top of page

בריסל בירת בלגיה אטרקציות

עודכן: 7 באפר׳

בריסל בירת בלגיה נמצאת במיקום מושלם בלב אירופה המערבית והתחבורה המצוינת המובילה מהעיר ואליה הופכת אותה ליעד מועדף גם למי שמתכוון להמשיך מכאן ברכבת או בטיסת המשך למקומות אחרים באירופה וביבשות אחרות.סוף שבוע בבירת בלגיה מגלה עיר תוססת ומלאת חיים, עם שווקים נהדרים, קירות מצוירים, אוכל מצוין ושוקולד ששווה לשבור בשבילו את הדיאטה.אז כמה המלצות לכמה מקומות נפלאים, שיגרמו לכם להתאהב בבריסל.

הכיכר הגדולה -גראן פלאס – הכיכר המרכזית של בריסל ואחת הכיכרות היפות באירופה
הכיכר הגדולה -גראן פלאס – הכיכר המרכזית של בריסל בלגיה

הכיכר הגדולה -גראן פלאס הכיכר המרכזית של בריסל ואחת הכיכרות היפות באירופה. הכל פה מרשים ועצום מימדים, מהכיכר המלבנית המרוצפת באבנים קטנות ועד לבניינים שרובם מהמאה ה-17. לאן שלא תביטו, מובטח שתראו בניין יפהפה, קישוטי זהב מרהיבים, מגדלים וצריחים, חלונות מעוטרים, פסלים וכמובן המון חנויות לממכר שוקולד בלגי משובח וטעים. הבניין הבולט ביותר בכיכר הגדולה הוא בית העירייה של בריסל, אחד המבנים הציבוריים היפים בעיר ודוגמה מופתית לאדריכלות גותית.

פסל הילד המשתין אחד מסמליה היותר מוכרים של בריסל בירת בלגיה
פסל הילד המשתין אחד מסמליה היותר מוכרים של בריסל בירת בלגיה

פסל הילד המשתין – ממוקם באחד הרחובות הסובבים את הכיכר הגדולה וללא ספק אחד מהסמלים היותר מוכרים של בריסל . הפסל הקטן הזה של ילד משתין מעיד יותר מכל על ההומור המיוחד של תושבי בריסל. זוהי מזרקה לא גדולה במיוחד, שבמרכזה ניצב ילד צעיר המטיל את מימיו. מימי המזרקה הזאת, בדומה למזרקות אחרות בעיר, שימשו כמקור שתייה במאות ה-15 וה-16 לתושבי בריסל. למרבה הפליאה, המזרקה נותרה בשלמותה גם לאחר המתקפה הצרפתית על מרכז העיר ב-1695 (ראו בסעיף הכיכר הגדולה) והילדון המשיך להשתין בשלווה כשמסביבו בניינים שלמים קרסו והפכו לעיי חורבות. העובדה הזאת הפכה אותו ליקירם של תושבי העיר ולאחד הסמלים הבולטים של בריסל. מאז המאה ה-18 נהוג להלביש את הפסלון לקראת אירועים מיוחדים בחליפה זעירה המתאימה לחג או לארוע.

גלריות סן הובר - אנחנו עדיין באזור הכיכר הגדולה, גלריות סן הובר (Galeries Royales Saint-Hubert) הם הגרסה של שנת 1847 למרכזי הקניות המודרניים – שני רחובות מקורים שמהם מתפצל עוד רחוב קטן (הרחובות הראשיים נקראים ארקדת המלך וארקדת המלכה, הרחוב הקטן הוא ארקדת הנסיך). הארקדות מופרדות ביניהן בשורת עמודים ומעליהן יש גג זכוכית מרהיב, שאולי יזכיר לכם את גלריית ויטוריו עמנואל במילאנו. יש כאן בוטיקי אופנה, חנויות תכשיטים, בתי קפה, מעדניות, חנויות שוקולד ואולם קולנוע. זהו לא המקום לחפש בו מציאות, אבל בהחלט נעים לשוטט בין החנויות האלגנטיות, ואם עייפתם שבו באחד מבתי הקפה ההיסטוריים.

