top of page

זאגרב קרואטיה אטרקציות

עודכן: 7 באפר׳

אז מה יש לנו לגלות בבלאקן? בירת קרואטיה זאגרב היא יעד תיירותי מהמם עבור תיירים מכל העולם עם שפע אטרקציות ואפשריות לכל המשפחה.

זאגרב בירת קרואטיה
זאגרב בירת קרואטיה

זאגרב אולי לא מפורסמת כמו אחותה דוברובניק אבל מלאת מוזיאונים, שווקים זולים, מופעי רחוב, מסעדות זולות ,בקיצור עיר שמחה שאין בה רגע דל . כשנמאס לכם מאווירת העיר ניתן לצאת לטיולי יום לכפרים מקסימים ואתרי טבע יפהפיים. אחד מהטיולים הפופולריים למשל הוא לעיירה מימי הביניים- סמובור (Samobor) ולהתענג על קרם שניט אגדי באחד מבתי הקפה הרבים של העייר. אז בואו נתחיל.

זאגרב העיר העתיקה
זאגרב העיר העתיקה

העיר העילית העתיקה

את הטיול בזאגרב כדאי להתחיל בעיר העילית - Gornji Grad – זהו החלק ההיסטורי והעתיק. שם מרוכזים רוב האתרים החשובים שכדאי לכם לראות.כיכר ילציץ' המרכזית, על שם מושל העיר באן יוזף ילצי'ץ, בכיכר מוצב פסל בדמותו של ילצי'ץ רוכב על סוס .

בחלק העילי של העיר נמצא גם רובע קאפטול, תוכלו לבקר בהמון כנסיות, , מבצרים וארמונות. החומה שמקיפה אותו שימשה בעבר להפרדה בינו לבין העיר גראדץ' . כיום שתי הערים הללו הן רבעים בזאגרב שמומלצים מאוד לסיור רגלי.

בקאפטול, ששימשה את מעמד הכמורה, בולטים המוטיבים הנוצריים, הקתדרלות ופסלי הקדושים. בלב הרובע נמצאת כיכר מריה, ובה פסל של הבתולה לצד מזרקה המפוסלת בדמות ארבעה מלאכים, וכמובן, קתדרלת מריה הבתולה שאת צריחיה המתנשאים לגובה 105 מטר ניתן לראות כמעט מכל מקום בעיר.

וכמובן אל תפספסו את ארמון הבישוף לצד מבנים נוספים מימי הביניים.

אטרקציות בזאגרב
אטרקציות בזאגרב

את הסיור בעיר העילית כדאי להמשיך לכיכר סנט מרקו, שם נמצאת כנסייה מרשימה במיוחד מהמאה ה-13 ובה יצירות אמנות ופסלים. בכיכר מרקוב יש את בניין הפרלמנט הקרואטי, ארמון הנשיא ועוד מוסדות ממשלה שונים. אם תגיעו לכאן בחודשי הקיץ תוכלו לצפות בטקס חילופי המשמר מול משכן הנשיא.

העיר התחתית של זאגרב מהווה גם היא מקור לאטרקציות בזאגרב שלא כדאי להחמיץ כמו: הבניין הניאו-בארוקי המרשים של התיאטרון הלאומי, שנפתח על ידי הקיסר פרנץ יוזף ב-1894, הגנים הבוטניים ועוד אתרים רבים שמתאימים לבילוי ולביקור.

אטרקציות בזאגרב
אטרקציות בזאגרב

הגנים הבוטניים של זאגרב (Botanički vrt)

הגנים הבוטניים של זאגרב הם פנינת יופי נדירה המשתרעת על פני כ-50 אלף מ"ר. בגנים נמצאים יותר מ-10,000 מינים וזנים של צמחי יבשה ומים, וסיור בגן הוא חוויה בלתי נשכחת .

תצפית ממגדל לוטרשצ'אק (Lotrščak)

את התצפית הטובה ביותר לנופי זאגרב תוכלו לעשות במגדל לוטרשצ'אק, שנבנה במאה ה-13. את הפעמון שצלצל מדי ערב בצריח המגדל ובישר על סגירת שערי העיר מחליף ב-100 השנה האחרונות תותח היורה בכל יום בשעה 12:00. אתר מומלץ .

אטרקציות בזאגרב
אטרקציות בזאגרב

פסטיבלים לא משנה מתי תגיעו לזגרב, תמיד יש סיכוי שתיהנו מפסטיבל או חגיגה. הקיץ, כמובן, הוא הזמן הטוב ביותר ליהנות מפסטיבלי חוצות, וכאלה יש כאן בשפע. בראשית יוני מתקיים פסטיבל Cest is D'Best עם מאות הופעות של אמני רחוב, ומאוחר יותר מתקיים פסטיבל הרוק InMusic שמארח אמנים בינלאומיים נחשבים. ביוני מתקיים גם פסטיבל זיקוקי הדינור. ביולי מתקיים פסטיבל Courtyards במהלכו חצרות פרטיות מרשימות נפתחות לקהל הרחב ומארחות קונצרטים והופעות ובאותו חודש אפשר להשתתף גם בפסטיבל הפולקלור הבינלאומי. גם בחורף לא משעמם בעיר, ובמיוחד בתקופת חג המולד, אז העיר כולה מקושטת ומוארת, שווקי חג מולד וירידים נפתחים, יש מופעים של תזמורות ומקהלות, מועלות הפקות מרשימות כמו מפצח האגוזים ונפתחות זירות החלקה על הקרח.

חיי לילה

אטרקציות בזאגרב
אטרקציות בזאגרב

רוצים לבלות??? אז את מרכז הפעילות בלילה תמצאו סביב שני רחובות מרכזיים של העיר ואגם אחד הנמצא מרחק קצר מחוץ לעיר: באיזור רחוב בוגוביצ'בה (Bogoviceva) תמצאו בתי קפה עם קרם שניט מדהים, בארים ופאבים קלילים לערב שמח. אם אתם צעירים בגילכם ורוחכם לכו לרחוב סוער יותר- טקאלצ`יצבה (Tkalciceva) הידוע גם כ- טקאלצה (Tkalca)., כאן האווירה עכשווית ותוססת יותר. והעיקר שתהנו .


אטרקציות בזאגרב
אטרקציות בזאגרב

זאגרב קרואטיה אטרקציות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page