ענת גרוס לאור anat gross laor

11 מאי 20234 דקות

פורטו פורטוגל אטרקציות מרכזיות

עודכן ב: אפר 5

פורטו עיר נמל היסטורית בפורטוגל אשר קיימת עוד מהתקופה הקלטית. היא העיר השניה בגודלה בפורטוגל מבחינת החשיבות כיום והן בהיסטוריה של המדינה. העיר נמצאת באיזור הצפוני של המדינה ולכן נקראת “בירת הצפון”. פירוש שמה הוא "נמל" בפורטוגזית .במהלך השנים פורטו עברה מיד ליד ביניהם המורים, הגותים והסואבים שהשפיעו כל אחד בתורם על סגנונות הבנייה של העיר, אשר מעניקים לה את השכבות הרבות היוצרים עושר אדריכלי. במאה ה15 פורטו הייתה חלק חשוב מבניית האימפריה הפורטוגזית והייתה אחד המרכזים הגדולים בפורטוגל לבניית ספינות. במאה ה18 התפתח סגנון הבארוק המאפיין חלק מהאתרים המרכזיים של פורטו בימינו. נכון להיום אוכלוסיית העיר מונה כ – 260 אלף תושבים ובמטרופולין של העיר כ – 2 מיליון תושבים העיר מהווה מקור משיכה לתיירים רבים.

פורטו פורטוגל

אז מה לראות :

השדרה המרכזית – Allied nations -אליאדוש

השדרה המרכזית “אליאדוש” נמצאת במרכזה של פורט באיזור “באישה. השדרה נבנתה בראשית המאה ה-20, אך מאז היא נחשבת למרכז הבילויים של העיר. בכיכר החירות תוכלו לראות את פסלו המרשים של פדקו הרביעי שהיה מלך פורטוגל והן קיסר ברזיל, ואף הוביל את ברזיל לעצמאותה. הכיכר הקטנה שבתחתית השדרה נקראת “כיכר העצמאות”, על שם המהפכה הליברלית שפרצה בתחילת המאה ה-19 בעיר פורטו.
 
כנסיית הפעמונים Clérigos
 
באזור הבאישה נמצא גם המגדל הגבוה בעיר והוא כנסיית הקלריגוש. הכנסייה מתנשאת לגובה של כ-75 מטרים, ובה כ-225 שמובילות לנקודת תצפית נהדרת על כל העיר (עלות כניסה של כ-5 אירו).הכנסייה נבנתה במאה ה-18 ע"י “אחוות קלריגוש” שאיחדה שלוש אחוות של העיר פורטו במטרה להתמקד בנושאים של חסד ותרומות.
 
הספרייה של הארי פוטר Lello
 
בסמוך לכנסיית הקלריגוש נמצאת הספרייה המפורסמת של פורטו. היא תוארה בעולם כספריה בגניבה בעולם , אשר תפסה כותרות רבות במגזינים שונים בעולם כיפה והמיוחדת בעולם בשל אלמנטים שהופיעו בסרטים של הארי פוטר כגון: תקרה גבוהה עם חלונות זכוכית צבעוניים ומדרגות לולייניות ועיטורי עץ . הספרייה הוקמה בשנת 1906 על ידי האחים לאלו שהיו חובבי ספרות ידועים. ניתן להכנס לבקר בספרייה בעלות כניסה של כ-5 אירו, אשר יתקזזו אם שתבחרו לקנות ספר בפנים.
 
בניין הבדולח Palácio da Bolsa
 
לא רחוק מהמרכז ממוקם בנין הבורסה הישן או בכינויו - “כדור הבדולח”. הבניין היפיפה נבנה במאה ה-19 לספירה, והוא אתר חובה לחובבי האדריכלות והאמנות. מדריך מקומי במבין ברזי האדריכלות יעשה פלאים לחובבי האדריכלות שביננו. פורטו פורטוגל אטרקציות מרכזיות

בניין הבדולח Palácio da Bolsa

כנסיית הזהב Igreja de São Francisco
 
מאחורי בניין "כדור הבדולח" ממוקמת אחת מהכנסיות היפות בפורטוגל. היא הוכרזה כאתר מורשת עולמית על ידי אונס”קו. בתחילת המאה ה-13 לספירה היא אוכלסה באנשי המסדר הפרנציסקני שאכלס אותה ומשם נובע גם שמה. הכנסייה מפורסמת בעיקר בשל שינוי שהוכנס בה במאה ה-18 לספירה, כאשר רוב שטח הפנים של הכנסייה, לרבות קירות, עמודים, קפלות צדדיות והגג – צופו בעבודות עץ פורטוגלי מוזהב. תוכלו לבקר בכנסיה ובמוזיאון בעלות של כ-5אירו לאדם תוכלו
 
