ענת גרוס לאור anat gross laor

4 יונ 20232 דקות

מונטנגרו קולינאריה

עודכן ב: אפר 4

מונטנגרו היא אחת ממדינות הבלקן בים התיכון. לאורך השנים היא נכבשה ע"י כובשים שונים שהביאו עימם את הטעמים שלהם. תוכלו למצוא בה בליל של מאכלים שיזכרו לכם מטבחים אחרים. החיים מתנהלים לפי עונות השנה והגידולים של אותה עונה, וכך גם העולם הקולינארי. ולכן, העונה שבה תבקרו במונטנגרו, תשפיע משמעותית על המאכלים שבהם תתקלו. ואלו הם המאכלים הטיפוסיים :

קאצ'מק

גרסה מונטנגרית לפולנטה שעשויה עם שמנת מלוחה ומוגשת עם חמאה או יוגורט . ישנם שני זנים תת-אזוריים עיקריים, בשני המקרים, המרכיב העיקרי הוא קמח. וריאציה אחת, משתמשת בקמח חיטה ותפוחי אדמה, השניה רק בקמח תירס. הקמח מבושל לקבלת מרקם דמוי דייסה. לאחר מכן, הוא משומן בשומן מן החי- קג'מק (סוג של גבינה שמנה ) ובנוסף גבינה לבנה בשלה .

בורק

מאפה פילו בצורה ספירלית שממולא בגבינה, בשר, תרד או תפוח אדמה. שכבת מאפה שמנונית ופריכה מפנה את מקומה למילוי טעים ועסיסי. הוסיפו בקבוק יוגורט רגיל וקיבלתם את ארוחת הבוקר הבלקנית האולטימטיבית. למי שזה מזכיר לו בורקס בולגרי או בורק טורקי כנראה צודק .

סאץ - בשר אדום מתחת לפעמון

זו כנראה הארוחה הכי מונטנגרית שתמצאו, ואותה תמצאו בעיקר בצון המדינה . הבשר נצלה לאט באפר מדורה בסיר חרס, מתחת לכיפת ברזל, והתוצאה היא בשר עסיסי שפשוט נמס בפה. מזכיר מאוד את הפויקה שלנו .

סטייק נג'גסקי - Njegusi

שניצל עגל או חזיר במילוי פרושוטו וגבינה. הטובים שבהם מגיעים עם מנה נדיבה של קג'מק מותכת - גבינת שמנת מקומית. סטייק שנפוץ במסעדות בכפר ניגושי ובבירה פודריצה.

גולאש

תבשיל בקר מתובל ועסיסי שמקורו בהונגריה, ולכן הוא גדוש בפפריקה. לעיתים יוסיפו לכם נקנקיה במרק שמעשירה את טעמו. מסעדות מקומיות רבות מגישות אותו עם פולנטה.

קרפיון אגם סקאדאר

מרחק של 30 דקות נסיעה מהחוף מביא את המבקרים לאחת מהפנינים הנסתרות של מונטנגרו, אגם סקאדאר. האגם והביצה העצומים הם פארק לאומי והוא שופע חיות בר. המומחיות המקומית באגם היא קרפיון ומוגשת מטוגן, מעושן או כבוש בשמן.

צ'ורבה (Čorba)

צ'ורבה עשויה מתערובת של בשר, דגים ועופות - עם ירקות או אטריות. לאזורים שונים יש דרכים מיוחדות בבישול המנה הייחודית הזו. אם אתם על שפת הים, שווה לנסות דגים. מרק סמיך ומחמם שמוגש עם לחם מקומי . מנה משביעה שמזכירה הן בשמה והן במרקם את המרק הרומני.

סלט שופסקה

כיאה לאיזור ים תיכוני כפרי, גם במונטנגרויש סלט שופסקה. הוא עשוי משלושה רכיבים עיקריים - עגבניות, מלפפונים וגבינה. לפעמים, מוסיפים גם בצל, זיתים ו/או פלפלים קלויים. עם טפטוף שמן זית טרי וחומץ, אין ספק שזו אחת ממנות הסלט המרעננות ביותר! הסלט הזה הוא לא רק פופולרי במונטנגרו, אלא הוא גם מצרך בולגרי ויווני מפורסם.

הלחם המונטנגרי

לחם אותנטי עגול מעט שמנוני , רך מבפנים וקריספי מבחוץ אותו תקבלו בכל מסעדה . טעים להפליא .

עוגת ספוג טרילסה

עוגת חלב וקרמל וטעמה פחות או יותר בדיוק כמו בטורקיה. זיגוג הקרמל מעט בהיר יותר מקבילו הטורקי זה לא מתוק או כבד מדי והוא מושלם לשילוב עם כוס קפה

פריגניס

סופגניות קטנות, או ליתר דיוק כדורים קטנים של בצק מטוגן. הם מוגשים בדרך כלל עם דבש, גבינה וריבה והם פשוט טעימים - במיוחד בזמן התה והקפה

ענת גרוס לאור מדריכת טיולים וותיקה במונטנגרו - לגבי הטיול הקרוב שלי ובכל שאלה התקשרו אלי - 0522780730

מאכלים במונטנגרו קולינאריה בהדרכת ענת גרוס לאור

קולינריה משובחת במונטנגרו

ענת גרוס לאור@anat gross laor@כל הזכויות שמורות

מאכלים במונטנגרו קולינאריה בהדרכת ענת גרוס לאור


 

 

126
1