Ze zijn stevig uitgedost in het rood-wit (meestal Ajax, maar PSV en Feyenoord petten kom je ook geregeld tegen?!? ) en roepen te pas en te onpas “Ajax” met hun helium stemmetjes. Het is duidelijk, dit wordt een avond waarop de zelfbeheersing op de proef gesteld gaat worden. Als we ons door al die kids heen geworsteld hebben (ik kan niet garanderen dat ik er hier en daar niet eentje vertrapt heb) kom je op de tribune en ja hoor was vakkie C twee weken geleden tegen De Graafschap nog vrijwel leeg, nu is het drie kwartier voor de wedstrijd afgeladen vol.
Gelukkig staan bij Ajax Machlas en Arveladze in de spits, anders was deze wedstrijd al binnen vijf minuten beslist geweest. Helaas voor ons staan er geen 11 Machlassen in het veld, maar slechts één. Op het middenveld rent bijvoorbeeld ene Galasek rond. Niemand bij ons die zich geroepen voelt om deze man op zijn minst het leven moeilijk te maken. Hij bedankt de Fortunezen voor zoveel medewerking en tikt de 0-1 binnen. De SV Budel gaat nu helemaal uit zijn bol in Vak C.
De tegenstander van vanavond heeft een grotere naam dan voetballers en de laatste vier jaar zijn ze hier driemaal met een nederlaag vertrokken. Dat biedt dus perspectief. Op het veld zien we één verandering ten opzichte van de laatste wedstrijd. De geblesseerde Bjekovic is vervangen door Gerritsen, de man die vandaag maar eens zijn voeten moet laten spreken in plaats van zijn grote bek. Verder valt op dat Emeran een lange trainingsbroek aan heeft en de rest niet. Echter nader onderzoek toont aan dat ook Fritzke gewoon een korte broek draagt, maar ja de beentjes zijn wat kort…. We zitten een kwartier voor aanvang en daar komt ineens “Willy (?? )” het veld opgedraafd. Om dit goed te kunnen plaatsen moeten we terug naar eerder deze week, we begeven ons naar het braincentrum in het Wagner & Partners stadion waar de sfeercommissie zich buigt over de wedstrijd van vanavond.
Drie gespeeld na de winterstop en tweemaal was het vak vol…. Terug naar de wedstrijd. Fortuna heeft de mouwen nog steeds niet opgestroopt met als gevolg dat Hesp al bont blauw is van de ballen die op zijn goal zijn afgekomen. Niet dat dat Ajax wat voorstelt, want als Fortuna voor de eerste keer van zich afbijt (na 20 minuten!! ) is het alarmfase 1 in de Ajax verdediging. Hamming krijgt de bal op de rand van het strafschopgebied, Grim komt onnodig uit en Hamming lobt hem. Het idee is goed, de uitvoering bijna….. Het zit Hamming verdomme ook niet mee. Nou ja de volgende aanval van Ajax betekent einde voorstelling. Van der Gun scoort, maar daar zat een Sittards been tussen dat de bal van richting deed veranderen. 2-0 Dus na 25 minuten.
"Ik mocht ineens niet meer meedoen met oefenwedstrijden en werd compleet buitengesloten. Dat krijg je als dingen van bovenaf door Isitan Gün worden beslist. Trainer Sjors Ultee zag het ook liever anders, hij was superpositief over mij. En ook technisch manager Sjoerd Ars (ex-De Graafschap, red. ) was fair, maar zei: dit is wat ik door krijg. Ze wilden me weg hebben. " Benschop zegt nu weer 'superblij' te zijn en noemt zijn comeback naar De Graafschap een 'bevrijding. ' Vanuit zijn woonplaats Krefeld is hij binnen een uurtje in Doetinchem. "De autobaan op en dan afslag Emmerich. " Half Pools, half Antilliaans "Toen ik Fortuna Düsseldorf speelde heb ik mijn vrouw leren kennen.
