ענת גרוס לאור anat gross laor

8 פבר 20212 דקות

לובליאנה סלובניה 7 אטראקציות מרכזיות

עודכן ב: אפר 7

לובליאנה בירתה של סלובניה יושבת על צומת דרכים של מדינות באירופה . היא עיר קטנה ומדהימה ביופיה השוכנת משני צידי הנהר לובליאניצה ששמה בתרגום מסלובנית הוא ״נאהבת״

לובליאנה בירתה של סלובניה יושבת על צומת דרכים של מדינות באירופה

עיר שוקקת בה תמצאו שווקים, בתי קפה ומסעדות, מוזיאונים, כנסיות, פסטיבלים וכמובן מגוון חנויות במחירים זולים להפליא .

אז איפה כדאי לבקר :

טירת לובליאנה– הטירה המרשימה הזו שנוסדה במאה ה – 12 , מתנשאת על גבעה גבוהה מעל העיר העתיקה. מהטירה נפרסת תצפית מרהיבה על כל העיר. אז קחו רכבל, או רכבת קלה או ברגל וצאו לעבר העבר.

לובליאנה

כיכר העיר היא הלב הפועם של לובליאנה העתיקה , היא נמצאת על הגדה הימנית בין הגדה לבין טירת לובליאנה. בכיכר תראו את בית העירייה העתיק בסגנון בארוק שבו עדיין יושבת מועצת העיר. מול חזית בית העירייה נמצאת מזרקה עתיקה המסמלת את שלושת הנהרות .

קתדרלת ניקולס הקדוש- תוכננה על ידי אדריכל איטלקי בשם אנדריאה פוצו. קתדרלה מעוררת השתאות .

ארמון הבישוף נבנה במאות 16–18והוא חלק ממתחם מהקתדרלה ומחובר אליה באמצעות גלריה

הגשר המשולשגשר המורכב משלושה גשרים פרוסים בצורת מניפה על הנהר לובליאניצה.

הכנסיה הפרנציסקנית - על הגדה השמאלית של הנהר נמצאת כיכר פרשראן, לא רחוק מהגשר המשולש.

לובליאנה בלילה

כיכר פרשרן הכיכר מאוד מרכזית ומחברת בין חצייה העתיק וחצייה המודרני של העיר דרך הגשר המשולש שבדרומה. מצפון נמצא הארמון-לשעבר, משנת 1903, הרי הוא פאלאצ'ה אורבאנץ – שהפך כיום לקניון נחשק.

הפלגה או הליכה לאורך נהר ליובליאניצה- אל תחמיצו הזדמנות רומנטית או סתם רגע של כיף וצאו לשייט או הליכה לאורך הגדה, בעיקר בצידה העתיק של העיר, ישנם בתי קפה, מסעדות וחנויות רבות שבהן אפשר לעצור ללגום קפה עם פוטיציה שזו רולדת שמרים עם מיליון סוגי מילויים .

לובלינה

פארק המים לגונה חוויה כיפית לילדים. שווה ביקור. במערב העיר תוכלו למצוא גם את פארק טיבולי - פארק גדול ויפה שם תוכלו לטייל ולהרגע, לילדים יש מגרשי משחקים, סנאים שמסתובבים חופשי ואפילו גן חיות בתשלום

קניות בלובליאנה – מלבד חנויות רבות וזולות שפרוסות בעיר , תוכלו לקפוץ למרכז BTC שבו יש הכל מהכל , או לשוק הפשפשים שלאורך התעלה המרכזית של העיר

מאחר והעיר היא צומת באירופה כל המאכלים ספגו קצת מכל מדינה שגובלת בה , אז שווה לנסות כי לבטח תזהו טעמים מוכרים , אז צאו לבלות בפנינת אירופה .

הכותבת: ענת גרוס לאור מדריכה מקצועית ביעד לפרטים 0522780730

לובליאנה קולינאריה

לובליאנה סלובניה 7 אטראקציות מרכזיות

·

244
8