top of page

הערבה חצבה אטרקציות מסלול טיול

עודכן: 7 באפר׳

פעם היינו נוסעים לאילת ועל הדרך עוברים בערבה , היום הערבה והדרך אליה שופעים במקומות מדהימים שאפשר להתארח ולטייל בהם. יש בה שלל מקומות לינה , החל מחאן וכלה בצימר מפנק, שפע אטרקציות שהטובות בינהן מגיעות ממש בחינם .

זהו מסלול טיול ליום אחד ממרכז הארץ אל הערבה וכל מה שבדרך כולל מקומות לינה מומלצים .

חוות צברי אורלי – דימונה

אוהבים צבר או סברס בלשון העם? באמצע המדבר בקצה רמת הנגב הקים היזם נועם בלום חוות צברים מהיפות שראינו . עם השנים פותחו זנים רבים של צבר . מומלץ לתאם סיור בחווה , ולבקר במרכז המבקרים ובחנות , לטעום ולשמוע הסברים על הסביבה וכמובן על הצברים הישראלים.

עין פלוטית

עין פלוטית או המעיין הניסתר , הוא מעיין קטן הנובע בין עצי תמר גבוהים. במרחק קצר מכביש מס' 2499, בסמוך לפארק אמציהו , נחבא לו מעיין קטנטן ונעים . מהחניה צעדו מטרים בודדים ותגיעו למעיין. המים לא עמוקים אולם הירידה תלולה מעיין מדרגה משופעת .לצידי הבריכה עצי תמר בר מרשימים. לפעמים תוכלו לראות במעיין דגיגים זעירים הנקראים - נאווית ים-המלח ומעריכים שזהו מין הדג הנמצא בבריכה זו. משם המשיכו בנסיעה של כ- 4 ק"מ ותגיעו לפארק אמציהו.

פארק אקולוגי נחל אמציהו

אטרקציה תיירותית חדשה היא פארק אמציהו. הפארק הוקם על חורבות בסיס צבאי.במקום שלל בריכות שכשוך שממלאים בהן מים צלולים בכל יום, ובערב מרוקנים לטובת השקיית מטע התמרים הקרוב,גם מהנה וגם אקולוגי , כך לא מבזבזים מים והמטיילים מקבלים מים צלולים בכל יום . במקום יש שולחנות פיקניק ועצים שעושים צל. חוויה של כמה שעות לכל המשפחה .

פארק אמציהו
פארק אמציהו

מושב חצבה

אנחנו בחרנו ללון בחאן שנקרא ראס השיטה במושב חצבה , זהו מתחם של אוהלים ממוזגים במתחם ענק ביינות עצי תמרים שמאובזר עד לפרט האחרון . אחרים בחרו בצימרים מאובזרים במקום שנקרא שבילים במדבר .

סיור לילי במדבר

הזמנו מבעוד מועד מבית ספר שדה חצבה סיור עששיות לילי . יצאנו בשעה היעודה בשיירת מכוניות לעומקו של המדבר . צעדנו בשבילי המדבר כשבידינו עששיות קסומות . עצרנו מידי פעם וקיבלנו הסבר מפורט על בעלי החיים , כוכבים , גיאוארפיה וגיאוולוגיה של המדבר . היה קסום . שווה לכל גיל

הערה : ניתן להזמין סיורים שונים ממדריכים שונים . עשו חקר שוק

טיול עששיות לילי מדריך מבית ספר חצבה
טיול עששיות לילי מדריך מבית ספר חצבה

קומזיץ בראס השיטה

ברחבי הארץ ניתן להבעיר אש רק במקומות יעודיים . במתחם ראס השיטה שבחצבה יש איזור בו ניתן לרכוש שק עצים למדורה, כסאות מסודרים במעגל סביב בור ייעודי למדורה . ישבנו לנו עד לשעות הקטנות , סיפרנו צ'יזבטים מפחידים , אכלנו פיתות ותפוחי אדמה על המדורה , והרגשנו על גג העולם .

קרקולוקו – חוות תנינים – עיר אובות

לאחר לינת לילה מפנקת וארוחת בוקר שבישלנו ביחד במטבח המאובזר של המקום . יצאנו לדרכנו חזרה הביתה. עצרנו בחווה שממוקמת קילומטרים בודדים ממושב חצבה . היא פתוחה לביקור וסיור מודרך בנושא התנינים. בסיור המודרך ניתן לראות את התנינים ממש מקרוב, מהגדולים שאורכם מגיע כמה מטרים ועד לתנינים הצעירים. תוכלו לראות ביצי תנין באינקובאטור ותנין "תינוק". הכניסה עולה כסף ורצוי לתאם מראש .

הערות : את כל המקומות תוכלו למצוא בוויז או בגוגל מפות , סיורים מבית ספר שדה זולים לעומת סיורים פרטיים

הצטיידו תמיד עם הרבה מים

הכותבת: ענת גרוס לאור מדריכה וותיקה בכל שאלה התקשרו 0522780730

הערבה חצבה אטרקציות מסלול טיול


שבילים במדבר , ארוחה שבישלנו ביחד
שבילים במדבר , ארוחה שבישלנו ביחד










פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page