top of page

השפעתו המרפאה של הצחוק על הגוף והנפש

עודכן: 8 באפר׳

יוגה צחוק
יוגה צחוק

רובנו אוהבים לצחוק, בד"כ מבדיחה או סרט מצחיק אבל למה אנחנו מרגישים כלכך טוב כשאנחנו צוחקים ואיך ניתן לחוות מהטוב הזה ?

מה זה יוגה צחוק?

יוגה צחוק היא שיטה המבוססת על חוכמה יוגית עתיקה של צחוק בקבוצה. הגה אותה ד"ר מדאן קטארייה-רופא הודי. למעשה "לא צריך בדיחות, הומור או סרט מצחיק. אפילו לא צריך להרגיש טוב. כל מה שצריך זה לצחוק ללא סיבה בקבוצה בזמן שאנחנו שומרים על קשר עין ומשחקים משחקי חברה, ואז לעצור לרגע ולנשום אוויר פנימה. לפתע הצחוק המלאכותי הזה נהפך לאמתי ולכן הוא טוב לנפש ולגוף.

כיצד צחוק מועיל ומרפא את הגוף?

במחקרים שנעשו הוכח שצחוק בשילוב עם נשימות יוגיות עדינות ומתיחות רכות עשוי להפחית משמעותית את לחץ הדם ואת רמות ההורמון קורטיזול, שקשור במתח ולחץ נפש.

הוכח מדעית כי הגוף לא מבדיל בין צחוק מזויף לצחוק אמתי וכשאנחנו צוחקים הגוף מייצר הורמונים כגון: אנדורפינים וסרוטונין אשר ידועים כבעלי השפעה חיובית על הבריאות הנפשית והגופנית שלנו

נבדק והוכח שעובדים שחווים סדנת יוגה צחוק הם בד"כ יצירתיים יותר, חברותיים, ופרודוקטיביים יותר לארגון .בני זוג שמתרגלים יוגה צחוק מפעילים את מרכז התענוגות שבמוח , וכמובן שדבר מוביל לדבר , והתא המשפחתי שלהם חזק מתמיד.

יוגה צחוק בעולם

ברחבי העולם קיימות למעלה מ10000 קבוצות שמתרגלות יוגה צחוק. זו חוויה מעולם אחר להגיע למדינה זרה, לחפש את הקבוצה ולהשתתף בשיעור יוגה צחוק. הצחוק מסיר את כל המחסומים והעכבות ומעורר חיבור ואהבה ביננו .

ההיבט היהודי של יוגה צחוק

רבי נחמן מברסלב , מראשי החסידות אמר : "והיית בשמחה תמיד" ...הוא אמר בעצם שלא חשוב מה המצב העכשווי שלנו , פשוט תחייכו או תצחקו ללא סיבה והמרפא יגיע מעצמו ...כמה שזה פשוט .

יום ללא חיוך הוא יום מבוזבז

הכותבת: ענת לאור גרוס היא בין השאר מורה ומרפאה מוסמכת בשיטת היוגה צחוק בארץ ובעולם .



סדנאות יוגה צחוק
סדנאות יוגה צחוק

י.#יוגהצחוק#לאורטיולים#אנשיםצוחקים#ליצןצוחק#מהזהיוגהצחוק#קבוצותיוגהצחוקבעולםהשפעתו המרפאה של הצחוק על הגוף והנפש

".

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page