תחנת הרכבת São Bento
 
לא רחוק מקתדרלת ה-סה, נמצאת תחנת הרכבת סאו בנאט. התחנה נבנתה בסוף המאה ה-19 על חורבות מנזר שאיכלס את המקום, מבחוץ היא נראית כמו כל תחנה רגילה, אך מבפנים תוכלו ליהנות מיצירת אוננות מרהיבה, אריחים כחולים שנצבעו בעבודת יד במשך למעלה מ – 10 שנים. האריחים מתארים לפרטי פרטים רגעים מרכזיים בהיסטוריה של העיר.

ארמון הבורסה Palácio da Bolsa

הארמון הוא אחוזה יפה מהמאה ה-19 שממוקמת במרכז האיזור העתיק של פורטו. אולמות הארמון הם תאווה לעיניים לחובבי אדריכלות ניאו-קלאסית וכן תוכלו להתרשם ממרצפות הפרקט המרהיבות ומגרם המדרגות המונומנטלי מעליו תלויות נברשות ברונזה נוצצות. גולת הכותרת של הארמון היא החדר הערבי (Arabian), הכולל עיצוב ערבסקי ועמודים מוזהבים בהשראת ארמון אלהמברה (Alhambra) המפורסם בגרנדה. הארמון איכלס ואירח בני מלוכה רבים כגון הלכה אליזבת ה – 2 ניתן לסייר בארמון בסיור מודרך בלבד.

גשר דום לואיס הראשון - Ponte de Dom Luis I

זהו הוא אחד מ-6 הגשרים המחברים בין פורטו לוילה נובה גאיה – העיר שנמצאת מעברו השני של נהר הדוארו. גשר דום לואיש הוא המפורסם והגדול. ממנו נשקף נוף מרהיב. זהו מבנה ברזל מרשים שהוקם בשנת 1886, והוא מאוד דומה בצורתו ובסגנונו האדריכלי לגשר מריה פיה הסמוך לו. בסיום בנייתו של הגשר, בשנת 1886, הוא נחשב לגשר הארוך ביותר בעולם, אורכו עמד על כ-172 מטר, והוא סימן צעד משמעותי בצמיחתה הכלכלית של פורטו, שכן לפני בנייתו המעבר היחיד על פני הנהר היה באמצעות סירות.

גשר דום לואיס הראשון - Ponte de Dom Luis I

שוק האוכל המסורתי בולייאו Mercado do Bolhão
 
שוק בולייאו נפתח בשנת 1839. פירוש המילה Bolhão היא “בועת אוויר”, והוא ניתן לו על שם המבנה הקודם בו השוק היה ממוקם – מבנה עגול שנראה כבועת אוויר. מיקומו הנוכחי הוא במרכז התוסס של פורטו. בשוק תוכלו למצוא אוכל לרוב כגון דגים, בשרים, גבינות ועוד . וכן דוכני פרחים ויין פורטו המפורסם .

סיור ביקב בפורטו

בעיר יקבים רבים המייצרים את היין המתקתק והחזק. היין מיוצר ביקבים בעמק הדוארו מזרחית מזרחית לפורטו וגאיה. ומתיישן במרתפי היין (wine cellars) בגאיה. צאו לסיור מרהיב בעמק הדוארו ותוכלו לראות את הנהר הזורם לצד כרמי הענבים בתוך טרסות מעוגלות. בכל אחד מהיקבים יכבדו אתכם בטעימות יין ובכיבוד קל. רק זכרו שטועמים יש לירוק ולא לבלוע אחרת משתכרים.
 
שייט על נהר הדוארו

נהר הדוארו מתחיל לזרום בספרד במזרח זורם כ-900 ק"מ עד לעיר פורטו ונשפך לאוקיינוס האטלנטי במערב. בסופו של נהר הדורו שוכנות הערים פורטו וגאיה. תוכלו לקחת שייט ששת גשרים מומלץ מאוד, נקודת ההתחלה היא בשכונת הריביירה או בגאיה, על נהר הדורו בעיר פורטו או גאיה, תלוי בחברה בה תבחרו. השייט אורך כשעה לערך.

ענת גרוס לאור מדריכה וותיקה בפורטוגל. לפרטים על הטיול המאורגן הקרוב או להתייעצות התקשרו או שלחו ווצאפ ל - 0522780730

יקבי פורטו בפורטוגל

כל הזכויות שמורות@ענת גרוס לאור@anat gross laor

54
3