top of page

האשראם של אמה האמא המחבקת אמריטפורי הודו

עודכן: 9 באפר׳

האשראם של אמה האמא המחבקת ממוקם בכפר דייגים קטן במדינת קרלה שבדרום הודו בשם אמריטפורי . על אי קטן בין הים הערבי לנהר, כ - 3 שעות נסיעה מהעיר ק'וצין תגיעו לאשראם יפה מעין כמוהו , יש בו מסעדות הודיות ומערביות , מקדש כמו לקוח מספר אגדות בתי מגורים , אוניברסיטה , מפעל לשוקולד , חנויות, וכמובן הרבה פעילות רוחנית . כל מבקר ימצא בו את שחפצה נפשו . במשך 3 עשורים אמה מחבקת אנשים בכל רחבי העולם , עבורי זו היתה חוויה ששינתה את מסלול חיי.

האשראם של אמה, האמא המחבקת  בכפר בשם אמריטפורי
האשראם של אמה, האמא המחבקת בכפר בשם אמריטפורי

מה באשראם

האולם המרכזי -על במה באולם ענק יושבת אמה על כורסא מרופדת. מכל צדדיה יושבים ועומדים העוזרים שלה ומסביבה יושבים כמה עשרות תלמידים .שובל ארוך של מבקרים שבאן לקבל חיבוק משנה חיים כמו שקרה לי , יושבים מתחתית הבמה עד לכסאה של אמה . הכל מנוהל בסדר מופתי ובשקט .בתחתית הבמה תזמורת וזמרים שרים ומנגנים מזמורים הודיים ללא הפסקה. מנטרות ממכרות ונעימות . אפילו סתם לשבת באולם זו חוויה מרוממת .

אז ראשית כאשר אתם מגיעים לאשראם גשו למשרד המרכזי שנמצא ליד הגשר שמחבר לכפר , והסדירו את הלינה . יתנו לכם סדינים ומגבת אם תצטרכו ואף תוכלו לבחור חדר עם שותפים או לבד בכל מקרה המחיר זול מאוד .

האוניברסיטה -האשראם של אמה, האמא המחבקת הוא מתחם גדול מאד שבו לומדים כ- 1000 תלמידים מקומיים שגרים כאן ולומדים באוניברסיטה שבאשראם , הם רוכשים תארים בתחומים רבים כגון טכנולוגיה והנדסה .

מגדלי מגורים - גבוהים מספקים מגורים לאורחי האשראם במחיר זעום . כמו כן מתגוררים במקום תלמידים ומאמינים שבאים מכל העולם.

בית הצדפים - ליד הים ישנו בניין גדול בו תמצאו ויטמינים מסוגיןם שונים , יש האומרים שבאיכות הטובה ביותר בהודו.

מסעדות - באשראם ישנן מספר מסעדות הודיות ומערביות , רעבים לא תצאו משם . אני אכלתי את הטאלי הטעים ביותר במסעדה ההודית שבמקום . מי שידו אינה משגת ארוחה יזכו כאן בארוחה חינם .

שירותים- כל השירותים להם אדם נזקק קיימים כאן . החל ממכבסה, בנק, שיעורי יוגה ועוד.

המקדש - המקדש נראה כמו לקוח מספרי אגדות. יפה וקסום . לפני שנכנסים אליו חולצים נעלים ואותי תמיד מדהים איך אף פעם הן אינן נעלמות .

האשראם של אמה האמא המחבקת
האשראם של אמה האמא המחבקת

טיפולים אלטרנטיביים - בצמוד למקדש יש מבנה גדול ובו תוכלו לקבל כל טיפול אלטרנטיבי שתעלו בדעתכם ובמחיר הגון , זיכרו להזמין תור כי בימים שהאשראם מלא בתיירים זה כמעט בלתי אפשרי .

כיום "אמה" משמשת כגורו – שזו הצורה המתקדמת ביותר של הוראה והנחייה רוחנית. המסר של אמה הוא מסר של ידע טהור , מתוך התנסות. מסר זה נשמע בכל רחבי העולם. ביקור באשראם ואפילו לינה בו היא חוויה רוחנית עוצמתית , ואם התמזל מזלכם ולקבל חיבוק החיים יראו קצת שונה לאחר מכן . ניתן להגיע לאשראם או במונית מקוצין , או בשייט מאלפונזה שזהו מסע מרתק.

