top of page

3 מקומות רוחניים בעולם שחובה לבקר בהם

עודכן: 9 באפר׳

📷טיול שהוא מסע רוחני היה קיים מאז ומעולם . בעבר אנשים תכננו וחיכו כל חייהם לרגע בו יגיעו לאתר רוחני כגון ירושלים או מכה. אתרים רוחניים הם תמיד מקומות מיוחדים ומעניינים, בין אם מאמינים במה שהם מייצגים ובין אם לאו. האם החיבור הוא פנימה לנשמה או החוצה לאלוהים, לאלים או לכוחות אחרים? קשה לדעת. ואולי זה גם לא ממש משנה. אלו מקומות שרבים מדווחים כמחוללי שינוי בחייהם:

מאצ'ו פיצ'ו- פרו

בלב הג'ונגלים של פרו התגלו שרידים של עיר שנבנתה ע"י בני האינקה במאה ה-15 לספירה. בשנת 1983 הכריזה אונסק"ו על מאצ'ו פיצ'ו כעל אתר מורשת עולמית ותיארה את המקום כ"יצירת אמנות ארכיטקטונית מושלמת ועדות ייחודית לתרבות האינקה המאפיין הבולט שלה היה פולחן השמש . בימי היפוך העונות, השמש ניצבת בזווית מסוימת ביחס לאבן המזבח, ולכך יש קשר הדוק לפולחן. לפי מסורות שמאניות, לאבן המזבח יש כוחות שעשויים לגרום לאנשים לראות חזיונות של העולם שמעבר. בשנים האחרונות התיירות הרוחנית למאצ'ו פיצ'ו רבה במיוחד הזמן ימי ההיפוך והשוויון – סביב 21 במרץ, 21 ביוני, 21 בספטמבר ו־21 בדצמבר . זהו מסע פנימי עמוק ועוצמתי .

מאצ'ו פיצ'ו פרו בלב הג'ונגלים של פרו התגלו שרידים של עיר שנבנתה ע"י בני האינקה במאה ה-15 לספירה. בשנת 1983 הכריזה אונסק"ו על מאצ'ו פיצ'ו כעל אתר מורשת עולמית
מאצ'ו פיצ'ו פרו בלב הג'ונגלים של פרו

סטונהאג' – אנגליה

אז מה הן אותן אבנים ענקיות מסודרות במעגל?, ומדוע הושקעה כזו אנרגיה בהקמת מעגל אבנים בלב המישור? . יש הסוברים שסטונהנג' שימשה כמצפה כוכבים . ייתכן גם שהאבנים מילאו תפקיד בחקלאות ואִפשרו לתושבים לחזות את הגשם. יש סברה שהאתר שימש בעיקר כאתר פולחן לתושבי דרום אנגליה שהיו מתכנסים לטקסים רוחניים דתיים האבנים האלו זוכרות הכל וניתן לחוש בחשמל באוויר.

שסטונהנג' שימשה כמצפה כוכבים
שסטונהנג' שימשה כמצפה כוכבים

ורנאסי - הודו

ורנאסי היא אחת משבע הערים הקדושות ביותר להינדואיזם. היא נמצאת על גדת נהר הגנגס שקדוש להינדואים שמאמינים בסגולתו לטהר ולנקות את האדם מחטאיו. היא נחשבת למקום שהכי מומלץ למות ולהישרף בו. מערביים רבים שמתקשים להתמודד עם החשיפה למדורות המתים, אחרים מספרים על חוויה אישית מטלטלת ועל תובנות חדשות לגבי מהות החיים והמוות. הביקור בוראנסי שם בפרופורציה את ההסתכלות שלנו לגבי החיים.

למעוניינים להצטרף לטיול מאורגן בהדרכת ענת גרוס לאור או בכל שאלה התקשרו 0522780730


 ורנאסי היא אחת משבע הערים הקדושות ביותר להינדואיזם. היא נמצאת על גדת נהר הגנגס שקדוש להינדואים שמאמינים בסגולתו לטהר ולנקות את האדם מחטאיו
מוכרת פרחים לטקס הפוגהורנאסי היא אחת משבע הערים הקדושות ביותר להינדואיזם

נזיר בודהיסטי בוראנסי הודו
נזיר בודהיסטי בוראנסי הודו

📷3 מקומות רוחניים בעולם שחובה לבקר בהם



פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page