top of page

קוסטה ריקה אטרקציות ומקומות

עודכן: 5 באפר׳

קוסטה ריקה גן עדן– שפירושו "החוף העשיר", היא מדינה בדרום מרכז אמריקה הגובלת עם ניקרגואה בצפון, הים הקאריבי במזרח, פנמה בדרום-מזרח, ועם האוקיינוס השקט במערב ובדרום-מערב. היא נחשבת לדמוקרטיה יציבה, ללא צבא שכלכתה בנויה ברובה על המוני התיירים שבאים לחוות את גן העדן הזה מידי שנה . בקוסטה ריקה תוכלו למצוא 14 הרי געש שמתוכם 6 היו פעילים ב-75 השנים האחרונות. מטעי בננות וקפה לרוב , ובעיקר תושבים מסבירי פנים. במדינה חיים כ 5 מיליון תושבים בשטח של כ 50,000 קמ"ר (פי שניים מישראל) והם הדוגלים ומברכים זה את זה בפורה וידה" שפירושו - "חיים טהורים". אחד המקומיים הסביר לי, "פשוט תחיה נכון, קח את החיים לאט ".

הר געש פואז קוסטה ריקה
הר געש פואז קוסטה ריקה

סן חוזה - - San Jose בירת קוסטה ריקה והעיר הגדולה במדינה. נחשבת לנקודת התחלת המסלול למגיעים בטיסה. בעיר התוססת והצבעונית יש מגוון פעילויות ומוקדי עניין רבים שכדאי לבקר בהם כגון : הקתדרלה של העיר והתאטרון הלאומי, פארק לה סבאנה המרשים, שוק האמנים, גלריית נאמו, קניון מולטי-פלאזה, סיורי קפה, מתחם הפרפרים היחודי, לונה פארק דיברסיונס, סיור יומי להר הגעש פואז, יציאה למיני ג'ונגל בפארק הלאומי בראליו קאריו וצפיה בבעלי חיים, מפלים, לגונות והכרת יערות הגשם במדינה. שימו לב היטב לחפצים שלכם ורצוי לא להסתובב בלילות סתם.

באחוס דל טורו - במרחק כשעה לערך צפונית־מזרחית מעיר הבירה סן חוזה שבקוסטה ריקה נמצא חבל המפלים של קוסטה ריקה באחוס דל טורו, איזור הררי עם יערות אדירים, מפלים בכל עבר וטבע אימתני בלתי נגמר. המקום מציע מספר רב של טיולי הליכה למספר מפלים מרשימים כולל טיול למפל מהגבוהים במדינה מפל “טורו” 142 מטר גובהו. מדובר על מפל שנופל לתוכו של לוע כבוי של הר געש מחזה מרהיב ביותר. מפל קטרטה דל טורו שהוא מפל גדול עם מסלול מעגלי ומפל בלו פולס הסמוך, חוות קטרטה ריו אגריו המציעה מפל יפה עם מסלול הליכה וחוות פוזאס אזולס שמציעה בריכות מהממות בצבע טורקיז.

סאן רמון- SAN RAMON העיירה ממוקמת במרחק של כ-60 ק"מ מהבירה סן חוזה, ובה מתגוררים כ-16,000 תושבים. העיר נמצאת בגובה של 1057 מ' מעל פני הים . העיירה מוקפת צמחייה ומפלים שכיף לטייל בהם. סמוך לסן רמון מתגוררת קהילת ישראלים לנדס אנד לאב שגרה בריזורט שמציע הרבה מאוד טבע ורוגע .הם מנהלים חיי קהילה המבוססים עם אוכל צמחוני וקיימות . מומלץ להתארח במלון שבריזורט.

