top of page

בודווה מונטנגרו

עודכן: 5 באפר׳

בודווה עיר נמל תוססת רווית היסטוריה. תיבת אוצר תרבותי שהושפעה מהאימפריה העותומנית ועד לאימפריה האוסטרית וונציאניות, השפעות תרבותיות והפוליטיות אלו הפכו אותה לעיר עם ארכיטקטורה מדהימה ומונומנטים רבים. היום היא אחד היעדים המבוקשים לחופשה מפנקת. היום היא מודרנית עם חופים מטופחים,אטרקציות תרבותיות וחיי לילה עם סצינת מסיבות מפוארת היסטוריה

עדויות ארכיאולוגיות בבדווה גילו שרידים אנושיים העתיקים ביותר בים האדריאטי. בודווה מיושבת מאז המאה ה- 5 לפני הספירה. הקולוניזציה היוונית של האזור החלה במאה ה-4 לפנה"ס, ובמאה ה-2 לפנה"ס, האזור שולב באימפריה הרומית המתרחבת.לאחר נפילת האימפריה הרומית האדירה, בודווה נשלטה על ידי אימפריות זרות שונות, כולל הביזנטים, הסרבים, הוונציאנים וההבסבורגים. לאחר קריסת הרפובליקה היוגוסלביה מונטנגרו הפכה לעצמאית בשנת 2006. בודווה התפתחה במהירות והפכה ליעד התיירותי מוביל של המדינה החדשה היא אף כונתה בשם "כווית של הבלקן".

בשל החופים הפנומנליים והנמל המפואר שלה, בודווה היא יעד תיירותי מאז שנות ה-30. תיירות החופים באזור החלה עם הגעתם של התיירים הזרים הראשונים - צ'כים אמידים. בעיירה מבקרים יותר מ-650,000 תיירים מדי שנה שהם כ-44% מכלל ביקורי התיירים במונטנגרו. ואלו המקומות המומלצים לביקור:

מבצר המצודה

המצודה המפוארת ממוקמת בנקודה הגבוהה ביותר של העיר העתיקה. הבנייה שלההחלה במאה ה-9, אך רוב המבנה שנותר נבנה במאה ה-15.

כיום, המצודה היא ביתם של ספרייה, מוזיאון ומסעדה. המסעדה משקיפה על המים. במהלך הקיץ מתקיימים מופעים רבים ברחבי המצודה.

לטייל על חומות העיר

לכו על חומות העיר ותהנו מנוף ייחודי של העיר העתיקה והים האדריאטי .העלות היא כ- 2 אירו

מוזיאון ארכיאולוגי

המוזיאון הארכיאולוגי של בודווה מכיל מוצגים ותערוכות מההיסטוריה העניפה של האיזור . הוא מתפרס על פני שלוש קומות בתוך מבנה מטופח.

מונטנגרו אטרקציות בודווה anat gross laor ענת גרוס לאור לאור טרוולס
בודווה מונטנגרו סווטי סטפאן

המנזר הסרבי האורתודוקסי נבנה במאה ה-15, ובו שתי כנסיות מעוטרות בציורי קיר יפהפיים.

פסל הבלרינה

הפסל הוא סמלה של העיר וידוע גם בשם "המתעמלת של בודווה". פסל הברונזה הזה של נערה רוקדת ניתן למצוא על הסלעים ליד חוף מונגרן על רקע העיר העתיקה והים.

גרדימיר אלכסיץ', פסל מבלגרד, יצר את הפסל. המיתוס מאחורי סיפורה של הרקדנית הוא שהיא התאהבה במלח שהפליג לדרכו כדי להרוויח כסף שממנו יחיה הזוג. היא הייתה מחכה לו ליד הים בכל יום, אבל הוא לא חזר, עד שלמרבה הצער, יום אחד, הוא נמצא מת ליד הסלעים שעליהם היא עומדת כעת.

סווטי סטאפן

סעו כחמישה ק"מ מדרום לעיר ותגיעו לסווטי סטפן. עיירה ציורית להפליא זו שוכנת על חצי אי וכוללת מבנים בעלי גג טרקוטה מהמאה ה-15. בעבר היתה כפר דייגים והיום אתר נופש.

החוף הציבורי של סווטי סטפן, שאורכו כקילומטר אחד, מכוסה חלוקי נחל גדולים. ישנן נקודות השכרה לשמשיות וכסאות נוח, מקלחות עם מים מתוקים, בקתות החלפה ושירותים. על החוף יש בתי קפה, ברים, מסעדות.

פארק המים בודווה

הפארק ממוקם על הר טופוליס ופתוח בחודשי הקיץ ניתן לקנות כרטיסים ליום שלם וחצי יום . הפארק גדוש במגלשות מים, אטרקציות לילדים, מסעדות וברים.

לאור טרוולס ענת גרוס לאור anat gross laor הבלרינה מבדווה אטרקציות במונטנגרו
הבלרינה מבדווה מונטנגרו

חופים בבודווה

הגעתם לבודווה משמע הגעתם לחופים היפים במדינה . באיזה חוף שלא תבחרו תמצאו את רוב שירותי החוף . בחלקם נערכות מסיבות חוף בעונת הקיץ. ואלו שמות החופים המובילים :

· חוף מוגרן

· חוף ג'אז

· ביץ' גרקו

· חוף קמנובו

· חוף בצ'יצ'י

· חוף פזנו

· חוף סלובנסקה

· חוף העיר העתיקה

בודווה נחשבת לפנינה של ממש, בליבה של ריביירת חופים מונטנגרית. בין ההרים הירוקים לגגות העיר האדומים, מי הים נראים צלולים במיוחד והחופים נהדרים. מזג האוויר הים תיכוני נוח לאורך רוב ימות השנה ובחודשי הקיץ החופים החוליים עמוסים. אזקדימה למונטנגרו .

הכותבת: ענת גרוס לאור - מדריכה וותיקה במונטנגרו. למידע על הטיול הקרוב ובכל עיצה התקשרו 0522780730



בודווה מונטנגרו ענת גרוס לאור anat gross laor
בדווה מונטנגרו

בודווה מונטנגרו

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page