top of page

מונטנגרו 9 אטרקציות מרכזיות בילויים וקניות

עודכן: 7 באפר׳

מונטנגרו היפה היא פנינת תיירות מתחדשת ומפתיעה בריביירה האדריאטית. עיירות קטנות וציוריות מקשטות את קו החוף ויוצרות מראה פסטורלי קסום. אל מול קו החוף מתגלים "ההרים השחורים" (משמעות השם מונטנגרו) .צאו לטייל בסמטאות העתיקות, ארמונות, מבצרים ובמרחבי הטבע ובסופו של כל יום תוכלו לבלות באחד מבתי הקפה המיוחדים של העיר העתיקה. טיול למונטנגרו יכול להיות משולב בהחלט עם דוברובניק שבה לרוב נוחתים .כאן תקראו כל מה שרצוי ואפשר לראות ולעשות במונטינגרו.

מונטנגרו פנינה לחוף הים האדריאטי
מונטנגרו פנינה לחוף הים האדריאטי

9 אטרקציות מומלצות במונטנגרו

קוטור - העיירה העתיקה קוטור שוכנת על קו החוף המיוחד של מונטנגרו ומושכת אליה תיירים רבים. יש בה מסעדות ובתי קפה, חנויות וגם כנסייה יפה ומגדל שעון. מפרץ קוטור הוא מפרץ מיוחד אשר מצידו האחד חופים חוליים, וצדו האחר מוקף בהרים מיוערים וירוקים. ואם הגעתם לעיירה, אל תפספסו את עיירת הנמל השקטה פראסט השוכנת בסמוך למפרץ.

מונטנגרו קוטור
מונטנגרו קוטור

הפארק הלאומי דורמיטור - שמורת הטבע העצומה מכילה מגוון מרשים של אטרקציות ונופים. את השמורה מעטרים הרים גבוהים, בהם ההר הגבוה במונטנגרו המגיע לגובה של כ- 2500 מטרים, אגמים, יערות, מפלים, וגם נהר שוצף - נהר הטארה הזורם בתוך קניון עמוק. הנהר הוא יעד מבוקש לחובבי הראפטינג והאקסטרים, ומעליו אומגת red rockהחוצה את קניון הנהר. מומלץ לביקור עם הילדים.

יער ביוגראד - יער יפהפה הנחשב לאחד היערות הגדולים באירופה. זהו יער צפוף הכולל שפע של צמחיה ובעלי חיים, וגם נהרות החוצים אותו לאורכו ולרוחבו. ברחבי היער יש מגוון מסלולי הליכה ארוכים וקצרים.

אגם סקדאר - אגם סקדאר הוא האגם הגדול ביותר בשרשרת האגמים של הבלקן. האגם הוא גן עדן לציפורים ויש בו באופן קבוע סוגים שונים של ציפורים נדירות, עופות מים ובעלי חיים נוספים. האגם הגדול מוקף הרים בהם שוכנים כפרים ציוריים, כרמים ויקבים. כדאי לשלב ביקור באגם עם טיול ביקבים ובכפרים בסביבה.

מנזר אוסטרוג - המנזר העתיק שוכן מצפון לעיירה קוטור, בגובה של קרוב ל- 1000 מטרים מעל פני הים. המנזר החצוב בסלע הוא מחזה מדהים שנחשב להישג אדריכלי יוצא דופן. מהמנזר נשקף נוף - מרהיב ביותר אף הוא - של ההרים והעמקים שבאזור.


מונטגרו אטרקציות
מונטגרו אטרקציות

בודבה- השוכנת על קו החוף, היא מרכז התיירות , הבילויי והקניות של מונטנגרו. היא מוקפת בחופים זהובים קסומים

ופארק מים גדול שילדים אוהבים מאוד.

קניות - מונטנגרו היא בעיקר מדינה של טבע, כפרים ועיירות, אבל יש בה שווקים אותנטיים בעיירות ובכפרים, תמצאו בעיקר מזכרות, עבודות יד ואמנות מקומית.

חיי הלילה- של מונטנגרו מתרכזים באזור החוף המתויר ובעיקר בבודבה וקוטור. אם במגה בילוי תחשקו, בעיירה קוטור שוכן מועדון "מקסימוס" - 3,000 בליינים, 8 עמדות בר, אורות נוצצים, ומוסיקה של מיטב התקליטנים באירופה.

קולינאריה - רוב המסעדות במונטנגרו מגישות אוכל פשוט, טעים ומשביע. הלחם המונטנגרי נפלא ורק ממנו אפשר לאכול בלי סוף. הוא לבן, רך ומעט שמנוני והולך מצוין עם מנת הדגל של המטבח המקומי שנקראת "פעמון הטלה". מדובר בבשר טלה שנצלה על גבי פעמון ברזל לוהט וטעמו גן עדן, טוענים חובבי הבשר. עוד מטעמים מסורתיים שהתחבבו עלינו במיוחד היו קדרת בשר מלאה בכל טוב שמזכירה קצת גולאש, גלילי בשר מעושן ממולאים בירקות, מאפה עסיסי של בצק עלים ממולא בבשר שנקרא... פיתה(Pita), ולקינוח - סופגניות שמנמנות ונוטפות דבש שנקראות פריגניצה (Priganice), ואפשר לקבל אותן גם בגרסה מלוחה. פינוק אמיתי.

ולסיום האי סווטי סטפן (Sveti Stefan), אחת מנקודות הציון הנחשקות. מדובר באי קטן ואתר נופש יוקרתי, עם בתי אבן נאים, שהחל את דרכו במאה ה-15 ככפר דייגים קטן והתפתח לכפר גדול ומשגשג. בשנות השישים פונו תושביו והוא הוסב למלון מפואר עם חוף ים פרטי. המלון מארח מדי שנה את העשירים והמפורסמים בעולם, ורשימת המי ומי שהתארחו בו כוללת בין השאר את השחקנים סופיה לורן, בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי (בתקופת הזוהר שלהם כבני זוג), הזמרת מדונה, השחמטאי בובי פישר ואחרים.

הכותבת: ענת גרוס לאור מדריכה וותיקה במונטנגרו לפרטים 0522780730


מונטגרו אטרקציות
מונטגרו אטרקציות
מונטנגרו נוף מראשי ההרים השחורים
מונטנגרו נוף מראשי ההרים השחורים

מונטנגרו 9 אטרקציות מרכזיות בילויים וקניות


פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page