top of page

גאורגיה מסלול 8 ימים של חויה ונופים

עודכן: 7 באפר׳

פנקו את עצמכם בכמה ימים להתנתק מהחיים ולצאת לחגיגה יוצאת דופן של קולינריה, טעמים וריחות, מוזיקה, היסטוריה ואותנטיות בלתי נשכחת. לטייל ברחובות טביליסי ולגלות את סודות היין והמאכלים עם הטעם האוטנטי והייחודי . במסלול המומלץ הזה נבקר בכפרים בהם הזמן כאילו עמד מלכת, ונעפיל להרי הקווקז הגבוה בטיול ג’יפים מסעיר. נחווה את הטבע במלוא עוצמתו לצד ההיסטוריה המרתקת… חוויה גיאורגית מושלמת..אז מתחילים.

טיביליסי מבט על
טיביליסי מבט על

יום 1 : תל אביב – טבליסי .

לאחר טיסה ישירה נגיע לטבליסי בירת גיאורגיה. העיר הוקמה במאה החמישית וממוקמת על נתיב דרך המשי העתיקה. טביליסי היא המרכז הכלכלי והתרבותי של המדינה והיא מפורסמת גם בזכות האתרים ההיסטוריים והאדריכלות המרהיבה שבה. מיד לאחר הנחיתה נעבור אל המלון שלנו ללילה ראשון בגיאורגיה .

יום 2 : גורי - אופלסציחה – בקוריאני .

הבוקר הגיע ואנו בדרכנו לגורי .העיר גורי ממוקמת כ-76 ק"מ מערבית לבירהטביליסי בנקודת המפגש בין נהר הליאחווי הגדול ונהר הקורה, 588 מטר מעל פני הים.שבה נולד וחי יוסיף ויסריאונוביץ' ג'וגאשוילי, הידוע יותר בכינויו סטאלין. בעיר ישנו מוזיאון המנציח את תולדותיו של הרודן. את בגדיו ואת קרון הרכבת שנשא אותו לועידת יאלטה המפורסמת. משם נמשיך אל עיר המערות, אופליסציחה, שהיתה אתר פולחן קדום וחשוב, עוד בטרם נכנסה גיאורגיה לעולם הנצרות. למרות ההרס שזרעו צבאות וכובשים, שרדו עדיין חלק מהמבנים והמנזרים של העיר העתיקה שהחשובים שבהם הן מערות חצובות בסלע, מערות ניקוז ואתרי פולחן.

מכאן נעשה דרכינו אל עבר בורג'ומי המפורסמת במעיינות המרפא שלה , נטפס אל הרי הקווקז הנמוך ונגיע לארוחת ערב ולינה בבקוריאני, עיירת סקי.

אופלסציחה גיאורגיה
אופלסציחה גיאורגיה

יום 3 : וארדזיה – אחלציחה - בורג'ומי .

היום יום של חוויות, נצא לטייל בעיר המערות וארדזיה, שנחצבה במהלך מאה ה 12. למעלה מ - 3000 מערות נחצבו בתוך הר על פני 13 מפלסים. המכלול המרשים נבנה על ידי המלך גאורגי השלישי ובתו המלכה תמר. נראה את בורות המים, חדרי האוכל ומערות המגורים, מחסני היין, מאפיות ומערכות מסתור. בכנסיית מרים, נראה את הפרסקות המרהיבות שהן אוצר אומנותי חשוב להבנת התפתחותה של האומנות הפלסטית הנוצרית. לאחר הביקור במערות נצא לארוחת צהריים באזור. בדרכנו חזרה נבקר באחלציחה העתיקה ונראה את בית הכנסת של הקהילה היהודית הגדולה שחיה בעבר בעיר, ואת המבצר המרשים ששופץ לאחרונה .

בתום היום נשוב למלוננו בבקוריאני.

יום 4 : בורג'ומי - הדרך הצבאית – אנאנורי – גודאורי .

לאחר ארוחת הבוקר נבקר בפארק הלאומי של בורג'ומי , נטעם ממעיינות המרפא ונהנה מהמקום השלו בחיק הטבע , נמשיך אל הדרך הצבאית, שנועדה לחבר את גיאורגיה לברית המועצות בראשית המאה ה-20. חשיבותה ויופייה של הדרך, היא בעובדה שהיא מטפסת צפונה לאורך גוש הרי הקווקז הגבוה ומשם אל המישורים שחיברו את גיאורגיה לאירופה. ניסע בנוף הררי, עטור קניונים וחרוץ בנהרות, כשברקע ניתן יהיה לראות את הרכסים המושלגים של הרי הקווקז הגבוה. בדרך נבקר במצודת אנאנורי שממנה נשקף נוף מרהיב של אגם מלאכותי.

