top of page

האמפי עיר המסתורין בהודו

עודכן: 7 באפר׳

עיר המסתורין האמפי (Hampi) בצפון מדינת קרנטקה שבדרום הודו. הודים מאמינים ש-האנומן, האל הקוף יחד עם ראמה, סיטה ולאקשמן נלחמו בראוונה, מלך השדים שתקף אותם בהאמפי. וכדי לסלק אותם הם זרקו עליו בכוח אדיר אבנים אדירות, ומאז הם באמפי.

האמפיHampi הודו
האמפי Hampi הודו

בעיר תוכלו לראות כמות עצומה של סלעי גרניט גדולים הפזורים בכל פינה,והנראים כאילו יד נעלמה סידרה אותם על המישור . העיר האמפי הייתה בירתה של הממלכה ויג'איהנאגר האדירה . ממלכה זו הושמדה ע"י המוסלמים שראו בעבודת האלילים חילול קודש, בדומה למה שעושים היום הטליאבן באפגניסטאן. כדאי לסייר בין העתיקות היפות והרחוב המרכזי של העיר הנקרא האמפי באזר , כאן תוכלו לרכוש כל שעולה בדעתכם , תבלינים, בגדים אופייניים להודו, מזון רחוב – רק יש להזהר כי לעיתים הקיבה המערבית לא יכולה להכיל אוכל זה . ברחוב נמצא גם מקדש וירופקשה מקדש לאל שיווה .

האמפי שבהודו
האמפי שבהודו

במהלך היום תוכלו לראות בפתח המקדש את הפילה לקשמי (אלת השפע) המברכת את המבקרים תמורת מטבע, אגוז קוקוס או בננה. אחד המקדשים המעניינים והיפים בין העתיקות של האמפי הוא מקדש ויטאלה .זהו מקדש לאל וישנוֹ .בתוכו ניתן לראות את תבליטי האבן, מרכבת האבן הגדולה שבעבר הובילה את פסלו של האל בפסטיבלים השונים ואת "העמודים המוזיקליים" שזכו לשם בזכות הצליל המופלא שמופק מתיפוף עליהם. לאורכה של האמפי זורם נהר הטונגהבהדרה, אותו ניתן לחצות בעזרת סירות עגולות וקטנות עשויות נצרים ומצופות זפת. אלה עוגנות בגדות הנהר ומחכות להעביר מקומיים, תיירים, סחורות, אופנועים ובעצם וכל דבר שתרצו לגדה השנייה של הנהר.

ארכאוליה באמפי בהודו בהדרכת ענת גרוס לאור

בצידו השני של הנהר בראש גבעה אליה מובילות כ-800 מדרגות נמצא מקדש האנומן – האל בצורת קוף המסמל כח, תעוזה ונאמנות. במקדש הלבן והקטן שעל ראש הגבעה גרים מספר סדהואים – פרושים הינדואים ולהקת קופים חמודים המבצעים להטוטים בין סלעי הגרניט וגגות המקדש. שווה העיר התוססת הזו הפכה להיות מוקד עליה מרכזי לישראלים , כיף לבקר ולשהות בה . בלילות אפשר להצטרף לחבורות גיטרה למיניהן שמתכנסות יחד, או לראות סרט בטלוויזיה, שמציעים חלק מהגסטהאוסים. הרבה פעמים הסרט נפסק כ יש בהאמפי הפסקות חשמל תכופות כמו בכל הודו , ולכן יש להצטייד בנרות שאפשר לקנות ב"פיצוציה" הסמוכה ולהמשיך את החגיגה. עונה המומלצת לשהות בהאמפי היא ספטמבר עד מרץ, אם תגיעו בזמן אחר, האמפי תהיה חמה מדי בשביל להרגיש את כל הקסם והיופי שלה.

שרידים ארכיאולוגים בהאמפי שבהודו
שרידים ארכיאולוגים בהאמפי שבהודו

למעוניינים להצטרף לטיול מאורגן בהדרכת ענת גרוס לאור עם כל הנוחות והחוויות , בקב


וצה קטנה ואיכותית . השאירו פרטים או התקשרו עכשיו 0522780730

האמפי עיר המסתורין בהודו

נזיר בודהיסטי בהאמפי שבהודו
נזיר בודהיסטי בהאמפי שבהודו

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page