top of page

הודו ממתקים וקינוחים

עודכן: 4 באפר׳

הממתקים המתוקים של הודו יפים לעין כמו הנשים ההודיות. הודו היא מדינה ענקית ויש בה מגוון רחב של תרבויות וסוגי קינוחים האופייניים לכל איזור. הבסיס לרבים מהקינוחים היא הגהי-חמאה מזוקקת. .המוטיבים החוזרים בקינוחים ההודים המסורתיים הם: גהי,חלב,סירופ סוכר מזוקק.ההודים מרבים להשתמש בחלב, דבר שיקשה על טבעוניים לסיים ארוחה במתוק.בדרומה של המדינה במדינה קרלה למשל,המתוקים מכילים בדרך כלל גם קוקוס שגדל ונפוץ באיזור לעומת הקינוחים בצפון המדינה הקינוחים משלבים פודינג אורז או סוגים שונים של דמפלינג מטוגנים מתוקים כמו הגולאב ג'מון.

קהיר – זהו אורז מתוק בחלב עם הל וחמאה . בדרום נהוג לבשלו בחלב קוקוס עם סוכר מזוקק. הקוקוס מהווה גורם משמעותי בשיער הבריא והשופע של נשות הודו .

לאדו – אלו כדורים מקמח חומוס , חלב מרוכז, גהי שזו חמאה ולסיום מצפים אותם בפתיתי קוקוס ופיסטוק.

גילבי –בצק מטוגן מקמח לבן שיוצרים ממנו צורת ספירלה. מגגישים את הקינוח עם יוגורט טובל בסוכר מומס עם זעפרן, לכן הוא צבעו הוא כתום.


הודו ממתקים וקינוחים בהדרכת ענת גרוס לאור
מתוקים וקינוחים בהודו

גולאב ג'אמון– אלו כדורים מטוגנים חומים עשויים מחלב מרוכז ומעט קמח, המטוגנים ומושרים במי ורדים וסוכר . מתוק מאוד אבל טעים .

ארפי – קוביות עשויות מחלב מרוכז , גבינה , אבקת שקדים והמון סוכר#הלווה- נשמע כמו חלווה אבל לא דומה . עשוי מסולת, חמאה וסוכר , והרבה הפתעות מתוקות כגון פיסטוקים.

ואן פאדי - מצפון הודו מגיע קינוח שממש ימס לכם בפה. הוא דומה לשערות סבתא,מגישים אותו בד"כ בחגיגות הדיוואלי . המרכיבים הם קמח, סירופ סוכר, גהי וחלב . לעיתים מוסיפים להם גם אגוזים או הל. למרות המרכיבים הפשוטים לכאורה, זהו קינוח מורכב שקשה להכין ולכן הוא שמור לאירועים מיוחדים.

אז שיהיה לכולנו בתאבון או שוקריה

הכותבת ענת גרוס לאור  מדריכה וותיקה בהודו, מוזמנים לשאול כל שאלה .

הודו ממתקים וקינוחים


הודו ממתקים וקינוחים בהדרכת ענת גרוס לאור
טעים ומקורי

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page