top of page

אגאדיר מרוקו אטרקציות

עודכן: 5 באפר׳

אגאדיר היא עיר נמל ונופש בדרום מערב מרוקו. מקור השם "אָגָּדִיר" הוא ברברי ופירושו "אסם". תמצאו בה מלונות מפוארים, חופים מטופחים, טיילת מהממת ופארקים נאים. קשה להאמין שרק ב-1960 נחרבה העיר כולה ברעידת אדמה, ונבנתה שוב מחדש. ניתן להנות מפינוקים כגון מסאז' בחמאם, מביקור בפארק התנינים או שיטוט בנאות המדבר המקסימים שבקרבת העיר ובהם המעיינות והמפלים הניסתרים של עמק פרדייס.

אגאדיר מרוקו
אגאדיר מרוקו

היסטוריה

בתאריך 29/2/1960 בשעה 11:45 החריבה את העיר רעידת אדמה בעוצמה של 5.7 בסולם ריכטר. תוך 10 שניות חרבה כליל העיר אגדיר על תושביה ובתיה. 15.000 הרוגים, 20.000 ללא קורת גג, 3.650 בתים הרוסים והקסבה העתיקה שנפגעה הופכת לקבר אחים אחד גדול שהיום הוא אתר הנצחה להרוגי רעידת האדמה זו.

ב-3 במרס 1960, יצא המלך מוחמד ה- 5 בהכרזה, פומבית, בה אמר: "אם הגורל קבע שאגדיר תחרב, האמונה והרצון שלנו הוא בנייתה מחדש". ואכן תוך מספר שנים הפכה העיר לעיר מודרנית עם נמל מפותח.

אגאדיר היא עיר מאוד סובלנית שמסבירה פנים למבקריה. תוכלו לבקר בקזינו שנמצא במרחק רחוב מהמסגד.

אטרקציות באגדיר

קוקו פוליזי

קוקו פוליזי זהו שיחזור של מדינה (medina) מרוקאית מסורתית בדרך N1 בבנסרגאו (Bensergao). איזור עם אדריכלות שהתאמצה לשחזר יפה את מה שנחרב ברעידת האדמה בשנה 1960. טיילו לאורך הסמטאות המרוצפות בקרב אומנים רבים ובעלי חנויות. תוכלו להגיע באמצעות מונית כתומה, רצוי לבקש ממנו להמתין לכם.

סיור לעמק "גן העדן"

עמק גן העדן נמצא בנהר הטמרגט ומוסתר בין רכסי ההרים מדהימים ומספק אפשרות לחוות את נופי ההרים היפים, לטייל בשבילי הרים מעוטרים בעץ, להתרחץ במי מעיינות ולמי שאמיץ מספיק לקפוץ מצוק לבריכות טבעיות .

אגאדיר פארק התנינים מרוקו
אגאדיר פארק התנינים מרוקו

סיור של חצי יום בפארק הלאומי סוס מאסה Souss Massa

הסיור יוצא מאגאדיר, לאחר איסוף מהמלון בו אתם שוהים, תגיעו אל הפארק הלאומי. הפארק נוסד בשנת 1991, על פני שטח של 33,000 דונם, במטרה לשקם את עולם החי של הסהרה בדרום מרוקו.

ביקור בקרוקופארק (פארק קרוקודילים) באגאדיר

קרוקופארק היא חווה, בה חיים יותר מ-300 תניני הנילוס, בתוך מבוך של גנים ושטחים ירוקים. לאחר שתצעדו בראש התנין הענקי המעטר את הכניסה לפארק, תחושו כאילו נכנסתם ליער קסום, מלא בעצים וזני צמחים ייחודיים. מבעד למבוך השבילים והשבילים, תוכלו לצפות בזוחלי הענק בסביבת הטבעית להם.

חופים באגאדיר

האטרקציה העיקרית בעיר המחודשת הם החופים המטופחים. רצועת חוף רחבה ונמתחת לאורך קילומטרים שבהם תוכלו למצוא מלונות טובים , מגלשות מים ואתרי בילוי.

אגאדיר  מרוקו
אגאדיר מרוקו

הריסות המבצר

בראש הגבעה בצידה של העיר, מעל הציור הענק. אפשר לנסוע לשם במונית, באוטובוס או אפילו בטוסטוסים קטנים המושכרים סביב מלון קנזי .

מוזיאון זיכרון אגאדיר

במוזיאון יש בעיקר תערוכות צילום אשר מתרכזות ברעידת האדמה באגאדיר ב- 29 בפברואר 1960. יש מדריך המדבר ערבית, צרפתית ואנגלית. לאחר שהסתובבתם במוזיאון תוכלו להסתובב בסופר ג'רדין אולאו (Jardin Olhao), בו יש בית קפה, שירותים ומתקני שעשועים לילדים

המוזיאון העירוני du Patrimoine Amazigh

המוזיאון מציג אוסף קטן של חפצי ברברים מהמאה ה -18 וה -19 כולל כלי נגינה ברבריים ישנים, תכשיטים ברבריים, ביגוד מסורתי וכתבי יד ישנים.

גן חיות קטן-עמק הציפורים

גן חיות עם זנים רבים של ציפורים מכל העולם, כמה בעלי חיים דמויי עז מהרי האטלס, ואפילו יונקים אקזוטיים. הכניסה אינה כרוכה בתשלום.

טיול ערב באגאדיר

התלבשו היטב לערב והצטרפו למקומיים וטיילו לאורך שביל החוף או הטיילת. יש המון בתי קפה וברים, מוזיקה חיה ובדרני רחוב.

גלישה באגאדיר

מפרץ אימסואנה, סלע השדים, נקודת עוגן, קרו-קרו ורבים אחרים (נקודות גלישה). יש הרבה בתי ספר לגלישה, מחנות גלישה וחנויות גלישה. עונת הגלישה הטובה ביותר היא מנובמבר עד מרץ, אך אם אתם רק מתחילים, תוכלו לגלוש כל יום כל השנה.

אגאדיר מספקת בילוי לכל גיל, עיר נופש מרתקת ושוקקת חיים .אגאדיר מרוקו אטרקציות

הכותבת: ענת גרוס לאור מדריכה וותיקה במרוקו בקישור: http://bit.ly/3VurjTf



אגדיר מרוקו טיול מאורגן ענת גרוס לאור

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page