top of page

באקו בירת אזרבייג'ן אטרקציות ואתרי חובה

עודכן: 7 באפר׳

באקו בירתה של אזרבייג’ן, “ארץ האש”, לחופו של הים הכספי. בבאקו ישן לצד חדש ,ארמונות מפוארים, מוזיאונים, שווקים אותנטיים, רחובות עמוסים באפשרויות לקניות , וכמובן תושבים מסבירי פנים לתיירים. העיר קסומה שמחולקת ל – 3 חלקים: העיר העתיקה, שהינה אתר מורשת עולמית של אונסק”ו, העיר החדשה, והעיר הסובייטית שזהו האזור התוסס והמודרני ביותר . אז מתחילים.

מגדלי הלהבה (Flame Towers)באקו אייזרביג'אן
מגדלי הלהבה (Flame Towers)באקו אייזרביג'אן

9 דברים שחייבים לראות ולחוות בבאקו

ארמון שירוואנשה - בסמוך לחומות העיר העתיקה בנקודה הגבוהה ביותר של העיר שוכן ארמון (Shirvanshahs) הארמון נחשב לאחד מאתרי החובה בעיר. הוא נבנה במאה ה-15 ע"י שושלת מלכים ששלטה המדינה , הארמון בנוי בסגנון שמבליט את הארכיטקטורה האסלאמית של ימי הביניים. במתחם הארמון תוכלו לבקר בכ- 10 אתרים כגון: מאגר המים, בית מרחץ, מסגד, מוזיאון ועוד .

דמי הכניסה זולים במיוחד.

שעות הפתיחה: בין השעות 10:00-18:00.

מגדלי הלהבה (Flame Towers): אין הרבה מבנים רבי קומה בבאקו , אלו הם 3 גורדי שחקים המפורסמים בבאקו שנבנו ב- 2012. חוויה מעניינת לטייל בלילה ולהביט אל המגדלים המוארים בשלל צבעים.

מוזיאון השטיחים (The Carpet Museum): אחד מיסודות הכלכלה ומהמורשת התרבותית בעבר היה טוויית השטיחים . בכל פינה תוכלו לראות רוכלים המוכרים שטיחים מעשי ידיהם . במוזיאון תוכלו למצוא אוסף מרשים של למעלה מ-10,000 פריטים, שטיחים , דסרי קרמיקה ועוד מההיסטוריה המפוארת של העם הזה .

דמי הכניסה זולים.

שעות הפתיחה: ימי ראשון ושבת בין השעות 10:00-20:00, ימי שלישי עד שישי בין השעות 10:00-18:00. המוזיאון סגור בימי שני.

מגדל מיידן (Qiz Kalasi) מגדל הנמצא בעיר העתיקה ונבנה במאה ה- 12 .מגדל זה הוא אתר יפה שיאפשר לכם נקודת תצפית פאנורמית של העיר והים. זהו למעשה מגדל אייפל של באקו. האגדה מספרת על מלך, שרצה להתחתן עם בתו. הבת, שלא הייתה מעוניינת בסידור, הסכימה בתנאי שהוא יבנה עבורה מגדל ורק כאשר בניית המגדל תושלם, היא תינשא לו. כשבניית המגדל הושלמה, הנערה קפצה אל מותה מראש המגדל. עצוב אבל זה דרכו של פולקלור.

דמי הכניסה זולים.

שעות הפתיחה: מדי יום בין השעות 10:00-18:00.

מסגד בבאקו איזרביג'אן
מסגד בבאקו איזרביג'אן

טיילת באקו (Baku Boulevard) לחופו של הים הכספי. כמו כל עיר שמכבדת את עצמה גם לבאקו יש טיילת תוססת שנעים לטייל בה בשעות היום והלילה . הטיילת משופעת במסעדות, בתי קפה , מרכזי קניות ודוכנים למינהם. גם שייט בסירות קטנות מהמעגנים הרבים לאורך החוף הוא חוויה מהנה .


כיכר המזרקות (Fountains Square): העיר באקו מקושטת במזרקות. בכיכר הספציפית הזו מרוכזות כמה מהיפות שבהן. בין היתר, תוכלו לראות מזרקה המציגה נשים אשר מורידות רעלות מראשיהן, וכן מזרקה המציגה את “ההיפופוטם הרעב”. חוויה מהנה לתור בין המזרקות השונות.


ככר המזרקות באקו איזרביג'אן
ככר המזרקות באקו איזרביג'אן

מסגד טאזה פיר (Taza Pir Mosque)מסגד יפיפה שבנוי על מקום הקבורה של קדוש איסלאמי מהמאה ה-14 - אבו סאייד עבדואלה . המסגד נבנה בתחילת המאה ה- 20. רצוי להכנס ולהתרשם מהמבנה המרשים.

שוק טאזה (Taza Bazaar)- אחד מהשווקים המפורסמים והתוססים של באקו .שוק ססגוני עם תוצרת חקלאית טריה . מומלץ לאכול צהרים באחד מהדוכנים. תוכלו למצוא בו את הקוויאר "בלוגה" המפורסם וכלי בית אותנטיים במחירים טובים.

רחוב ניזאמי (Nizami) בו תמצאו המון חנויות, מסעדות ובתי קפה. קניון גלריה, בו תוכלו למצוא רשתות מוכרות כמו זארה וH&M . בקניונים בדרך כלל המחירים דומים לארץ .

הכותבת: ענת גרוס לאור- מדריכה וותיקה ומקצועית .אין ספק שמדובר ביעד תיירותי מתפתח שהתושבים בו מסבירי פנים כמו פעם . התקשרו בכל שאלה 0522780730

מגדל מיידן באקו איזרביג'אן
מגדל מיידן באקו איזרביג'אן

שוק , בחורה בבאקו ענת גרוס לאור
שוק טאזה באקו איזרביג'אן

באקו-בירת-אזרבייגן-אטרקציות-ואתרי-חובה באקו בירת אזרבייג'ן אטרקציות ואתרי חובה

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page