ענת גרוס לאור anat gross laor

27 יול 20224 דקות

תאילנד מסלול באיים פוקט קופיפי קראבי

עודכן ב: אפר 7

שיכרון חושים בתאילנד זה אומר חופשה באי טרופי אקזוטי עם חול לבן שנמס תחת רגלינו, מקומיים מסבירי פנים , שווקי אוכל בכל מקום ובכל שעה משעות היום , מים צלולים וג'ונגלים פראיים, חוות פילים , שקיעות רומנטיות וגם מסיבות פול מון מדהימות עם אנשים מרחבי העולם . אז מתחילים באיים .

פוקט

בחרנו לטוס ולנחות באי פוקט עם "אמרייטס"- חברת התעופה של האמירויות. מטוסים חדישים וחווית טיסה טובה .
 
פוקט הוא האי התוסס ביותר מבין כל האיים ויש בו הכי הרבה מה לעשות ומגוון מטורף של אטרקציות חופים ומקומות להסתובב . החוף התוסס ביותר הוא פאטונג , אז נכון שבלילה המקום מציע שירותי מין למינייהם אבל גם זו חווית התבוננות משעשעת . המלונות מצויינים וזולים בכל רחבי האי , תלוי באיזו אווירת חופש אתם בוחרים . חלקם שקטים ומבודדים ואחרים תוססים בכל שעות היממה כגון חוף פאטונג .

פוקט תצפית מהנקודה הכי גבוהה באי פוקט

אטראקציות
 
אם הגעתם לבד או בקבוצה קטנה מומלץ לשכור מיניבוס עם נהג במחיר של כ - 1500 באט ליום (שזה 150 ש"ח) ולצאת לתור את האי . זה נוח וביום אחד תבקרו בהמון אטרקציות .
 
חוות שיקומית של הפילים- מאכילים את הפילים ואז הולכים איתם לבריכת בוץ ואז למין בריכה כזאת ולבסוף שוטפים אותם כן זה קצת מסריח אבל ממש נהנינו שילמנו כל אחד 2000 באט. אפשר גם רק לעצור בדרך לבודהה הענק וללטף פילים ולהאכיל אותם ואז העלות היא ממש זניחה .
 
שחיה עם פילים- נסענו לחוף הפילים , חוויה נחמדה והרבה צילומים.
 
אופנועי ים - שכרנו אופנועים אבל התעקשנו שיצאו איתנו גם נהגים , וזאת לאור הסיפורים הרבים על תאונות שלא קרו אבל חייבו אתכם כאילו הן קרו . חמש שעות (אפשר פחות) ועוצרים באיים מעלפים , חוויה עם הרבה אנדרנלין במחיר של 2000 באט לאחד (200ש"ח)
 
אומגות - בוחרים את מספר התחנות ולפי כך זה מתומחר , חוויה כייפית באמת ולא מפחידה.
 
קארטינג- חוויה נחמדה ושווה לכל כיס .
 
הביג בודה- פסל של בודהה ענקי שמביט עלינו מכל זווית. יש שם אחלה תצפית שמשקיפה גם על האיים שמסביב, טיפ- תבואו עם חולצה/שמלה עם שרוולים כי אחרת יכריחו אתכם לקנות צעיף בכניסה .

שייט ל7 האיים בתאלינד קופיפי


 
חופים
 
פאטונג ביץ- הוא החוף המרכזי שבו מתרכזת מרבית הפעילות התוססת . הרבה מסעדות , שווקים וכן , גם תעשיית מין מפותחת ביותר . אל תתרגשו זו חווית לאוזן ולעין .
 
חוף קמלה ביץ - הוא מכונה - החוף הכחול בשל צבע טורקיז של המים . במקןם תמצאו את "הקפה דל מאר" המפורסם. מקום רגוע לנירוונה של כמה שעות . בשעות הערב מתחילות מסיבות ונהיה מעט יותר שמח .
 
אלפנט ביץ- חוף יפה שבו תוכלו לשחות עם פילים .
 
קניות
 
Central phuket-קניון גדול ומודרני שתוכלו למצוא בו גם את אופנת זארה.
 
Bangala street-חוף פטונג וסביבותיו ובעיקר רחוב הבנגלה גדוש בדוכנים ושווקים עם תיקים (הרבה זיופים מצויינים יש שם , אל תחכו לבנקוק , זה המקום) , בגדים ובעצם הכל רק אל תשכחו להתמקח.
 
עיסויים ועיצוב ציפורניים
 
יש בכל מקום מכל מיני סוגים של עיסויים , לרוב הם דיי מקצועיים . תחום הלק ג'ל וכאלה פחות מפותח אבל במחיר מאוד אטרקטיבי .המחירים זה בערך 20-50 ש"ח לעיסוי. בכל פינה באי תמצאו אותם .
 
קופיפי

כדי להגיע לאי קופיפי או בפי המקומים "פיפי" עליכם לקחת מעבורת של שעתיים וחצי או סירת מרוץ בשעה . ההבדל הוא במחיר ובמהירות .
 