Galasek 0-1; 24. Van der Gun 0-2; 77. Cruz 0-3 Opstelling: Hesp, Emeran, Roest, Volmer, Hermans, Heering, Van Halst, Van Barneveld, Haeldermans, Hamming, Gerritsen. Toeschouwers: 13. 000Scheidsrechter: onbekendGeel (Fortuna): – Rood (Fortuna): – Rond 19. 00uur betreden we het stadion, althans we doen een verwoede poging. Tuurlijk het stadion is uitverkocht en dan heb je je al een voorstelling gemaakt van de horden successupporters die vanavond aanwezig zullen zijn, maar dit slaat alles. Laat ik het zo stellen, ik voel me behoorlijk oud tussen al deze kids….
SV Budel bevindt zich daar ergens op de achtergrond Ook op Noord veert er een groep van een man of 25 op. En nee, dit zijn geen kinderen…. Omdat er op het veld niks nieuws onder zon is (de kansenregen voor Ajax gaat gestaag door) richten we ons maar eens op de ME die dit vuurtje op Noord vakkundig gaat blussen. De stewards hebben de Ajacieden al van de tribune gehaald en die staan nu in de gracht.
Op het bord prijkt de prangende vraag: hoe kunnen we de sfeer verhogen in deze betonbak? Geen makkelijke vraag natuurlijk en de commissieleden lopen dan ook al een tijdje te ijsberen als er eentje ineens roept: Tsjakka, ik heb het! We spelen toch tegen Ajax? Nou die komen uit Amsterdam, dus als we nu eens een smartlappenzanger uitnodigen voor deze wedstrijd. Dat zou toch een slag in het gezicht van onze eigen supporters zijn! Briljant, roepen de overige commissieleden die zich verkneukelen aan het idee dat ze de trouwe Fortuna supporters opnieuw een loer kunnen draaien. Terug naar het heden, ik zei al daar komt Willy aangedraafd. En die vent begint dus gewoon smartlappen te zingen….
Wat dat betreft hebben veel mensen denk ik een verkeerd beeld van Duitsland. " Interlands spelen voor Curaçao was de afgelopen jaren veel moeilijker te combineren voor Benschop. Maar de kans is groot dat hij snel weer terugkeert bij de ploeg. "Ik heb dat zelf afgezegd vanwege privéredenen. De timing is vaak ook lastig, want meestal ben je één dag van tevoren terug bij je club inclusief jetlag. Tijd doorbrengen met familie en mijn kinderen is belangrijker. " Terugkeer naar Curaçao Art Langeler en adviseur Guus Hiddink zijn vertrokken bij de nationale ploeg. Waarschijnlijk keert Nijmegenaar Remko Bicentini terug als bondscoach.
Flashscore.nl: WK 2022, Live voetbaluitslagen, tussenstanden
Richard Roelofsen wil betere discipline Richard Roelofsen wil betere discipline | De Graafschap | gelderlander. nl Menu Sluit Volledig scherm Richard Roelofsen. foto: ANP DOETINCHEM - Richard Roelofsen, tot aan het eind van het seizoen de hoofdtrainer van De Graafschap, wil de teugels bij de Doetinchemse club strakker aanspannen. Dat zei de nieuwe hoofdtrainer en voormalige assistent van de vertrokken Andries Ulderink maandag. Redactie 20-02-12, 15:38 Laatste update: 23-03-17, 05:45 Bron: degelderlander "Ik denk dat ik de spelers kan raken, door duidelijkheid en een harde hand.
De Graafschap live stream, fixtures on TV - Sporticos
Clubnieuws - Superboeren.nl
De ME hoeft ze in feite maar af te voeren, maar nee dat is te simpel gedacht. De ME vergeet de toegangstrappen op Noord af te sluiten, waardoor de Ajacieden weer gewoon de tribunes op kunnen lopen. En dan ontrolt zich toch wel een komisch “ren je rot” spelletje. De ME gaat ook de tribune op, achter de Noord-Hollanders aan. Een paar minuten later staat weer iedereen in de gracht en dan worden de “hools” afgevoerd. En waar gaan ze naartoe? Naar het buffervak natuurlijk! Het vak dus waarover Cor “read my lips” Nijpels recentelijk zei dat er nooit meer iemand in terecht zou komen.
Hoe kun je energie besparen terwijl je de Graafschap kijkt op tv?