top of page

בלגרד אטרקציות בילויים היסטוריה וקניות

עודכן: 7 באפר׳

תופתעו אבל במרחק 3 שעות טיסה נמצאת פנינה שחובה לראות - בלגרד - בירת סרביה. זהו אחד היעדים הזולים באירופה שגולת כותרת הם חיי לילה סוערים ומגוונים .

בלגרד
בלגרד

תוכלו לבקר באתרים היסטוריים , שווקים ונופים מרבים וכמובן קניות במחיר שווה לכל כיס. בה אתרי מורשת אל מול נופים מרהיבים, שופינג שמספק מרווח נשימה לכל כיס . בשנים האחרונות בלגרד התפרסמה בעיקר בזכות המחירים הזולים וחיי הלילה השוקקים שלה, שמושכים אליה בליינים מכל רחבי העולם. בקיץ, מזג האוויר דומה לזה של ישראל.

קצת היסטוריה

בלגרד היא המרכז של מדינות הבלקן, ולא רק בגלל המיקום האסטרטגי שלה. העיר היא הצומת שבין המזרח למערב, היחידה שממוקמת על המפגש של שני נהרות גדולים באירופה – הדנובה והסאבה.

בלגרד בירת סרביה
בלגרד בירת סרביה

היא בנוייה על שרידי עיר פרה היסטורית. ההתיישבות העירונית הראשונה בה היתה כבר במאה ה-3 לפני הספירה, על ידי הקלטים. במרכז העתיק שלה יש שרידים רבים מהתקופה הרומית. היא נחשבת לאחת מערי הבירה העתיקות באירופה. האימפריות הרבות ששלטו בבלגרד, מהרומאים וההונים, דרך העותומנים ועד אוסטרו-הונגריה ויוגוסלביה השאירו את חותמם על העיר המרתקת בסגנונות בנייה מגוונים: יש בה השפעה ניכרת של סגנון הבנייה העותומני, לצד סגנון ניו-קלאסי, בארוק וארט נבו.

בלגרד משלבת ישן עם חדש: שופעת מבנים מרשימים המוארים בלילה, פסלים, פארקים, לצד אין ספור מסעדות, בתי קפה, חנויות, מועדונים, ברים וגם קזינו. מתחת לעיר יש יותר ממאה מערות, תעלות ומעברים תת קרקעיים. התחוללו בה 115 מלחמות במרוצת ההיסטוריה והיא נהרסה ונבנתה מחדש 44 פעמים!

ומשם שם החיבה שלה - "הפניקס הלבן".

בלגרד בירת סרביה
בלגרד בירת סרביה

מצודת בלגרד (Beogradska Tvrdava)

מכנים אותה גם מצודת קלמגדן. אתר היסטורי יפיפה שנבנה בתחילת המאה ה-1, ובמהלך השנים, נהרס ונבנה מחדש. צאו לטיול בין קירות המבצר ולאורך הפארק, עם נקודות עניין כמו גן החיות העירוני, המוזיאון הצבאי ופסל ויקטור המפורסם, אבל השיא הוא הנוף המרהיב שמתגלה בנקודת התצפית העליונה של הפארק. המצודה ממוקמת על רכס הרים שמשקיף על המפגש בין שני הנהרות שחוצים את העיר. הכל טובל ברוגע ושלווה בפארק ובעיקר אם תגיעו בזמן השקיעה.

בלגרד בירת סרביה
בלגרד בירת סרביה

רובע סקאדרליה (Skadarlia)

מדרחוב עתיק שמרוצף אבנים, משני צדדיו תמצאו מסעדות בסגנון קאפנה שזו הטברנה של הסרבים, בתי קפה, גלריות וחנויות שוקקות חיים, מוזיקה ושמח . הוא נחשב לרובע הבוהמי של בלגרד .המטבח הוא בסגנון בלקני: לחם תירס אוורירי לצד תבשיל של שעועית לבנה אפויה עם תפוחי אדמה, פלטת גבינות ונקניקים. אחד הקינוחים המסורתיים ששווה לטעום הוא - קו (Koh). שזו בעצם עוגת סולת אוורירית שבזמן הבישול נאפית יחד עם חלב מתוק, ומוגשת בזילוף סירופ קרמל מעל. לסיום אל תשכחו ללגום - רקיע, שזהו משקה אלכוהולי מקומי.

אי אדה ציגנליה (Ada Ciganlija)

מקום אידאלי לתפוס קצת צבע בחודשי יולי אוגוסט החמים . יש שמכנים אותו אדה או אגם סאבה. הסאבה הוא אמנם נהר, אבל בגלל שהמדינה לא גובלת בים, החליטו הסרבים לסגור בקטע זה את זרימת הנהר משני צדדיו ולהפוך את המקום לאגם מלאכותי. מסביב לאגם חופים ומסעדות שמציעות בחינם כסאות נוח, שמשיות ומזרונים לשיזוף. תוכלו להשכור אופניים או לנסוע בין תחנות הרכבת השונות, ליהנות ממגרשי ספורט, פעילויות מים אתגריות, מיני גולף, לקפוץ באנג'י ואפילו לפקוד את חוף הנודיסטים שנמצא בקצה האגם.

בלגרד בירת סרביה
בלגרד בירת סרביה

שופינג -במדרחוב מיכאלה

אז כבר אמרנו שאנחנו באחת המדינות הזולות באירופה , אז צאו לשופינג משתלם ביותר בשדרה המרכזית - מדרחוב מיכאלה Mihailova . השדרה עמוסת חנויות שוות לכל כיס באווירה אירופאית . אם תגיעו בשעות הערב תראו את האורות הססגונים שנדלקים והבתים משני צידי המדרחוב מוארים בתאורה מיוחדת, כמו גם נגני הרחוב והמזרקות שפרושות לאורך השדרה זו בהחלט חוויה משמימה

בלגרד בירת סרביה
בלגרד בירת סרביה

פסטיבלים

במרחק של שעה וחצי נסיעה צפונה, שוכנת לה העיר השנייה בגודלה בסרביה, עיר הפסטיבלים – נובי סאד. בעיר הזו מתקיים כמדי שנה פסטיבל ששמוEXIT המוכר והמצליח, שדורג במקום התשיעי בעולם. מעל ל-200 אלף אנשים הגיעו השנה לפסטיבל, שמתקיים מדי שנה מתחילת שנות ה-2000. 40 במות של מוזיקה אלקטרונית, טכנו, אינדי, רוק ומיינסטרים נחבאות להן ברחבי טירת פטרוברדין ומתקיימות במקביל הודות לאקוסטיקה המיוחדת של חומות הטירה, שנחשבת לאחת מהגדולות והמוכרות באירופה. אל תשכחו להתעדכן מראש על ימי הפסטיבל .

אז צאו להנות ברחבי בלגרד המהממת .

הכותבת: ענת גרוס לאור מדריכה מקצועית בכל שאלה 0522780730

.

בלגרד בירת סרביה מתוקים
בלגרד בירת סרביה מתוקים

בלגרד אטרקציות בילויים היסטוריה וקניות



פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page