top of page

קהג'וראהו הודו ארוטיקה יפה במקדשים

עודכן: 7 באפר׳

מי שרוצה לגלות ארוטיקה יפה מתקופת ימי הביניים שיבוא לעיר קהג'וראהו במדינת מאדהיה פרדש שבהודו .הכפר נקרא גם כפר המקדשים האירוטיים או הפארק האירוטי,והוא נחשב לאחד מ"שבעת פלאי הודו"

קהג'וראהו בהודו
קהג'וראהו בהודו

המקדשים מגולפים מאבן חול ונבנו ללא עזרת מלט, שיטת בנייה זו מצריכה שהחלקים המחוברים יתאימו האחד לשני במידה גבוהה של דיוק, המקדשים עומדים עד היום בזכות כוח הכבידה . הם נבנו בשיטת בנייה יחודית ומציגים תיאור חושני של החיים והאהבה והקשר בין אלוהים ורוחניות, לאורך השנים ניתנו פרשנויות רבות לפסלים , הרווחת בינהם היא הגישה כי הם מתארים מנהגים מיניים בחברה הטנטרית. (תורת הטנטרה שמה דגש על הקשר בין הגוף לבין הנפש)

קהג'וראהו בהודו
קהג'וראהו בהודו

קהג'וראהו הוא המקום שבו האמונה פוגשת יצירתיות. פסלים ארוטיים, המוצבים מחוץ למקדשים או ליד פסלי האלים. בנוסף, בכמה מן המקדשים שבהם יש קירות בשתי שכבות, מגולפים תבליטים ארוטיים קטנים בצדה החיצוני של שכבת הקיר הפנימית. פירושים שונים ניתנו לגילופים ארוטיים אלו. ייתכן, בין היתר, כי אלו מתארים מנהגים מיניים בחברה הטנטרית.

בכל ערב נערכים במקום מופעים אור-קוליים, המופע הראשון הוא בשפה האנגלית, והשני בהינדית אורכו של המופע

קהג'וראהו אומנות בהודו
קהג'וראהו בהודו אומנות

הקסום הזה כשעה, והוא עוסק בהיסטוריה של המתחם , בפילוסופיה ובאמנות הפיסול של המקדשים. המופע מתקיים במדשאות הפתוחות במתחם המקדשים. בנוסף בכל שנה, בשבוע הראשון של פברואר עד 7 בפברואר, מתקיים במקום פסטיבל המחול של קהג'וראהו. הפסטיבל משלב הופעות מחול הודי קלאסי, שנערכות על רקע המקדשים .

מקדשים בהודו קגהורו

לחוות את הפסטיבל הססגוני הזה,שכולו שמחה ופאן . מה שנקרא לרקוד את החיים והמיניות המקודשת.

למעוניינים להצטרף לטיול מאורגן בהדרכת ענת גרוס לאור עם כל הנוחות והחוויות , בקבוצה קטנה ואיכותית . התקשרו 0522780730


מקדשי קהג'וראהו במדינת מאדהיה פרדש שבהודו
מקדשי קהג'וראהו במדינת מאדהיה פרדש שבהודו

קהג'וראהו הודו ארוטיקה יפה במקדשים


פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבלוג של ענת גרוס לאור 

anat gross laor@כל הזכויות שמורות 
כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור 

bottom of page