זהו אי ללא תחבורה , ונהגי המוניות הם נערים עם מריצות שלוקחים אתכם למלון . בחרנו מלון מהמם , דקה מנמל.

אי מדהים ביופיו , שקט ורגוע . בלילה תמצאו בכל פינה מסיבות ושמח , בעיקר "פול מון" .

פוקט תאילנד חווה פילים טיפולית

אטרקציות
 
יום שייט (טיול) ל - 7 האיים - ברחוב הראשי ישנה סוכנות של בחור שמדבר אנגלית אוקספורדית ממש , קנינו ממנו שייט ליום שלם שעובר בין כל האיים, בהדרכתו של בחור שהכינוי שלו "ליידי בוי" . זו היתה אחת החוויות המטריפות והיפות של הטיול . עשינו שנורקלינג, ארוחת צהריים שהיתה כלולה , ביקור באי הקופים, מוזיקה ושמח כל השייט .

טיול ברחבי האי - האי יחיסית קטן וצר . מומלץ ללכת לטיול לבד בסבך בעצים ולחצות את האי לצד השני , מתגלה נוף של ים וחופים לבנים מחד וגונגל תוסס מאידך . עשו זאת לבד .

עיסויים - העיסויים הזולים ביותר בתאילנד , כל הסוגים ובמחיר הזול ביותר .
 
קראבי
 
הגענו לאי קראבי במעבורת שלקחנו מקופיפי . שעה נסיעה . האי שונה משאר האיים בגודלו ובאוכלוסיה . גרים שם הרבה הודים שהיגרו לשם בשנים האחרונות והאווירה מזכירה קצת את הודו .

שייט לריילי ביץ קראבי תאילנד

אטראקציות

מקדש מערת הנמר (Wat Tham Sua)-מקדש מדהים הידוע כאחד מפלאי הטבע בתאילנד. מקבץ של מערות גיר טבעיות, שנוצרו למרגלות צוק .כדי להגיע אל הבודהה הענק יש לטפס 1,237 מדרגות. מדובר בטיפוס מאתגר שבסופו מצפה תצפית פנורמית בלתי רגילה, ובייחוד אם מדובר בזריחה או בשקיעה.

בריכת האמרלד-נקראת בתאילנדית SO-MORAKOT , במרחק כשעה נסיעה מקראבי העיר, לאחר הליכה בתוך סבך עצים , תגיעו לבריעה טבעית עם זרימת מים חמים אליה ממים שנובעים מהאדמה . המים בצבעי טורקיז .מומלץ לשחות בבריכה .

בריכת האמרלד קראבי תאילנד

טוק - ראן - TOK-RON אלו מפלי מים חמים של נביעה טבעית הנקראים גם - ג'קוזי בטבע. מרגיע ומרפא את הגוף .

ריילי ביץ' תאילנד הוא למעשה חצי אי במחוז קראבי, המעניק תחושה של אי מבודד. זאת משום שמדובר בשתי רצועות חוף קטנות המוקפות בהרים תלולים, כשהדרך היחידה שניתן להגיע אליהן היא באמצעות סירה (הפלגה של כשעה מהעיר קראבי).
 
ריילי ביץ' - שיט קצר מקראבי , בין הסלעי הגיר הענקיים ותגיעו לרצועת חוף שקטה . במקום הרבה ריזורטים מפנקים שמספקים שלווה רומנטית . שבו או שכבו על החוף הלבן , אווירה רגועה למי שמחפש שקט , אוכל טוב , וסטלבט .

טיפוס סלעים - חצי האי ריילי ביץ' הינו אתר מרכזי בעולם לטיפוס על צוקים וסלעים. במקום יש למעלה מ-600 מסלולי טיפוס על סלעי הגיר העצומים. מותאם לכל גיל ורמה שתבחרו . שכרו מדריך וציוד וצאו לטפס גם אם זו הפעם הראשונה שלכם.

שייט בסירת מירוץ כולל מדריך מקומי בקופיפי תאילנד

כמה טיפים חשובים
 
מבחינת מוניות, ריקשות והתניידות בתאילנד :

בפוקט ובנגקוק יש את ה bolt . כמו כן מונית מאוד זולות בתאילנד רק תקפידו לבקש שיפעלו לכם מונה , או כלשונם ..מיטר.

ריקשות זה סיפור אחר , מתחמנים והרבה .

סיורים באיים תוכלו לשכור בכל סוכנות טיולים מקומית , הבדלי המחירים זניחים . עדיף בסוכניות בבתי המלון כי זה קצת יותר מסודר .

מיניבוס או רכב גדול תוכלו לבקש ולשכור בכל סוכנות טיולים , אם אתם רבים זה משתלם מאוד .

ותמיד תתמקחו ...כמובן שבהגיון ובאנושיות . והעיקר שתהנו ובגדול

הכותבת: ענת גרוס לאור מדריכה וותיקה בתאילנד לפרטים על טיול מאורגן התקשרו 0522780730

מנגו גלידה טבעי בפוקט תאילנד

מנגו גלידה טבעי בפוקט תאילנד

כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור@anat gross laor

תאילנד מסלול באיים פוקט קופיפי קראבי


 

752
8