העצלן החיה הלאומית בקוסטה ריקה
העצלן החיה הלאומית בקוסטה ריקה

לה פורטונה -והר געש ארנל עיירה קטנה למרגלות הר געש "ארנל". הסיבה לפריחת התיירות בלה פורטונה היא מיקומה למרגלות הר הגעש הרדום ארנל שעד לפני שנים לא רבות היה פעיל וניתן להבחין בו ממקומות רבים בעיירה. האטרקציות רבות וניתן להעזר במשרדי התיירות הרבים בעיר: טיפוס אל הר הגעש ארנל, שייט באגם ארנל, טרק "ארנל 1968" שם תמצאו את מסלול ארנל ומסלול הלבה, טיולי סוסים להר הגעש ארנל, מפל לה פורטונה, מעיינות חמים טבקון, חפשו גם את המעיינות החמים שבחינם הנמצאים לאורך הנהר, רכיבת אופניים, אל סלטו שם תוכלו לשחות בנהר ,סיור השוקולד, ספלינג מפלים, ראפטינג מקצועי בנהר ריו טורו, מסלול הליכה של שעתיים לריו סלסטה שהוא נהר בצבע טורקיז מיוחד, סיור להר הגעש צ'אטו, נהר צ'ואין ומרחצאות חמים, פארק האקולוגי ארנל, פרויקט אסיס - המקלט לבעלי החיים, זיפ-ליין קאנופי בין העצים, תצפית אל סילנסיו המקיפה על הר הגעש, סיור המערות - Venado Caves, טרק הבוגארין שהוא סיור במיני ג'ונגל בו תראו צפרדעים, עצלנים, טוקנים, עצים וצמחים מיוחדים.

מונטה וורדה וסנטה אלנה - מונטה ורדה – יער העננים נמצא בגובה של 1440 מ' מעל פני הים. במקום יש לעיתים קרובות ערפל הנתפס בענפי העצים הגבוהים וגולש עד סביבת המחייה מתחת לעצים הללו בתוך יער הגשם. ביערות אלו סוגים רבים של זוחלים, ציפורים, צפרדעים, חרקים שונים ומשונים ומעל 2500 סוגים שונים של צמחים.שמורת הטבע מונטה וורדה ממוקמת סמוך לעיירה סנטה אלנה. שמורת הטבע היפייפיה והירוקה המכילה מקורות מים רבים, צמחיה עשירה וחוויית יערות מרתקת. בשמורה ניתן להגיע למספר אזורים ומקומות מעניינים כגון יער העננים, פארק קורי צ'אנצ'ה, גן החיות, סיור קפה בסנטה אלנה, פארק עמק אסקונדידו, הליכת גשרים מעץ בלב היער, טרזן עצים, חוות הפרפרים, טיפוסי עצים, צפיה בבעלי חיים ממיני סוגים, קאנופי זיפ-ליין (אומגה) בצמרות העצים וסופרמן, סיורי לילה בג'ונגל עם טיפוס על עץ פיקוס גבוה במיוחד ולצפות בשקיעה.

סנטה תרזה - עיירה קטנה הממוקמת כ- 150 ק"מ ממערב לעיר הבירה סן חוזה. כמו כפרים אחרים לאורך החוף בחצי האי ניקויה, סנטה טרזה התחילה ככפר דייגים נידח, שהסתמך על חקלאות, חוות בקר, ודיג. כיום, תיירות היא מקור ההכנסה העיקרי של רוב המשפחות בעיירה. יש בעיירה בתי ספר לגלישה מהטובים וכן אטרקציות רבות כגון: צלילה ושנירקול, דאייה, חופי הגלישה המרהיבים שלה - פלאיה כרמן, בננה ביץ וחוף סנטה תרזה, חוף פלאיה מל פאיס שנמצא 10 דקות נסיעה ובשעת השפל נותרות בריכות שחייה קטנות, השכרת טרקטורונים, טיול למפלי מונטזומה, רכיבה על סוסים, תחרויות דייג מקצועי, שיעורי יוגה, טיולי רכיבת אופניים, סיור לאי הצבים איסלה טורטוגה, קאנופי - אומגות העצים, שייט בקייאק, צפיה בשקיעות מהיפות ביבשת. ניתן לקחת שיט לחאקו .

תמרינדו - בעברה זו היתה עיירת דייגים שקטה וקטנה על חופי האוקיינוס השקט, תמרינדו גדלה עם השנים והפכה לעיירת החוף הפופולרית ביותר בקוסטה ריקה. תמרינדו מציעה את כל מה שאתם מצפים מעיירת חוף שוקקת: חופים נהדרים, גלים מושלמים לגולשים, מסיבות עד השעות הקטנות של הלילה, סצנה קולינרית מצוינת וכמובן אווירה מלאת אקשן וכיף. תוסיפו לזה את הטבע המדהים שמסביב, הכולל את השמורה הימית לאס באולס, ותקבלו יעד שמציע הכל מהכל

קונפי-אומגה ביער עננים קוסטה ריקה
קונפי-אומגה ביער עננים קוסטה ריקה

פלאיה קונצ'אל - כ-20 דקות נסיעה צפונית מתמרינדו נמצא חוף קונצ'אל שנחשב לאחד החופים היפים בעולם.חוף גן עדן.