אמא המחבקת מאמריטפורי בהודו
אמא המחבקת מאמריטפורי בהודו

החוויה שלי באשראם של אמא –האמא המחבקת

ביום בהיר החלטתי לנסוע בפעם הראשונה להודו . לא ידעתי מהיכן להתחיל וחברה סיפרה לי על אמה – האמא המחבקת ועל מה שמתרחש בך לאחר קבלת חיבוק ממנה . החלטתי לנסוע לבד לאשראם ומשם לזרום לאן שיתחשק. נחתתי בקוצין , לאחר שלושה ימים ששהיתי בגסט האוס- "גוד קארמה" נסעתי לאשראם . הגעתי לאלפונזה/אלפי ושכרתי סירה שתיקח אותי לאי עליו ממוקם האשראם . לאחר שייט של כחצי שעה הגענו למקום קסום, טובל בירוק וציוץ ציפורים , ממש כמו גן עדן, מקדש של סינדרלה בלב המתחם, מסעדות הודיות ומערביות, חנויות ומה לא . חיכתה לי חברה מישראל שחיה באשראם ,ומיד ניגשתי לקחת תוקן - זהו פתק קטן שמאפשר לך לעמוד בתור לקבל חיבוק . באולם המרכזי הענק היו מאות אנשים , חלקם עושים מדיטציה , אחרים אוכלים שרים או סתם נרגעים בתוך האווירה המחשמלת . הערב הגיע והגיע תורי לקבל חיבוק , מלפני עומדת בחורה מפינלד ומאחורי משפחה מיפן . אמה הקיפה אותי בזרועותיה והניחה את ראשי על בית החזה שלה . לרגע נעלמתי ..הרגשתי שכוחותי עוזבים אותי . דקה לאחר מכן הרימו אותי לעמידה ואני קרסתי כמריוטנה לשטיח . זה היה וואו ועוד וואו . נשארתי עוד מספר ימים באשראם , בכל יום חגיגה , יום הולדת לקרישנה , מדיטציה במקדש , עבדתי להנאתי במסעדה הטבעונית במקום, ישבתי לבדי מול גלי הים בהתבוננות פנימית . חודש לאחר החיבוק שקיבלתי החיים קיבלו תפנית מפתיעה וחיובית . לאחר מספר ימים באשראם המשכתי לכפר דייגים בשם וורקלה ,גן עדן שאני מכנה אותו הוואי של המזרח .

תפילתה של אמה

וורקלה כפר בדרום הודו - הוואי של המזרח
וורקלה כפר בדרום הודו - הוואי של המזרח

לכל אדם בעולם צריכה להיות האפשרות לישון ללא פחד, לפחות לילה אחד.

לכל אדם צריכה להיות האפשרות לאכול לשובע, לפחות יום אחד.

צריך שיהיה יום אחד שבו בתי החולים לא יצטרכו לקבל אף חולה בגלל מעשי אלימות.

על ידי עשייה של שירות ללא תמורה לפחות יום אחד, על כל אדם לעזור לנזקקים ולעניים.

זו תפילתה של אמה, שחלום קטן זה יוכל להתגשם

ענת גרוס לאור מדריכה וותיקה בהודו רוצים להצטרף לטיול או סתם להתייעץ השאירו פרטים או התקשרו 0522780730


פרטים להתקשרות עם האשראם:

mritanandmayi Math

Amritapuri P.O., Kollam — 690525

Kerala, S.India.

Phone: 091-(0476)-2896399

Fax: 091-(0476)-2897678

GENERAL E-MAIL:—inform@amritapuri.org


הנה איזור האשראם:



האשראם של אמה האמא המחבקת מהודו
האשראם של אמה האמא המחבקת מהודו

האשראם של אמה האמא המחבקת ענת גרוס לאור

כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור@anat gross laor



פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page