top of page

בישקק 7 האטרקציות המרכזיות

עודכן: 7 באפר׳

קירגיזסטן או כפי שנהוג לכנותה "שוויץ של מרכז אסיה ". ארץ של נופים ירוקים פראיים ,הרים מושלגים, מרוצי סוסים ותרבות נוודית קדומה שנשתמרה עד היום .

קירגיסטאן בישקק
קירגיסטאן בישקק

בעיר הבירה בישקק חיים למעלה ממיליון תושבים. בשל מיקומה על דרך המשי תוכלו לחוש לחוות ולטעום קשת של טעמים, ריחות וצבעים מכל העולם .היא עדיין יעד תיירותי שטרם נכבש על ידי המוני מטיילים, ויש בכך יתרונות רבים כגון: קניות, מחירי לינה ושרותי תיירות זולים מאוד . עיר הבירה מהווה בסיס טוב לטיולי כוכב באיזור .

קירגיסטאן בישקק השוק המרכזי
קירגיסטאן בישקק השוק המרכזי

אלו – טו – הכיכר המרכזית של העיר

ככר מלאת חיים שבסביבותיה מספר מוזיאונים כגון : מוזיאון לאמנות ברחוב Tynystanov והמוזיאון הלאומי להיסטוריה לאומית

ארמון החתונות

בעיר יש מבנים מוזרים למכביר כיאה לתקופה הסובייטית . אחד מהם הוא "ארמון החתונות" שנבנה בשנות ה-80 של המאה הקודמת כדי לשמש בית או מקדש לחתונות חילוניות במסווה של איחוד דתי .בתקופה הסובייטית נאסר כל פולחן דתי .

קירגיסטאן בישקק
קירגיסטאן בישקק

מגדל בורנה

מגדל בורנה הוא מינרט גבוה ועתיק , אחד המבנים הכי עתיקים בקירגיסטאן כולה , הוא השריד היחידי מהעיר הקדומה בלאסגון. ניתן לעלות לראש המינרט באמצעות 2 גרמי מדרגות. כאשר הוא נבנה גובהו היה כ – 46 מטרים אולם רעידות אדמה שפגעו בו הותירו אותו עם 25 מטרים בלבד . שווה לנסוע כ – 80 ק"מ מבישקק ולבקר בו . בדרך אליו יפה .

פארק דובובי

פארק דובובי שנוסד בשנת 1984 הוא מוזיאון ענק ליצירות שנוצרו באויר הפתוח . תוכלו לטייל ולחוות כ 300 פסלים קירגיזיים של אמנים שונים מהראשונים שנוצרו בבירה . הפארק ממוקם כ- 10 דקות הליכה מהכיכר המרכזית אלו-טו.

רחוב ז'יבק ז'ולו

קירגיסטאן בישקק
קירגיסטאן בישקק

רחוב שמתחיל במערב העיר ומסתיים במזרחה .פירוש השם הוא "דרך משי". בעבר נסעו לאורכו נסעו סוחרים עם חרסינה, כלי זכוכית, תבלינים תכשיטים, ובדים. היום לאורך הרחוב תמצאו חניות שמוכרות הכל, מלונות מכל הרמות וכמובן בתי קפה ומסעדות עם אוכל מעולה .

בזאר שוק אוש

אחד המקומות הכיפיים לטייל בהם בבישקק הוא בזאר אוש. זהו אחד השווקים הגדולים מרכז אסיה ואפשר לבלות בו לפחות חצי יום . בשוק יש הכל , החל מתוצרת מקומית , בגדים וזיופים ברמה טובה , וכמובן דוכני אוכל שונים . מומלץ לנסות את כדורי הגבינה היבשה , טעם חריף ועוקצני אבל מעניין .

מסעדות ובתי קפה

ברחבי העיר ישנם בתי קפה ומסעדות רבות . כיף להעביר בהם אחר צהריים ולטעום מהעוגות המקומיות . שימו לב שהמזון דיי רווי בשומן מהחיי בשל היותה מדינה קרה יחסית . אבל היותה ממוקמת בלב מרכז אסיה על דרך המשי האוכל מאוד מגוון . כבש ועיזים הם מהתבשילים הנפוצים מאוד וכן גבינות ביתיות מדהימות .

שווקים וקניות

קירגיסטאן בישקק
קירגיסטאן בישקק

מרכז הקניות הגדול בעיר TSUM –הממוקם על שדרת צ'ואי , תוכלו למצוא שם הכל מכל . בסביבות הכיכר של צ'ואי ישנן חנויות בוטיק ומזכרות למכביר . בשד' מנאס תמצאו חנויות עתיקות, תכשיטים, אופנה, רקמה מסורתית, ושטיחי שירדאק. ובכלל ברחבי העיר כייף ללכת לאיבוד בחיפוש אחרי קניות של לבוש מקומי או מזכרות וכמובן חניות לממכר מזון ותבלינים .

אז צאו להנות מהמדינה והעיר היחודיים הללו לפני כולם .

הכותבת: ענת גרוס לאור מדריכה וותיקה בבישקק בכל שאלה 0522780730


קירגיסטאן בישקק
קירגיסטאן בישקק

קירגיסטאן בישקק
קירגיסטאן בישקק

בישקק 7 האטרקציות המרכזיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page