top of page

סיור ב"סלאמס" של דלהי - סנג'אי שבהודו

עודכן: 7 באפר׳

בכל רחביי הודו יש שכונות המוגדרות כ"סלאמס" – או שכונות עוני . באיזורים הללו לא מטיילים לבד , מומלץ לשכור את שירותיו של מדריך מקומי ורצוי מאוד שיהיה אמין עם המלצות .

סלאמס" של דלהי - סנג'אי
סלאמס" של דלהי - סנג'אי

"הסלאמס" של הודו הוא שכונת סנג'אי, התחושה בכניסה מעט מאיימת, בגלל תחושת הצפיפות ובליל הריחות המתערבלים יחד באוויר: ריחות עשן , שמן שרוף ,בישולים, צואת פרות ותעלות הביוב הזורמות פתוחות בצידי הרחובות.זוכרים את הסרט "נער החידות ממובאי" , אז זה בדיוק כך .הכל מכה בך בן-רגע. אבל אחרי שעוברים את שלב "ההסתגלות", נכנסים לתוך עולם תרבותי מרתק שסביר להניח שמעולם לא ראינו.

מחזור בגדים

בשכונות האלו בתי מלאכה קטנים רבים בהם יתפרו לך או לחברות גדולות כל מה שתרצו.

שכונת סנג'אי מחזור בגדים
שכונת סנג'אי מחזור בגדים

אפילו העתק שמלה "גוצ'י" ראיתי שם. את שאריות הבד שומרים בתוך שקים גדולים ונשים וילדים מהשכונה עוסקות במיון השאריות לפי צבעים וסוג הבד לטובת מחזור ויצירת בדים ובגדים חדשים. שום דבר לא הולך לאיבוד . תארו לכם כמה אקולוגי היה בעולם שלנו אם כלם היו נוהגים כך.

ממחזרות הבגדים עובדות במשך שעות, לעיתים עם תינוק במנשא, בעבור שכר השכר החודשי של כ – 300 שקלים, ועדיין הן מרגישות ברות מזל, לרבות נשים ממקומות סמוכים המנסות את מזלן להתקבל ולזכות במשרה.

רוכל הלחמים ומכין הפורי

פורי הוא אחד מסוגי הלחם ההודים , זו מעיין פחזנית מטוגנת ממולאת בתפוח אדמה וחומוס . בכל פינה תראו את הרוכלים הללו . שמנוני מאוד אבל טעים וחריף מאוד .

ג'לבי ממתק רחוב טעים
ג'לבי ממתק רחוב טעים

ביתי הקפה - או צ'אי פוינט

של השכונה מגישים לרוב רק צ'אי הוא תה עם חלב חם ותבלינים מטריפי חושים . בהודו זו מיומנות שדורשת כמה שלבים. הצ'אי יוצא קרמי וטעים מאוד .

מים ומקלחות – כדי לזכות במים זורמים צריכים התושבים להגיע לכניסה של השכונה , שם ישנם מספר רוכלים שממלאים מיכלי מים ריקים ומוכרים אותם. אם אתם תיירים בהודו תשתו אך ורק מים מינרלים שסגורים היטב

עוגיות החמאה האולטימטיביות

מאחר ובסנג'אי החשמל זורם כשמתחשק לו , התפתחה תרבות בישול על אש . זהו ברביקיו שכולו עוגיות. הטעם שלהן מעט מעושן ושונה ושווה לנסות.

סלאמס" של דלהי - סנג'אי
סלאמס" של דלהי - סנג'אי

רופא הסלאמס

זה לא רופא אמיתי אבל עושה את העבודה עבור התושבים . הם מאוד נחשבים . חלוק לבן, מזרק ומבט חשוב והינה אתה רופא . אבל מאחר והם מכירים טוב יותר מכולם את תנאי המקום , התרופות שלהן יעילות מאוד לתושבים . לכם לא מומלץ לנסות .

ובתוך כל הכאוס המסודר הזה ,תעלות הביוב הפתוחות , מפעלי היזע הרבים . ראינו אנשים יפים ומטופחים ומחייכים כמו שרק ההודים יודעים . חוויה שווה מאוד

למעוניינים להצטרף לטיול בהדרכת ענת גרוס לאור עם כל הנוחות והחוויות , בקבוצה קטנה ואיכותית התקשרו 0522780730 .https://www.laortravels.com/


מוכרת בוטנים הודית
מוכרת בוטנים הודית

סיור ב"סלאמס" של דלהי - סנג'אי שבהודו

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page