בתום היום נגיע למלוננו שבעיירת הסקי הידועה גודאורי.

יום 5 : קזבג - טיול ג'יפים - כנסיית השילוש הקדוש – מצחטא – דגווארי – טביליסי.

הבוקר יום של ג'יפים על הדרך ההררית של הרי הקווקז. נעבור מעברי הרים, עמקים ירוקים ושטחי מרעה שיובילו אותנו לעיירה סטפן צמינדה , ממנה נעפיל לכנסיית השילוש הקדוש, המשקיפה על הסביבה מגובה של 2,170 מ'. נתרשם מהכנסייה העתיקה ששרדה את תנאי מזג האוויר הקשה ונתפעל מהנוף המרהיב הנשקף ממנה, שכולל את פסגת הר קזבגי המתנשא לגובה 5,036 מ'.

בתום הסיור נחזור עם הג'יפים לגודאורי ומשם נצא חזרה לכוון טביליסי , בדרך נבקר בעיר הבירה העתיקה מצחטא , נשמע את סודה הכמוס של הקתדראלה והקשר שלה לעם היהודי , משם נטפס מעט אל עבר דגווארי הכנסייה העתיקה אך מהחשובות ביותר בגיאורגיה , ממנה נשקף נוף מדהים של מפגש הנהרות , בתום הביקור נשוב למלוננו בטבליסי .

יום 6 : דרך היין - חבל קאחטי - סירנארי - טלבי - טביליסי

היום נוסעים מזרחה אל עבר חבל קאחתי, אזור עתיר גפנים, יקבים ויין לכל סוגיו. בדרכנו נעבור נהרות, כפרים, ויערות. נגיע לסירנרי, עיר יפה מהמאה ה- 18, ששוחזרה ושוקמה בשנים האחרונות. נטייל בין החומות ומגדלי השמירה, נצפה על עמק האלזאני ונראה את מנזר בודבה בו קבורה נינו הקדושה.

נמשיך בנסיעה ונתארח לארוחת צהריים בבית משפחה מקומית שם נחווה את הארוחה המסורתית מענגת . נמשיך לעבר העיר טלבי, עיר הבירה של חבל קאחטי ונבקר ביקב מקומי. בתום היום נשוב למלוננו בטבליסי .

חבל קאחתי גאורגיה
חבל קאחתי גאורגיה

יום 7 : יום גדוש חוויות בטביליסי .

אי אפשר לשבוע מטיביליסי העיר העתיקה, היום נבקר במצודת נאריקלה מהמאה ה-4 שהוקמה עי הפרסים, את כנסיית מטחי מהמאה ה-13, קתדרלת סיוני, אחת הכנסיות החשובות ביותר של הכנסייה האורתודוכסית, נבקר

בית הכנסת (במידה ויהיה פתוח). נטייל בשדרות רוסטאוולי- השאנז אליזה של גיאורגיה בו מצויים מוזיאונים רבים, בית האופרה, התיאטרון ובתי קפה. נמשיך לביקור בשוק המפורסם של העיר.

בערב מומלץ לצאת למסעדה עם ארוחת ערב שמשולבת עם מופע פולקלור מקומי- תמיד שמח !!! .

יום 8 : עוד מטביליסי – תל אביב .

לאחר ארוחת הבוקר ובהתאם לשעת הטיסה נגיע שוב אל מרכז העיר להשלמת הביקור באתרים מרכזיים נוספים, אולי אפילו קניות בלילו שוק- שוק ענק שיש בו הכל מכל , או בשוק דומו (ישנו מאמר בבלוג - שווקים בגיאורגיה) . לקראת מועד הטיסה ניסע לשדה התעופה לטיסה חזרה הביתה.

הכותבת: ענת גרוס לאור מדריכה וותיקה בגיאורגיה התקשרו 0522780730

גאורגיה מסלול 8 ימים של חויה ונופים

גיאורגיה נהר קזבגי ענת גרוס לאור

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page