת אטריות קרה.  צבען של האיטריות חום לעומת האחרות.

טקויאקי

בכל שוק תוכלו לראות רוכל עם מכשיר דמוי מכשירי הפנקייק. טקויאקי הם כדורי בצק ממולאים בחתיכות של זרועות תמנון ומוגש עם רוטב טעים. מדובר באוכל רחוב שתמצאו בדוכנים שונים, ביפן כמו ביפן הכל נקי וכן אין בעיה לנשנש אוכל רחוב.

 אוקונומיאקי

אוקונומיאקי היא חביתת ירק גדולה עסיסית ומכילה כל טוב.בד"כ יהיה בה פירות ים, עוף, בקר וירקות והמון רטבים. מכינים אותה על פלנצ'ה .צורת האכילה במסעדות אוקונומיאקי  גם היא יחודית מאוד כי  יושיבו אתכם על בר ארוך שמחציתו פלנצ'ה חמה ועליה החביתה, יתנו לכם מעיין שפכטל שבאמצעותו תחתכו אותה. תהיו סו שף לרגע.

גיוזה

גיוזה הם סוג של יבוא קולינארי מסין השכנה. אלו כופתאות ממולאות בבשר חזיר או ירקות, מטוגנות, ומוגשות עם רוטב. סוג של קרלפאך שלנו רק טעים מאוד .

 יקיטורי

לנו יש שיפודים על האש ליפנים יש יקיטורי. אלו מיני בשר ופירות ים שעשויים על גחלים ומוגשים עם רטבים. הטעים ביותר הוא עם בשר הבקר המיוחד של יפן תאכלו כמה שתוכלו ותשלמו בסוף על כמות השיפודים שאכלתם.


יפן קולינאריה ענת גרוס לאור anat gross laor יקיטורי
יקיטורי

 טונקטסו

הכירו את השניצל היפני, ההבדל הוא שהם לא דופקים כמונו עם פטיש 5 קילו. אלו נתחי בקר משובחים מאוד מצופים בפנקו (פירורי לחם יפני) מטוגנים, וחתוכים לחתיכות מאורכות שאפשר לאכול בצ'ופסטיקס. ליד הטונקטסו יגישו לכם סלט צנון קצוץ ורטבים.

יקיניקו

יקניקו זהסגנון אכילה ובישול. יושיבו אתכם סביב שולחן שיש לו גריל פחמים, יגישו לכם לפי בחירתכם סוגי בשרים וירקות ובצד קערת אורז דביק וסלט כרוב דייקון וקדימה לבשל. יקיניקו זה לא האוכל, זאת החוויה של בשרים סאקה ומי שרוצה בירה..

מוצ'י

ולקינוח מוצ'י. אלו זהו בצק אורז מתוק שההכנה שלו היא מופע תיירותי שלם. הם מתוקים ובצבעים שונים וטימים בטרוף . לעיתים תמצאו אותם ממולאים במחית אזוקי (שעועית שחורה) או פירות שונים. היפנים משוגעים עליהם אלילו על אלו שנמכרים בחניות הנוחות.

הכותבת ענת גרוס לאור מדריכה וותיקה ביפן ודרום קוריאה, בכל שאלה התקשרו 0522780730

  

יפן קולינאריה ענת גרוס לאור anat gross laor
גיוזה

 

 

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page