top of page

איה נאפה שבקפריסין

עודכן: 7 באפר׳

אייה נאפה היא עיירה תיירותית באי קפריסין למי שצעיר בגילו, ברוחו ובנפשו .

 האי אייה נאפה שבקפריסין
האי אייה נאפה שבקפריסין

במרחק טיסה של פחות משעה נמצא אי קטן ושובב- קפריסין / אייה נאפה נמצאת בצד היווני המפותח וכולה חופים ואווירת חופש שמחה.

 האי אייה נאפה שבקפריסין
האי אייה נאפה שבקפריסין

גיאוגרפית מאוד קרוב לישראל אבל כשנכנסים לעומק החקירה מגלים שאיה נאפה דווקא רחוקה מאוד בהוויתה מישראל ומהשגרה שאליה כולנו רגילים. זו עיירת נופש , שבשנים האחרונות היא מותגה בעיקר לצעירים, אך יכולה בהחלט להיות יעד אטרקטיבי ומהנה עבור משפחות עם ילדים ולמי שמחפש חופשת שמש באווירה צעירה ותוססת . מי שהגיל הוא רק מספר עבורו ישתלב ויהנה מאוד בגן העדן הזה.

היסטוריה של אייה נאפה

השם אייה נאפה מקורו במנזר מהתקופה הוונציאנית הממוקם בסמוך לכיכר העיירה , שהיא כיום מרכז המועדונים והבילויים של המקום. המילה "אייה" ביוונית משמעותה קדוש והמילה "נאפה" - עמק מיוער, בעבר האזור כולו היה מכוסה ביערות עבוטים.

בעיירה תוכלו לראות כנסיות ואתרים קדושים רבים לצד אתרי בילויי רבים. עד שנת 1790 האזור היה כנראה לא מיושב, החלוצים של אייה נאפה הגיעו מסלוניקי שביוון. סיפור חשוב בפולקלור המקומי הוא על צייד מקומי שמצא במערה פסל קדוש של הבתולה מריה, דמות שהפכה לאייקון חשוב במקום ונקראת אף היא אייה נאפה.

 האי אייה נאפה שבקפריסין
האי אייה נאפה שבקפריסין

גיאוגרפיה של האזור

נופש באייה נאפה כולל רצועת חוף קסומה, שבה חופים לבנים טהורים ועמוסי פעילות תיירותית, העיירה נמצאת בצד המזרחי של חופה הדרומי של קפריסין, מעט דרומית לעיר פמגוסטה שהיא בירת המחוז של איה נאפה.

תיירות החופים והמסיבות באייה נאפה

בשנים האחרונות ממשלת קפריסין היוונית משקיעה בפיתוח האזור. נופש באייה נאפה הוא בחירה של מיליוני תיירים ממדינות שונות . החופשות באזור מאופיינות בנופש בחופי הים המשובחים של העיירה, מלונות רב גוניים המציעים חבילות של הכל כלול, פעילויות ספורט מים רבות וכמובן מסיבות במגוון אדיר של מועדונים וברים. אין ספק שמוקד המשיכה העיקרי של העיירה בשנים האחרונות מתמקד הרבה יותר במסיבות, ריקודים ובילויים . ניתן למצוא מועדוני ענק בסגנון דאנס ברים שיש בישראל, ברים קטנים יותר וכמובן שגם מסעדות ובתי קפה לבילוי רגוע יותר או לארוחה לפני היציאה לריקודים. הקולינאריה היא ים תיכונית טיפוסית ועם שמן הזית מהמשובחים שיש במזרח התיכון .

אטרקציות באיה נאפה
אטרקציות באיה נאפה

אבל אם נודה על האמת אז נופש באייה נאפה מוקדש בעיקר לבילוי בים ובחוף, רוב המלונות נמצאים על החוף או בקרבתו. החוף הפופולארי ביותר באזור הוא ניסי (Nissi) שבו נופשים בעיקר תיירים צעירים ובקיץ הוא הופך צפוף מאוד. חוף פופולארי נוסף הוא חוף הנמל/ לימנאקי שהוא אחד הארוכים בקפריסין ומתאים יותר למשפחות עם ילדים. החופים באייה נאפה נקיים ומתוחזקים היטב.

Ayia Napa קולינאריה
Ayia Napa קולינאריה

אז צאו לנוח כי זה כיף ויחסית זול לעומת ישראל . אנחנו אוהבים מאוד לשכור מבעוד מועד וילה על חוף הים ולהנות מהשקט והסערה גם יחד .

הכותבת: ענת גרוס לאור מדריכה מקצועית ביוון לפרטים 0522780730





  • .

Ayia Napa חוף למנוחה ב
Ayia Napa חוף למנוחה ב

איה נאפה שבקפריסין




פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page