ענת גרוס לאור anat gross laor

13 מאי 20201 דקות

האי אלפנטה שבתת היבשת הודו

עודכן ב: אפר 7

האי אלפנטה נמצא במרחק של כ- 10 ק"מ צפונית למומביי שמכונה גם שער להודו. האי הוא כמעט סודי למי שאינו מקומי , וטיול בו זו חוויה של גילויים .

מערת המקדש האי אלפנטה הודו

מגיעים אל האי בשייט כייפי של שעה. האי הוא אחד מאתרי התיירות המרכזיים באזור. תוכלו לראות באי שני מקדשים חצובים בסלע מ- 450-750 לספירה.

האי אלפנטה הודו

המערה המעניינת ביותר נקראת – מערת המקדש , היא משתרעת על כ – 4500 מטר ,ואליה תצטרכו לטפס כ 100 מדרגות . בה תוכלו לראות את פסלו המיוחד של האל שיווה המתנשא לגובה של 20 מטרים ולו שלושה ראשים הממחיש את שלושת תפקידיו של שיווה כיוצר, משמר ומשמיד. שווה מאמץ
 
האי עצמו מהווה כיום מפלט לתושבי העיר מומביי המבקשים להרגע מהצפיפות ולצאת מעט לטבע. ידוע שבעבר הרחוק, שימש המקום מרכז של פולחן. את השם לאי נתנו הפורטוגזים ששלטו במקום במאה ה-16 , בגלל סלע בצורת פיל שהיה הדבר הראשון שהם ראו. הפורטוגזים השתמשו בחלק מהפסלים כמטרות במטווח בדומה למעשיהם של הטאליבאן בימינו. ולכן במקום פזורים שברי פסלים מאבן גיר רבים .

היום חיות באי הקטן מספר משפחות הודיות שמתחזקות את האתר . תוכלו למצוא באי מסעדות ובתי קפה קטנים ונעימים , וגם מעט מזכרות .

למעוניינים להצטרף לטיול מאורגן בהדרכת ענת גרוס לאור עם כל הנוחות והחוויות , בקבוצה קטנה ואיכותית התקשרו עכשיו 0522780730

https://www.laortravels.com/

ילדים הודים באי אלפנטה

האי אלפנטה שבתת היבשת הודו

    290
    6