איי קטלינה - נמצאים מערבית לתמרידנו וניתן להגיע אליהם בשיט של כ–35 דקות מתמרינדו. אלו 20 איים שנוצרו מסלעים וולקנים. האיזור נחשב לגן עדן לצוללים, צפיה בחיים התת ימים, דגים אקזוטים, כרישים, צבי ים, קיפודי ים תמנונים ועוד. תקופת הצלילה הצלולה ביותר היא בין ינואר למרץ.

מונטזומה - עיירה קטנה השוכנת על חוף הים ומציעה בעיקר רוגע, גלישה וחוויות יוגה ומדיטציה. רצועת החוף באיזור העיירה ברובה סלעית אם כי יש גם מספר חופים חוליים שמתאימים לגלישת גלים. לאורך החופים נגלה מפרצים בתולים ויפיפיים עם חול לבן וצבע מים כחול עז .בנוסף, האזור מציע טיולי הליכה קצרים לאורך החוף, טיול הליכה למפל המפורסם “מונטזומה” או ביקור בפארק Cabuya שנמצא כחצי שעה נסיעה מהעיירה.

האי סן לוקאס - ממוקם צפונית 6 קילומטר מהנמל של פונטה ארנס ושיט של 40 דקות יביא אתכם אליו. באי תמצאו כלא שמזכיר מאוד את אלקטרז והסיפורים על כליאת האסירים שם מסמרות שיער.בקרו בשמורת הטבע סן לוקאס בה תמצאו בעלי חיים לרוב.

חאקו - עיירת הגלישה הפופולארית אשר שוכנת במערבה של המדינה לצד חופי האוקיינוס השקט. בעיירה הלוהטת תוכלו לבצע גלישת גלים, קייט-סרפינג, בתי ספר לגלישה והשכרת ציוד, טיול בחוף חאקו המתויר, יציאה לפורה ויסה שמורת הטבע הירוקה, סיור מפלים, סיור קרוקודילים, ןלבקר בחופים היפים - פלאיה לינדה ופלאיה הרמוסה.

מנואל אנטוניו - עיירת גן עדן עוצרת נשימה במערבה של המדינה בסמוך לעיירה קפוס. העיירה מפורסמת בזכות הפארק הלאומי והחופים המרהיבים. הפארק הוקם בשנת 1971, מהווה את אחת משמורות הטבע היפות ביותר בקוסטה ריקה ומעין גן עדן לחובבי בעלי החיים והטבע הבתולי. בשמורה ניתן למצוא חופים מרהיבים לצד יער גשם וג'ונגל פראי המהווים בית לשלל בעלי חיים וכ- 360 מיני ציפורים. וכל זאת בשטח של – כ- 6 קמ"ר

דומיניקל - עיירת גלישה יפה ושקטה. ניתן לבקר במפלי נאויאקה היפים במדינה לצאת למסלול הליכה של 4 ק"מ. אם תרצו לגלוש לכו לחוף דומיניקליטו שם תוכלו לשכור גלשנים. תמצאו גם שוק מזכרות גדול.

אוביטה - עיירה הסמוכה לדומיניקל. במרחק נסיעה של כ-20 דק' תגיעו למפל קסקאדה אל פאבון בתרגום מילולי

זהו - "מפל הדגדדגן" שמו ניתן לו בשל אבן שתקועה בו ומדמה מראה של איבר המין הנשי .בקרו גם בחוף זנב הלוויתן שלו מראה ייחודי של שני מפרצים המדמים זנב לוויתן בזמן השפל.

הפארק הלאומי קורקובדו | פוארטו חימנז | דרייק ביי - פוארטו חימנס היא עיירה שקטה המשמשת נקודת יציאה לפארק הלאומי קורקובדו, עם חופים מהרהיבים וריזורטים מפוארים. הפארק הלאומי קורקובדו הוא גן עדן אמיתי לאוהבי הטבע, הנשיונל גאוגרפיק הגדיר אותו כמקום עם הגיוון הביולוגי הגדול בעולם. בקורקובדו תמצאו סיורים עם צפייה בבעלי חיים - קופים, חזירי בר, טפירים, קרוקודילים קטנים, איגואנות, ציפורים במגוון סוגים, ייתכן ותוכלו לראות פומות אבל זה רק עם מזל. סיור בנהר הצף Florating Rio Claro . מומלץ לשכור מדריכים לשמורה .

