top of page

הטאג' מהאל שבהודו מקדש לאוהבים

עודכן: 9 באפר׳

מקדש של אהבה זהו הטאג' מהאל שבהודו.

סיפור אהבה בין בעל לאישתו המתה זהו הטאג' מהאל -"כתר הארמון" שבעיר אגרה בהודו, הוא סמל האהבה הנצחית שבנה קיסר האימפריה המוגולית שאה ג'האן כדי להנציח את אשתו השלישית והאהובה, ארג'ומנד באנו בגום, שנקראה מומתאז-מהאל.

מקדש של א הבה זהו הטאג' מהאל שבהודו. סיפור אהבה בין בעל לאישתו המתה זהו הטאג' מהאל -"כתר הארמון" שבעיר אגרה בהודו, הוא סמל האהבה הנצחית שבנה קיסר האימפריה המוגולית שאה ג'האן כדי להנציח את אשתו השלישית והאהובה, ארג'ומנד באנו בגום, שנקראה מומתאז-מהאל.
הטאג' מהאל שבהודו

בשנת 1631 בגיל 38 מתה מומתאז לאחר לידת בתם. בסמוך למותה היא הספיקה לבקש מבעלה הקיסר שינציח את אהבתם הגדולה שתיזכר לדורי דורות. בשנות ה- 80 אונסק"ו בחרו בו כאתר מורשת עולמית ובשנת 2007 הוא הוכר כאחד משבעת פלאי תבל. תארים המוסיפים לו כבוד רב בעולם.

מומלץ להגיע בשעות האור ולבקר גם בטירת "אגרה האדומה" , שמה נ גזר מאבני החול האדומות מהן בנויה החומה הכפולה שמקיפה את הטירה.

ביקור מרגש במקום קסום שמעורר יראה לנוכח הגודל ועוצמת האהבה .

הטאג' מאהל שבאגרה הודו בשקיעה
הטאג' מאהל שבאגרה הודו בשקיעה

אדריכלות המבנה

המבנה הוא בניין סימטרי המתוכנן בשלמות ובכל מקום במבנה ומחוצה לו מורגשת שלוות גן עדן. בחוץ תוכלו להלך לאורך הבריכה לצד המזרקות הנשקפות במים הצלולים. הגן משופע שבילים ומזרקות, נקודות תצפית לעבר הנהר ובריכות נוי.

הקבר מצויר בצורה מלבנית והמעבר אליו דרך שערים עם קשות ומגדלי אבן שיוצרים מראה של תמונה. הקבר שוכן בקצה הצפוני של המתחם המונומנטלי עם מרחבים ירוקים, תקרה מעוטרת במוטיבים פרחוניים ואריחי ריצוף בעל אלמנטים גיאומטריים.

הכיפה החיצונית של הטאג' מהאל מגיעה לגובה של 44 מטר גובה והיא נחשב להצלחה טכנית יוצאת מהכלל לאותה תקופה ובכלל.

ממולץ לבקר במקום גם בעת הזריחה, בשקיעה ובירח מלא – זמנים בהם האזור נראה רומנטי ומרהיב. בכל מקרה, רצוי לבקר בין החודשים אוקטובר עד מרץ אז מזג האוויר נעים יחסית. יש להגיע בלבוש צנוע ולכבד את המקום.

ניתן לקחת מונית מדלהי , זו נסיעה של כ – 3 שעות.

לטיול מאורגן בהדרכת ענת גרוס לאור או בכל שאלה התקשרו 0522780730


הטאג' מאהל שבאגרה הודו
הטאג' מאהל שבאגרה הודו

הטאג מאהל המצודה האדומה הבנויה מאבן חימר ולכן אדוממה
הטאג מאהל המצודה האדומה

הטאג' מהאל שבהודו מקדש לאוהבים

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page