אטומיום - ב-1958, לקראת התערוכה הבינלאומית "אקספו 58", נבנה בצפונה של בריסל מבנה שגובהו קצת יותר מ-100 מטר – דגם של גביש ברזל מוגדל פי 165 מיליארד. האטומיום (Atomium) נועד לעמוד על כנו במשך שישה חודשים בלבד, אולם גם כיום, כמעט שישים שנים לאחר שהוקם, הוא עדיין שם, מוזר למראה כשהיה ומושך אליו מבקרים רבים. המבנה, שעבר שיפוץ מקיף לפני שנים אחדות, מורכב מתשעה כדורי פלדה המקושרים ביניהם ב-20 צינורות. שווה לעלות לתצפית נפלאה על העיר .

אטומיום בריסל
אטומיום בריסל

ארמון המלך הארמון המאסיבי, שחולש על מרכז בריסל, משמש כיום את המלך לצורכי עבודה ולאירוח של אישים רמי מעלה. המשפחה המלכותית מעדיפה להתגורר בארמון אחר, הנמצא ב-Laeken, פרבר בצפון-מערב העיר. ואיך תדעו מתי המלך נמצא בארמונו? כשדגל בלגיה מתנוסס על הגג – סימן שהמלך שם. מה שהיה פעם גני הארמון המעוצבים, הפך לפארק עירוני נעים בלב העיר הפתוח לכל, שווה לנוח ולסייר בריאה הירוקה הזו בלב בריסל.

ארמון במלך בבריסל בלגיה
ארמון במלך בבריסל בלגיה

כיכר סבלו בלבה של שכונת סבלו נמצאות שתי כיכרות – סבלו הגדולה (Grand Sablon) וסבלו הקטנה (Petit Sablon). יש הרבה סיבות להגיע לכיכר הגדולה – הסביבה הנעימה, על גבעה בחלקה העילי של העיר, חנויות העיצוב וגלריות האמנות המרובות, שוק העתיקות המתקיים בגראן סבלו בכל יום ראשון, המסעדות ובתי הקפה עם השולחנות שגולשים אל הכיכר. בוטיקי הפרלינים היוקרתיים. בלגיה, כידוע, מצטיינת בייצור שוקולדים משובחים, עם התמחות מיוחדת בפרלינים ממולאים בכל טוב.

בריסל
בריסל

הכי טעים בבריסל אוכל, הוא חלק בלתי נפרד מהביקור בבריסל. ואין כמו ביקור בכיכר של כנסיית סנט קתרין (Saint Catherine) , הכנסיה אינה משמשת עוד לארועים דתיים , אבל מסביב לה תמצאו מסעדות רבות עם אווירה צעירה ותוססת עם הגשה פשוטה: קונים צלחות קטנות עם דגים ופירות ים, הגרסה הבלגית לטאפאס ספרדיים. מצרפים בקבוק יין לבן קליל, שמרקד על הלשון, והרי לכם ארוחת פלאים באמצע היום ובמחיר נוח ,את הארוחה אוכלים בעמידה, ליד שולחנות הפזורים בכיכר.

ולסיום קומיקס אם יש משהו שהבלגים לוקחים ברצינות, בנוסף לשוקולד, בירה ואוכל, זהו קומיקס. טינטין, הדרדסים, לוק בר מזל, ספירו ורבים אחרים נולדו בבלגיה, בידיהם של ציירי קומיקס מוכשרים ורבי דמיון. חובבי קומיקס מכל העולם מגיעים לבריסל לבקר במוזיאונים המצוינים המוקדשים ליוצרים המקומיים. וכמובן ברחובות רבים תוכלו לחזות בציורי גריפיטי קומיקס רבים .

הכותבת: ענת גרוס לאור מדריכת טיולים מקצועית בכל שאלה 0522780730

חנות פרלינים ושוקולדים בבריסל בלגיה
חנות פרלינים ושוקולדים בבריסל בלגיה
וופל בלגי עם המון שקולד בלגי משובח
וופל בלגי עם המון שקולד בלגי משובח


בריסל בירת בלגיה אטרקציות


פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page