פוארטו לימון - עיר נמל גדולה שמשמשת נקודת מעבר לטורטוגרו. במקום מרכז להצלת יגוארים ועצלנים.

פארק טורטוגרו (Tortuguero) הוא שילוב יוצא דופן של יער, ים, נהר ודרכי מים עם חוף קריבי, שאליו באים אלפי צבי ים לחפור בחול ולהטיל את ביציהם. הצב המיוחד והמעניין ביותר הוא הצב הירוק הגדול, שמשקלו בין 140 ל-150 ק”ג. צב זה מצוי בסכנת הכחדה, וחוף טורטוגרו הוא בין אתרי ההטלה הבודדים שלו בחצי הכדור המערבי.

הפארק כולל יערות גשם ענקים, תעלות, מערכות אקולוגיות, 36 קילומטר של חופים ו-6 מינים שונים צבים כולל סוגים בסכנת הכחדה.

צמח הקקאו בחווה בקוסטה ריקה סן רמון
צמח הקקאו בחווה בקוסטה ריקה סן רמון

פוארטו וייחו – עיירת הגבול בדרום המדינה לצד החוף הקריבי המשמשת גם כמעבר לפנמה. בין תושבי החוף הקריבי של קוסטה ריקה שחומי עור רבים, צאצאי עבדים שהובאו למטעי הבננות בסביבה, בעיקר מג’מייקה, במאה ה-19. הם משמרים תרבות מיוחדת, ובין השאר דיאלקט של השפה האנגלית. כמו כן רצועת החוף בין העיירה “פוארטו ויאחו” ועד “פונטה אובה”, מתאפיינת במפרצים וחופים קטנים ומדהימים, עם חול לבן וצבע מים כחול עז, ותוכלו למצוא בה אטרקציות רבות .

מזג האוויר בקוסטה ריקה

בקוסטה ריקה יש שתי עונות שנה – עונה גשומה ועונה יבשה, זאת בשל קרבתה לקו המשווה. האקלים חם ולח כל השנה, החודשים הטובים ביותר הם דצמבר עד מאי כולל. בחודשים מאי עד נובמבר ישנה עליה בגשמים. וגם אז, הגשם באיזור זה מגיע לזמנים קצרים. יכולים להיות ימים שלמים בלי גשם בכלל ויכול להיות שבוע שלם שבו תתקלו בגשם.

מטבע

המטבע המקומי של קוסטה ריקה נקרא קולון- על שמו של קולומבוס מגלה הארצות שגילה אותה במאה ה- 16.

איסור עישון במרחב הציבורי

החוק במדינה אוסר על עישון במקומות ציבוריים כגון פארקים, אצטדיונים, בתי מלון, חופי הים ועוד. עבירה על החוק תוביל לקנס כספי, לכן שאלו מקומי לפני שתדליקו סיגר/סיגריה.

אשרות כניסה

אין צורך בויזה אולם יש למלא אשרת כניסה מראש לישראלים הנכנסים לקוסטה ריקה עם פרטי המלון או הבית בו תשהו וכן כרטיס יציאה

מידע חשוב

שגרירות ישראל בקוסטה ריקה(סן חוזה) השגרירות פתוחה משני עד חמישי בין 9:00 ל-12:00. Edificio Centro Colon Paseo Colon - Calle 38 טלפון:22216444 506 פקס: 22570867 506 אי מייל: info@sanjose.mfa.gov.il

מקווה שנהנתם - ענת גרוס לאור היא מדריכה וותיקה בקוסטה ריקה. לטיול הקרוב או בכל שאלה שלחו הודעה לווצאפ בקישור: http://bit.ly/3VurjTf או בטלפון 05322780730 קוסטה ריקה אטרקציות ומקומות


פורה וידה" שפירושו - "חיים טהורים"
פורה וידה" שפירושו - "חיים טהורים"

גשר תלוי ביער העננים בקוסטה ריקה
גשר תלוי ביער העננים בקוסטה ריקה

כל הזכויות שמורות@Anat gross laor

קוסטה ריקה טיול בהדרכת ענת גרוס לאור
טיול נשים בקוסטה ריקה בהדרכת ענת גרוס לאור

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page