top of page

הסוד של גיאורגיה

עודכן: 9 באפר׳

גיאורגיה היא יעד אהוב על ישראלים ובצדק. היא זולה, מלאת אטרקציות שחלקן דיי בתוליות , והתושבים חמים ומסבירי פנים .

הריקוד הגאורגי (גרוזי) מתאפיין בעוצמתם הרבה של ריקודי הגברים: קפיצות רבות הנראות כמעוף הציפורים על  הבמה, תנועות אנרגטיות ,תזוזות מאוד מהירות ובעשרות תלבושות צבעוניות ואותנטיות -  הכול ביחד  יוצר  אפקט של סערה. לעומת זאת, הריקוד הנשי של העם הגרוזיני עדין, פלאסטי ומאופק למדי
מופע ריקוד גיאורגי בטיביליסי

בגיאורגיה שפע של אתרים היסטוריים, נופים בתוליים, פסגות מושלגות בהרי הקווקז, הים השחור ,חצאפורי שמתפצפץ בפה ..וכמובן צ'צה היין המקומי הבייתי בשלל טעמים.

טיול בטבע -אם הכיוון שלכם הוא טבע, רצוי שלא תסתמכו אך רק על סימוני השבילים בדרכים, הם לעיתים אינם משקפים את המציאות בשטח. כמו כן יתכן שתתקלו בעדרי רועים שעליהם שומרים כלבים . אל תתגרו בכלבים, שמרו מרחק.

הר קזבק - הר בצפון מזרח גאורגיה, צפונית לגודאורי ודרומית לגבול רוסיה. ההר נחשב להר השלישי בגובהו במדינה עם גובה של 5,033 מטרים. קצהו של ההר מושלג תדיר וקיימת בו תחנה של השירות המטאורולוגי מתחת להר שוכנת העיירה קזבגי וכנסיית גרגאתי
הר קזבק גיאורגיה

אלכוהול- – בגיאורגיה מתסיסים ומיישנים יין בכדי חרס, הנקראים "קוורווי" והקבורים באדמה. בגיאורגיה יש מספר מקומות המציעים סיורים במרתפי יינות, שבמחוז קאחתי או בשמו - "עמק היין". ייקבים לדוגמא הם: סירנרי, תלאבי וקווארלי . אל תסרבו לכוס צ'צה , הם עשויים להעלב.

טביליסי, בירת גאורגיה, היא גם העיר הגדולה ביותר במדינה. העיר מציעה שילוב מרגש ומעניין בין היסטוריה עשירה ומגוונת ופולקלור ייחודי ומרתק לבין החיים המודרניים
טביליסי, בירת גאורגיה

ארוחה משפחתית – ארוחה משפחתית אצל משפחה גיאורגית היא חגיגה של טעמים לחייך ולעיניים . רוב המארחים הגיאורגים, מאפשרים לינה בביתם בחדר נפרד או ביחידה נפרדת,זו חוויה שאל תפספסו. ואל תתביישו לבקש לטעות את גבינת הסולוגוני שמכינה בעלת הבית .

חינקלי מגרוזיה באהבה כיסוני בצק ביתיים ממולאים בשר עסיסי מתובל ברוטב שום פיקנטי
חינקלי מגרוזיה באהבה כיסוני בצק ביתיים ממולאים בשר עסיסי מתובל ברוטב שום פיקנטי

תחבורה - שימו לב שיש "זכות קדימה" לתחבורה בכביש, במיוחד בעיר. היזהרו כאשר אתם חוצים כביש. שימו לב שהנהגים הגיאורגיים דומים בתרבות הנהיגה במעט לישראלים.

תקשורת סלולרית – מומלץ לרכוש סים מקומי , הקליטה יחסית טובה ברחביי גיאורגיה.

קניות – הסוחרים הגיאורגיים אינם מרבים להתווכח על המחיר , לרוב אם תנסו להוריד אותם נמוך מידי הם פשוט לא יזרמו איתכם .

לטיול מאורגן בהדרכת ענת גרוס לאור התקשרו 0522780730 וכן לכל שאלה

טיביליסי גיאורגיה גן עדן לקניות זולות
טיביליסי גיאורגיה גן עדן לקניות זולות


הסוד של גיאורגיה








פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page