top of page

גיאורגיה מסלול טיול 5 ימים

עודכן: 7 באפר׳

גיאורגיה היא מדינה בה הזמן עמד מלכת . שווקי רחוב ססגוניים, אנשים מסבירי פנים ומקום שבו לשקל יש ערך רב, טבע פראי על טירות שנטועות כך בנוף. אז צאו לחוויה.

טיביליסי בירת גיאורגיה
טיביליסי בירת גיאורגיה

קצת על המסלול

יום 1 - טיסה מנתב"ג לטביליסי נטוס טיסת בוקר לגיאורגיה , נתמקם במלון שלנו ונצא למסע בטיביליסי

נבקר בסמטאות העיר העתיקה , שהיא מבוך של סמטאות צרות עם מבני עץ שמרפסותיהם מחוברות, כך שהשכנים יכולים להיכנס זה למרפסת של רעהו, עדות טובה להכנסת האורחים

ככר החירות נחשבת ללב הפועם של טביליסי ,הכיכר מוקפת במבני ציבור, דוגמת בית העירייה, ונערכים בה כינוסים פוליטיים ואירועי מחאה /נבקר בית הכנסת העתיק ואם הזמן יאפשר נעלה ברכבל למצודה נריקאלה הנחשבת לנקודה אסטרטגית קדומה של העיר.

לינה בטיביליסי

הדרך הצבאית גיאורגיה
הדרך הצבאית גיאורגיה

יום 2 בורג'ומי לאחר ארוחת הבוקר נצא לבורג'ומי, עיירת מרפא, המוכרת בעיקר בזכות המים המינראליים המפורסמים, שנובעים בה – שנחשבים לבעלי סגולות רפואיות בורג'ומי נמצאת בתוך עמק פטוראלי ירוק עד האופק, ולאורכה עובר נהר שלאורכו עובר הכביש הראשי , נמשיך בנתיב היוצא מהעיירה ומוביל לפארק הלאומי בורג'ומי-חראגאולי. אמנם האזור המקיף את העיירה הקטנה הוא יפהפה בפני עצמו, ויש בו גם פארק פורח ורחב ידיים עם מסלולי הליכה ומתקני שעשועים. הפארק הלאומי בורג'ומי-. הוא אחד מן הפארקים הלאומיים הגדולים באירופה, הכולל שישה מחוזות מנהליים המשתרעים מעיירת הנופש בורג'ומי לעיירה חרגאולי. השטח הכולל של הפרק הוא מהווה 7.6% מהשטח הכולל של גיאורגיה. הייחוד של הפארק הלאומי הוא הגיוון באזוריו הגיאוגרפיים והאקולוגיים, הנופים, האתרים ההיסטוריים והחי והצומח העשירים.


טיביליסי
טיביליסי

יום 3 מצ'חטה - גורי- אופליסציחה לאחר ארוחת ההבוקר ניסע אל מצ`חטה, בירתה העתיקה בת 3,000 השנה ומרכזה הרוחני של גיאורגיה. נבקר במנזר ג'ווארי, הבנוי על גבעה בשולי מצ'חטה. נמשיך לגורי, בה נולד שליטה לשעבר של ברית המועצות, יוסף דז`יגשוילי סטאלין. נבקר במוזיאון סטאלין שנבנה לכבודו ונבין את המושג “פולחן אישיות”. נמשיך לאופליסציחה אתר פולחן קדום, כאן עברה "דרך המשי" המפורסמת.

צ'ורצ'חלה - ממתק גיאורגי
צ'ורצ'חלה - ממתק גיאורגי

יום 4 טיביליסי

לאחר ארוחת הבוקר ניסע לשוק הענק "לילו שוק" . שמכיל כל דבר שעולה בדעתכם ובמחירים זולים מאוד .נקנה גבינה גיאורגית מפורסמת בשם סולוגוני,

נמשיך לרכבל ממנו נעלה לתצפית על העיר במטחי פלאטו , אמא גיאורגיה . משם נמשיך לעבר גשר השלום ונחצה את שוק הפשפשים הססגוני . ונסיים בקפה וחצאפורי בשדרות רוסטובלי המפורסמות וגדושות החנויות. נחזור למלון ונתארגן לארוחת ערב במסעדה עם הופעה פולקלור גאורגית אוטנטית

גבינות גיאורגיות בשוק לילו
גבינות גיאורגיות בשוק לילו

יום 5 לילו שוק טיביליסי וטיסה חזרה נצא לסיור רגוע בעיר העתיקה לטעום חינקילי וצ'ורצ'לה שאין כמותם . ואז התארגנות וטיסה לארץ .

ענת גרוס לאור מדריכה וותיקה בגיאורגיה . בכל שאלה או הצטרפות לטיול שלנו התקשרו 0522780730


חינקילי מאכל גיאורגי
חינקילי מאכל גיאורגי


גבינה גיאורגית סולוגוני
גבינה גיאורגית סולוגוני

חצ'פורי
חצ'פורי



כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור@anat gross laor



גיאורגיה מסלול טיול 5 ימים




פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page