top of page

אסווירה עיר נמל במרוקו

עודכן: 7 באפר׳

אסווירה או מוגודור בשמה הישן,היא עיר נמל קסומה בדרך בין קזבלנקה לאגדיר. היא שוכנת לחופו של האוקינוס האטלנטי .פירוש השם אסווירה בערבית הוא "תמונה" ,ואכן היא יפה וצבעונית כמו תמונה. היא נחשבת לעיר נמל עתיקה ואף הוכרזה ב-2001 כאתר מורשת עולמית.


אסווירה עיר נמל במרוקו
אסווירה עיר נמל במרוקו

הפורטוגלים השתמשו בעיר הנמל הזו כתחנת מעבר של סחורות לחופיה של אפריקה וממנה, לאחר מכן גם כבסיס לסחר בעבדים .העיר מהווה בסיס למוזיקת "הגינוואה"

שנולדה כצורך לביטוי סבלם של העבדים הרבים מאפריקה .מידי שנה בחודש מאי מתקיים בעיר פסטיבל הגינוואה .

ממש לפני שנכנסים לעיר רצוי לעצור ולתצפת על יופיה של העיר הצבעונית והאוקיינוס האטלנטי שבאופק . המדינה - העיר העתיקה

העיר העתיקה או בכינויה העיר הלבנה של אסווארה נמצאת במיקום מצויין שצופה ישירות אל הים. היא נוסדה בשנת 1773 ע"י הפורטוגזים שנתנו לה את השם מוגואדור. העיר מוקפת חומה ובחומה צריחים עתיקים לתותחים שהגנו על העיר .נעים לשוטט ברחובות העיר בין דלתות לבנות, מסעדות ושוק רחב ידיים . בין הנמל לכניסה "למדינה" נמצאת כיכר מולאי חסן ,בכיכר תוכלו להנות מהופעות רחוב , מסעדות ובתי קפה לרוב.באסווירה מתקיים מידי שנה בחודש יוני פסטיבל "הגינוואה" זהו פסטיבל למוזיקת טראנס רוחנית שנוצר ע"י העבדים הרבים שהובא לכאן ע"י הפורטוגלים . בחודש אוקטובר מדי שנה מתקיים בעיר הפסטיבל האנדלוסי אטלנטי זו חגיגה למוסיקה האנדלוסית.

המבצר וחומת העיר המבצר הפורטוגזי הוא אחד האתרים ההיסטוריים והחשובים ביותר בעיר, הוא נבנה במאה ה-18 בזמן שאסווירה הפכה לעיר הנמל הימי הגדולה והחשובה במרוקו. החומה היא מהתקופה הקולוניאלית הפורטוגלית. לאורכה של החומה ניצבים תותחי ברוזה עתיקים שהגנו על העיר מפני פולשים . גלי האוקינוס המתנפצים על החומה הם מחזה יפה .

בית זקריה אסווירה
בית זקריה אסווירה

המלאח והיהודים בעיר

17 אלף יהידים התגוררו בעבר בעיר, רובם עלו לארץ בשנות ה-50 של המאה הקודמת. המלאח, הוא כינוי לרובע היהודי בערי מרוקו ובו תראו ותוכלו לבקר בית הכנסת הנקרא על שמו של הרב חיים פינטו שהיה גדול רבני העיר. מדובר בבית כנסת מרשים למדי שכדאי לבקר בו כאשר מגיעים אל העיר.

בית אל זקריה המפואר או בית הזיכרון הוא השם החדש של בית הכנסת סימון אטיאס. במדינה של אסואירה היו גם מספר רב של בתי כנסת שהעידו על הדינמיות של האוכלוסייה היהודית. בין העתיקים ביותר, אנו מוצאים את זה של סימון אטיאס הממוקם בלב הקסבה הישנה. אפילו הקדשה ותמונה של השחקנית רונית אלקבץ ז"ל תוכלו לראות.עזרה בהוצאת ויזה למרוקו? נשמח לסייע

אטרקציות באסווירה

בניגוד לערים אחרות במרוקו, כגון קזבלנקה או מרקש אסווירה היא עיר קטנה ושקטה, הקצב בה הרבה יותר רגוע . האטרקציות המרכזיות בעיר הן טיול בבאזר הגדול בין רחובות העיר ושוטטות בין הדוכנים והחנויות השונות. ניתן למצוא תוצרת מקומית מיוחדת ולרכוש בדים, מוצרי עור, כלי נגינה שאופייניים למוזיקה הגינוואית והאנדלוסית

בנוסף, מומלץ לבקר במוזיאון מוחמד בן עבדאללה ולהתרשם מהפריטים המוצגים לראווה, ביניהם תמונות, תכשיטים וגם כלי נשק. בעיר יש גם גלריות אומנות כגון: Kasbah שבה ניתן לראות בה תמונות, כלי חרס, פסלים ויצירות אומנות נוספות של אמנים מקומיים.

פסטיבלים מוזיקאליים

פסטיבל הגנאווה – מוזיקת עבדים רוחנית מדיטטיבית נערך בעיר מידי בחודש יוני.

פסטיבל מוזיקה אנדלוסית עם מיטב נגני הג'אנר מתקיים בחודש אוקטובר.

אסואירה ו"משחקי הכס"

חובבי הסדרה משחקי הכס יוכלו לזהות מספר לוקיישנים שבהם צולמה הסדרה. בעונה ה-3 של הסדרה, דאינריז מבקרת בעיר אסטאפור ומשחררת את צבא "הבלתי טמאים" – הסצנות צולמו באתר זה ואפשר לראות במהלכן את המבנים המצויים בעיר כולל כמובן מבנה Castelo Real – טירה פורטוגזית מהמאה ה-15.חדי עין יזהו את המבצר מהסצנה המפורסמת בה הדרקון של "חאליסי" שורף את השליט של אסטאפור, והיא משחררת את הבלתי טמאים מהעבדות.

אוכל ומסעדות

תוצר ייחודי של אסווירה הוא שמן הארגן. בשיטוט בעיר תוכלו לראות נשים המשתמשות בכלים אותנטיים כדי להפיק את השמן מתוך הגרעינים וליצור בתהליך מורכב קרם ארגן. מי שלא טעם "נוטלה" שמופקת מזרעי ארגן לא טעם מעדן מימיו . בנמל תוכלו לאכול תוצרת ים טריה במסעדות רבות המפוזרות שם . חובה לסכם מחיר לקילו מראש כדי שלא תופתעו בסוף הארוחה .

הכותבת: ענת גרוס לאור מדריכה מקצועית וותיקה במרוקו , להתייעצות התקשרו 0522780730

נמל אסווירה
נמל אסווירה



מרוקו אסווירה עיר נמל טיןלים בהדרכת ענת גרוס לאור



פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page